[quote="michel uit berg
Trouwens ik bedoel dat niet verkeerd maar als je indertijd rohrl en toivonen hebt zien rijden met die gr-B's kun je je voorstellen dat deze snelheden bij lange na niet gehaald worden door de historics[/quote]
De meeste rijders van de dikke groep B's die bij Klein rijden hebben helaas niet de rijders-capaciteiten van bv. Rohrl of Waldegaard. Het zijn veelal gentlemen-drivers die voor hun lol met zo'n dikke auto demo's rijden. Sommige lijken rustig te rijden, omdat ze niet harder kunnen of durven, sommige omdat ze weten wat het kost als er iets kapot gaat. Het is ook niet de bedoeling dat men opnieuw wereldkampioen wordt met zo'n auto, al denken sommige wel dat ze "unslagbar" zijn als ze ermee rondrijden
In 2003 was Schwarz er met zijn Delta S4, deze was teruggebracht van ruim 500 pk naar een kleine 400 pk, alleen maar omdat ie dan wat langer meeging. Ook andere deelnemers rijden niet met het volle vermogen, is ook absoluut niet nodig om spectakel te maken, maar het moet wel veilig blijven. Het is ook verboden om met speciale benzine e.d. te rijden, dus de vermogens moeten vanzelf gereduceerd worden om de levensduur te verlengen.
In het verleden deden er mensen mee die zo gek waren als een deur maar geen "carcontrol" hadden, gevolg; crashes, oponthoud van de eigenlijke wedstrijd, iets waar de organisatie niet blij mee was. Betreffende rijders heb ik hierna ook niet meer gezien, ik denk dat ze niet meer welkom zijn.
Persoonlijk heb ik er een sport van gemaakt om zoveel mogelijk dwars te rijden tijdens deze wedstrijden, en het publiek te vermaken. Er is niks te winnen, alleen maar te verliezen. Soms rij ik met reden voorzichtig, want mijn schades en defecten betaal ik nog altijd zelf
En geloof me, de schadereparatie (na de Deutschland) heeft heel wat voeten in de aarde gehad, want vindt nog maar eens dat stukje platgereden plaatwerk (in goede staat of nieuw) van die 1961er Frot.
Want volgende wedstrijd moet ie er weer spik en span opstaan.