JD_Kruit wrote:
Iets waar Honda natuurlijk de absolute Champ in is, met de S2000 die in de straatversie al dik 240pk uitperst, en nog belangrijker, 220Nm en 90% van dat koppel weet te behouden tussen 3000 en 8000 toeren.
Ik ben benieuwd!
In het Europees toerwagenkampioenschap rijden ook een paar Honda's, maar die breken niet echt potten. 2 Civic's die constant achteraan rijden, en een Accord, die in de privateerscup af en toe een podiumplaats weet te halen.
Hier de technische gegevens van de civic-motor:
4-cylinder in line, transversally installed; distribution: 2 overhead camshafts; 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke: 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 270 bhp @ 8500 rpm; maximum torque: 240 nm @ 6500 rmp; engine management: Efi; lubrication: wet sump
En die van de accord:
4-cylinder in line, transversally installed; distribution: 2 overhead camshafts; 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke: 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8500 rpm; maximum torque: 250 nm @ 6750 rmp; engine management: Efi; lubrication: wet sump
Bron: officiele site van Europeest toerwagenkampioenschap. Onder het motto van brnvermelding, wat voor elke weternschapper in de dop heilig is:
www.eurostc.com
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!