golf 5 GTI rally

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

golf 5 GTI rally

Berichtdoor bennie2000 » do maart 17, 2005 23:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Under the GTI's bonnet is the standard road car's sophisticated turbocharged 2.0-litre FSI direct injection petrol engine which, with its electronic mapping modified for the track by Superchips and with a bespoke race exhaust system from Milltek, will develop 239 PS - a 20 per cent improvement on standard.
Avatar gebruiker
bennie2000
 
Berichten: 342
Geregistreerd: zo maart 30, 2003 1:48
Woonplaats: lelystad

Berichtdoor Hein » vr maart 18, 2005 7:57

Aan de manier waarop hij op zijn wielen staat en het ontbreken van de navigatorstoel zou ik zeggen dat deze GTI voor het circuit is ontwikkeld.

Bovendien is ie minder imposant dan de IV kitcar.

Maar wat natuurlijk niet is, kan nog komen.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor StevenK » vr maart 18, 2005 8:09

Hein schreef:Aan de manier waarop hij op zijn wielen staat en het ontbreken van de navigatorstoel zou ik zeggen dat deze GTI voor het circuit is ontwikkeld.

Bovendien is ie minder imposant dan de IV kitcar.

Maar wat natuurlijk niet is, kan nog komen.

Je kunt wel met een IV vergelijken, maar als de verhalen over van de Berg kloppen, zien we zo'n dingn toch nooit meer in NL rijden :( :( :(
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Hein » vr maart 18, 2005 9:36

StevenK schreef:
Hein schreef:Aan de manier waarop hij op zijn wielen staat en het ontbreken van de navigatorstoel zou ik zeggen dat deze GTI voor het circuit is ontwikkeld.

Bovendien is ie minder imposant dan de IV kitcar.

Maar wat natuurlijk niet is, kan nog komen.

Je kunt wel met een IV vergelijken, maar als de verhalen over van de Berg kloppen, zien we zo'n dingn toch nooit meer in NL rijden :( :( :(


Yep :( . Point taken. Ik vind een IV nu eenmaal een bom op wielen. Dat heb ik al sinds Hans de IV naar NL haalde. Een III benaderd het redelijk maar ziet er gewoonweg iets minder aggressief uit.

Spijtig dat zo'n auto ongebruikt in een garage moet staan. Overigens hoop ik wel dat we Theo, in wat voor auto dan ook, dit seizoen nog een keer in actie zien.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Werner » vr maart 18, 2005 10:41

In wat voor een race-serie zouden we zo'n Golf mogen verwachten. In de rallysport zou hij in de klasse N4 vallen, waar hij geen partij is voor de mitsu's en de subaru's, zo zonder 4-wielaandrijving. Mischien ontwikkelen ze ergens een soort golf-cup?
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jan » vr maart 18, 2005 10:45

Werner schreef:In wat voor een race-serie zouden we zo'n Golf mogen verwachten. In de rallysport zou hij in de klasse N4 vallen, waar hij geen partij is voor de mitsu's en de subaru's, zo zonder 4-wielaandrijving. Mischien ontwikkelen ze ergens een soort golf-cup?


F2 mischien :?:
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor Werner » vr maart 18, 2005 10:46

Zit een turbo op, dus dat gaat niet...
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jan » vr maart 18, 2005 10:51

Werner schreef:Zit een turbo op, dus dat gaat niet...


Gut jah niet aan gedacht :P , dan halen ze de turbo er maar af zou ik zeggen :wink: Ik vind het verder wel een lijpe bak om te zien, een iets wijdere bodykit zou het ook goed doen :)
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor Hein » vr maart 18, 2005 11:13

De nieuwe GTI ontleent zijn brute kracht nu juist aan de FSI turbo motor.
Dus zal eerst het 4-motion van VW gehomologeerd moeten worden wil hij ook maar een schijn van kans maken.

Volgens mij wordt het dan inderdaad een N4 of A8
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Johnny » vr maart 18, 2005 16:07

Mmmm ik vind deze golf V gti ook minder dan de IV Kitcar.
Die zag er i.d.d. een stuk agressiever uit!!
Hoe de V klinkt weet ik niet, maar het geluid van de IV is onweerstaanbaar (ook weer mooier dan de III).
De IV heeft een donkere huil, als die voorbij kwam kreeg je er gewoon kippenvel van!!
Jammer dat zowel De Winkel nu die Clio heeft (ook mooi geluid, maar toch minder)
En Hoop dat Theo de centen bij elkaar kan krijgen om toch nog stiekem een paar wedstrijden te starten.

GR. John
Laatst bijgewerkt door Johnny op wo maart 30, 2005 17:44, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Johnny
 
Berichten: 27
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 14:49
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Hein » vr maart 18, 2005 22:09

Johnny schreef:Mmmm ik vind deze golf V gti ook minder dan de IV Kitcar.
Die zag er i.d.d. een stuk agressiever uit!!
Hoe de V klinkt weet ik niet, maar het geluid van de IV is onweerstaanbaar (ook weer mooier dan de III).
De IV heeft een donkere huil, als die voorbij kwam kreeg je er gewoon kippenvel van!!
Jammer dat zowel De Winkel nu die Clio heeft (ook mooi geluid, maar toch minder)
En Hoop dat Theo de centen bij elkaar kan krijgen om toch nog stiekem een paar wedstrijden te starten.

GR. John


Verschil tussen de III en de IV is qua toeren ongeveer 750 stuks. De auto van Hans maakt 9.000 toeren. De IV van Jan de Winkel zat als ik het mij goed herinner op 9.750 toeren en dat hoor je heel goed.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten