Einde van WRcars & GrN ?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Einde van WRcars & GrN ?

Berichtdoor Biturbo » wo okt 13, 2004 21:48

Even een rare vraag: Ik ken de regelementen niet maar mogen tweetakt, wankel en/of andere verbrandingsmotorprincipes met een inhoud van 2000 cc dan ook?
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Re: Re: Einde van WRcars & GrN ?

Berichtdoor StevenK » do okt 14, 2004 5:15

Biturbo wrote:
Even een rare vraag: Ik ken de regelementen niet maar mogen tweetakt, wankel en/of andere verbrandingsmotorprincipes met een inhoud van 2000 cc dan ook?

Tweetakt mag volgens mij wel, voor wankelmotoren geldt een omrekeningsfaktor.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Einde van WRcars & GrN ?

Berichtdoor Werner » do okt 14, 2004 14:13

JD_Kruit wrote:

Iets waar Honda natuurlijk de absolute Champ in is, met de S2000 die in de straatversie al dik 240pk uitperst, en nog belangrijker, 220Nm en 90% van dat koppel weet te behouden tussen 3000 en 8000 toeren.

Ik ben benieuwd!


In het Europees toerwagenkampioenschap rijden ook een paar Honda's, maar die breken niet echt potten. 2 Civic's die constant achteraan rijden, en een Accord, die in de privateerscup af en toe een podiumplaats weet te halen.

Hier de technische gegevens van de civic-motor:

4-cylinder in line, transversally installed; distribution: 2 overhead camshafts; 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke: 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 270 bhp @ 8500 rpm; maximum torque: 240 nm @ 6500 rmp; engine management: Efi; lubrication: wet sump

En die van de accord:

4-cylinder in line, transversally installed; distribution: 2 overhead camshafts; 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke: 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8500 rpm; maximum torque: 250 nm @ 6750 rmp; engine management: Efi; lubrication: wet sump

Bron: officiele site van Europeest toerwagenkampioenschap. Onder het motto van brnvermelding, wat voor elke weternschapper in de dop heilig is: www.eurostc.com
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Re: Einde van WRcars & GrN ?

Berichtdoor nkroeze » do okt 14, 2004 16:58

De world motorsport council heeft tegen de nieuwe S2000 formule gestemd, dus dat gaat niet door!
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Re: Einde van WRcars & GrN ?

Berichtdoor Niels2 » do okt 14, 2004 17:01

Pitstop:

De FIA behoudt het reglement "World Rally Car" en stapt vanaf 2006 niet over naar de atmosferische Super 2000. Maar het definitieve reglement is nog niet uitgewerkt. De Wereldraad heeft die denkoefening uitgesteld tot zijn volgende zitting op 10 december.

De details van de hervorming liggen nog niet vast. Dat gebeurt pas op 10 december, als de Wereldraad daarvoor tenminste een derogatie krijgt van de Algemene Vergadering van de FIA. Maar het gaat ongetwijfeld over een beperking op electronica en hydraulica in differentiëlen en transmissie en het invoeren van standaard-ECU's en turbo's.Op die manier moet de sport goedkoper worden en dat zou meer constructeurs naar de sport moeten lokken.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Vorige

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron