Werner schreef:Je kan toch ook gewoon verder terug schakelen? Dan hou je een hoog toerental...
Jij bedoelt dat je er gewoon een andere vertanding in kan zetten, maar dan verlies je weer enorm veel topsnelheid. En kom niet met het verhaal dat je dan ook bijvoorbeeld 9 versnellingen erin kan gooien, want dan wordt de bak gewoon te groot, en te ingewikkeld.
Nee, een 9-bak wil ik niemand aandoen, alhoewel ze in een vrachtauto vaak een stuk of 16 versnellingen hebben, en op een fiets loopt het tegenwoordig al gauw richting 30. Maar hoeveel bochten neem je nou in zon 1? Voor de rest kan je in principe met een close-ratio versnellingsbak het toerental redelijk op pijl houden dacht ik zo.
Ik vind zo veel rallywagens prachtig.
Van een Renault Maxi Mégane tot een Ford Escort Cosworth.
Van een Subaru Impreza WRC (alle versies !) tot een Lancia Delta Integrale Evo.
En van een Seat Cordoba WRC tot een Ford Focus WRC 05 en van een Subaru Impreza 555 tot een Toyota Celica GT4.
Kan zo nog mijlen verdergaan ...