Ontwerpwedstrijd BioMCN Gastenauto Nissan 350Z Challenge

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mafiabaas101 » vr jan 15, 2010 23:21

Ik krijg in CS4 de volgende foutmelding bij het openen van de eps

Could not complete your request because Photoshop was unable to parse the PostScript

weet iemand wat het probleem is.. kan op google niet echt de oplossing vinden
mafiabaas101

Berichtdoor JosWRX » za jan 16, 2010 0:29

PactorRacing schreef:En de ZIP met de EPS bestanden is 119x gedownload...

Kortom, jullie krijgen het behoorlijk druk de komende tijd! :P
JosWRX

Berichtdoor niekschippers » za jan 16, 2010 0:31

mafiabaas101 schreef:Ik krijg in CS4 de volgende foutmelding bij het openen van de eps

Could not complete your request because Photoshop was unable to parse the PostScript

weet iemand wat het probleem is.. kan op google niet echt de oplossing vinden

dit heb ik ook, ik kan alleen het logo van Bas Koeten en Bio MCN openen

de tekening van de nissan heb ik zelf nog dus dat is geen probleem.
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
niekschippers

Berichtdoor Armand » za jan 16, 2010 10:52

Als ik wat mag zeggen aan alle ontwerpers hier. Besef je goed dat wanneer je een ontwerp maakt in Photoshop de gemiddelde stikkeraar niet blij zal zijn. Photoshop en snijfolie gaan niet samen. Beter is om het ontwerp in Adobe illustrator te maken.

Krijg ej die melding op een pc of een mac. Kan nog wel eens helpen door de extensie te veranderen.
Armand

Berichtdoor RobinV-Rally » za jan 16, 2010 10:55

Armand schreef:Als ik wat mag zeggen aan alle ontwerpers hier. Besef je goed dat wanneer je een ontwerp maakt in Photoshop de gemiddelde stikkeraar niet blij zal zijn. Photoshop en snijfolie gaan niet samen. Beter is om het ontwerp in Adobe illustrator te maken.

Krijg ej die melding op een pc of een mac. Kan nog wel eens helpen door de extensie te veranderen.

Volgens mij is het op dit moment nog niet van belang, eerst een opzet. Je kunt wel je hele ontwerp in AI gaan maken, maar dat is a) heel veel werk, b) waarschijnlijk heel veel nutteloos werk.
Er zijn veel deelnemers, als je uitgekozen wordt, dan is het nog tijd genoeg (denk ik) om het te converteren naar AI. Dan heb je sowieso de motivatie.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor PactorRacing » za jan 16, 2010 11:09

Inderdaad maakt het niet uit hoe de opmaak wordt aangeleverd. Geprint en ingekleurd kan ook!

Onze sign-maker (Blik op Sign) zal het toch opnieuw opmaken. Geen punt...
PactorRacing

Berichtdoor niekschippers » za jan 16, 2010 15:33

PactorRacing schreef:Inderdaad maakt het niet uit hoe de opmaak wordt aangeleverd. Geprint en ingekleurd kan ook!

ik teken in Illustrator of CorelDRAW...

en gebruik deze tekening:

Afbeelding
niekschippers

Berichtdoor RG-Rallysport » za jan 16, 2010 16:34

niekschippers schreef:
PactorRacing schreef:Inderdaad maakt het niet uit hoe de opmaak wordt aangeleverd. Geprint en ingekleurd kan ook!

ik teken in Illustrator of CorelDRAW...

en gebruik deze tekening:

Afbeelding

Niek je hebt een PB
RG-Rallysport

Berichtdoor niekschippers » za jan 16, 2010 16:46

als meer mensen mijn tekening willen gebruiken? hij is te downloaden via mijn site als jpg :wink:

http://www.studio92.nu/Nissan_350Z_STUDIO_92.JPG
niekschippers

Berichtdoor Armand » za jan 16, 2010 19:05

Daar zal Blik op sign blij mee zijn als die alle photoshop bewerkingen na kan gaan zitten maken... maar goed, succes mannen, maak er wat moois van.
Armand

Berichtdoor patlip » za jan 16, 2010 19:12

Daar zal Blik op sign blij mee zijn als die alle photoshop bewerkingen na kan gaan zitten maken... maar goed, succes mannen, maak er wat moois van.

ik ga er van uit dat de meeste sign bedrijven dat prima kunnen dus
LIPSTICK stickers
patlip

Berichtdoor niekschippers » za jan 16, 2010 19:19

patlip schreef:

ik ga er van uit dat de meeste sign bedrijven dat prima kunnen dus

maar dat is wel veel werk, het makkelijkste is als ze he als vector bestand aangeleverd krijgen..
niekschippers

Berichtdoor patlip » za jan 16, 2010 19:34

maar dat is wel veel werk, het makkelijkste is als ze he als vector bestand aangeleverd krijgen..

ik werk met EPS,AI,PDF files en lukt me prima hoor
nu kan ik ook alleen maar stickers snijden en niet printen ofzo
LIPSTICK stickers
patlip

Berichtdoor Armand » za jan 16, 2010 19:55

Ik zal een korte cursus ontwerpen voor dummies geven. Snijplotters maken gebruik van vectorbestanden. Je weet wel wiskunde, je verbind punt a met punt b en daartussen heb je een curve of een rechte lijn. Vector programma's zijn bv coreldraw en Adobe Illustrator. Photoshop is een bitmap programma. Dat wil zeggen dat het beeld wordt opgebouwd uit allemaal kleine puntjes die allemaal hun eigen kleur hebben. Een soort van verkleind "Ministek". DUS, als je gaat proberen een bitmap bestand te gaan plotten dan wens ik je veel succes.... de bestandsnamen die worden opgenoemd zijn allemaal gerelateerd aan een vectorbestand. Al kunnen een eps en pdf ook andere gegevens omvatten zoals bitmaps.

DUS als je een ontwerp in een photoshop bestand aanlevert met de photoshop bewerkingen die toch echt anders zijn dan die in illustrator, dan is de signmaker (ook al is die nog zo je beste vriend) niet blij...

@ Vrally
Volgens mij is het op dit moment nog niet van belang, eerst een opzet. Je kunt wel je hele ontwerp in AI gaan maken, maar dat is a) heel veel werk, b) waarschijnlijk heel veel nutteloos werk.

Een winnend ontwerp is een ontwerp wat naast estetisch op de auto staat ook uitvoerbaar is. Een winnend ontwerp maken kost ook veel tijd. Dus het is zeker van belang eerst goed na te denken voordat je met de kwast aan de slag gaat of het uitvoerbaar is. Denk dan bv ook aan het feit dat wanneer er een bumper of hoek wordt afgereden de stikkerboer het gemakkelijk kan vervangen (kosten)...

Maar goed, nogmaals: SUCCES....
Armand

Berichtdoor niekschippers » zo jan 17, 2010 0:24

Armand schreef:Ik zal een korte cursus ontwerpen voor dummies geven. Snijplotters maken gebruik van vectorbestanden. Je weet wel wiskunde, je verbind punt a met punt b en daartussen heb je een curve of een rechte lijn. Vector programma's zijn bv coreldraw en Adobe Illustrator. Photoshop is een bitmap programma. Dat wil zeggen dat het beeld wordt opgebouwd uit allemaal kleine puntjes die allemaal hun eigen kleur hebben. Een soort van verkleind "Ministek". DUS, als je gaat proberen een bitmap bestand te gaan plotten dan wens ik je veel succes.... de bestandsnamen die worden opgenoemd zijn allemaal gerelateerd aan een vectorbestand. Al kunnen een eps en pdf ook andere gegevens omvatten zoals bitmaps.

DUS als je een ontwerp in een photoshop bestand aanlevert met de photoshop bewerkingen die toch echt anders zijn dan die in illustrator, dan is de signmaker (ook al is die nog zo je beste vriend) niet blij...

@ Vrally

Een winnend ontwerp is een ontwerp wat naast estetisch op de auto staat ook uitvoerbaar is. Een winnend ontwerp maken kost ook veel tijd. Dus het is zeker van belang eerst goed na te denken voordat je met de kwast aan de slag gaat of het uitvoerbaar is. Denk dan bv ook aan het feit dat wanneer er een bumper of hoek wordt afgereden de stikkerboer het gemakkelijk kan vervangen (kosten)...

Maar goed, nogmaals: SUCCES....

goed omschreven Armand, dit probeerde ik ook al uit te leggen, hebben de niet vormgevers ook weer iets geleerd vandaag :wink:
niekschippers

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's