Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Subaru Rullezzz!!! schreef:EvoV6 schreef:... en de Escort WRC (die klappende.. waarmee oa Smits mee rijdt) ook erg gaaf!
Dat is de Ford Escort RS Cosworth en dus geen Escort WRC
Biturbo schreef:Subaru Rullezzz!!! schreef:EvoV6 schreef:... en de Escort WRC (die klappende.. waarmee oa Smits mee rijdt) ook erg gaaf!
Dat is de Ford Escort RS Cosworth en dus geen Escort WRC
Even voor de Ford leken onder ons:
De auto van Ad Smits is dus geen ex WRC?
Is er veel verschil tussen een Cosworth en een WRC?
SylviaBos schreef:LeonM schreef:mantaboy schreef:We snapten hem wel, maar wil niet zeggen dat het jammer is dat je deze wagens niet meer op vol vermogen en snelheid langs ziet komen.
Indien ik de KP's ken, ga ik dus wel op vol vermogen/snelheid ( al is dat niet zoveel).
Voor het "kennen" heb je toch het verkennen met een Navi
Maarten schreef:StevenK schreef:Afgezien van de spoiler weet ik niet wat de verschillen zijn, maar Bart van R kan daar ongetwijfeld meer over vertellen.
Had de WRC geen Mountune motor i.p.v. de Cosworth-motor?
David Westenbrink schreef:Nee.
Ik denk zelf dat het ook een van de redenen is dat Bijvoorbeeld Mitsubishi vanaf het introduceren van de Lancer WRC weinig meer presteert in het WRC. Men was zowat onafgebroken kampioen met de evo's 4 t/m 6,5 groep A tot de grote en logge EVO 7 WRC werd geintroduceerd.
Eerst hadden ze een groep A blok waar men eindeloos pk's uit kon peuteren wat de grote lancer wel vooruit deed gaan. Ik heb getallen gehoord van 340/350 pk.
En ja dan ineens die 300pk grens. Die 40 a 50 pk verlies compenseer je niet met beetje aerodynamica en grotere spoorbreedte.
David Westenbrink schreef:Nee.
Ik denk zelf dat het ook een van de redenen is dat Bijvoorbeeld Mitsubishi vanaf het introduceren van de Lancer WRC weinig meer presteert in het WRC. Men was zowat onafgebroken kampioen met de evo's 4 t/m 6,5 groep A tot de grote en logge EVO 7 WRC werd geintroduceerd.
Eerst hadden ze een groep A blok waar men eindeloos pk's uit kon peuteren wat de grote lancer wel vooruit deed gaan. Ik heb getallen gehoord van 340/350 pk.
En ja dan ineens die 300pk grens. Die 40 a 50 pk verlies compenseer je niet met beetje aerodynamica en grotere spoorbreedte.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten