Straatauto (Subaru) met ALS

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Straatauto (Subaru) met ALS

Berichtdoor joostkusters » ma sep 19, 2005 21:44

van prodrive kreeg ik te horen dat er een impreza straatauto aan komt met ALS(voor onze zuiderburen, Bang - Bang). is er onder de autogekken onder ons iemand die er meer over weet?
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor erikjan » di sep 20, 2005 7:32

mits uitschakelbaar ( :wink: ) lijkt het me wel lachen op een straatauto...


hoe kom je er trouwens met de typegoedkeuring mee uit; en qua emissiewaarden :?

ik ben bang dat je kat er niet erg gezond van wordt...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Wolter » di sep 20, 2005 15:52

Er zijn ook wel zgh ''vlammenkits'' te koop. Zelfde principe als de voorganger van ALS. Die dingen zijn in ieder geval niet legaal. Het is zelfs zo dat er op sommige vliegvelden die gebruikt worden als oefenterrein voor race en rally auto's geen ALS is toegestaan. Moet je nagaan hoe dat voor de openbare weg is. :wink:

Zou trouwens wel leuk zijn 8)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Turboboost » di sep 20, 2005 16:56

En hoeveel turbo's krijg je daar bij? :?: :wink: :lol:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor antoine » di sep 20, 2005 18:44

Wolter schreef:Er zijn ook wel zgh ''vlammenkits'' te koop. Zelfde principe als de voorganger van ALS.


Dit snap ik niet, kan je dat uitleggen? Ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt maar dat heeft niets met als te maken. Meer van , kijk mij hier eens stoer doen tijdens een meeting.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Wolter » di sep 20, 2005 19:13

antoine schreef:
Wolter schreef:Er zijn ook wel zgh ''vlammenkits'' te koop. Zelfde principe als de voorganger van ALS.


Dit snap ik niet, kan je dat uitleggen? Ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt maar dat heeft niets met als te maken. Meer van , kijk mij hier eens stoer doen tijdens een meeting.

Dat klopt ja, maar die kitjes hebben wel min of meer dezelfde werking als ALS. Een explosie in de uitlaat zorgt ervoor dat:

- Bij rallyauto's met turbo de turbo blijft draaien als er geen normale uitlaatdruk op de turbo komt.
- Er een vlam + knal te zien en te horen is.

Feit is gewoon dat er dus te veel geluid, en vlammen uit de uitlaat komen. Ik bedoel te zeggen dat die kitjes verboden zijn voor openbaar gebruik, dus dan lijkt mij ook dat ALS (dus min of meer hetzelfde effect, heeft ook vlammen en knallen) verboden is.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor joostkusters » di sep 20, 2005 19:24

dit ALS is zo ver onder controle dat je geen knal hoort en vlam ziet, zekers te weten, ik denk dat ie pas inschakeld bij een bepaalde snelheid, zoals soms ook op rallyECU's bijvoorbeeld de onze schakeld in bij 4000 toeren en een snelheid boven de 5 km/uur, en dit moet elke 5 seconde herhaald worden , anders schakeld ie uit
en de nieuwste ALS programma's op de WRC's hoor je ook bijna niet meer.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor antoine » di sep 20, 2005 19:38

Hoe werkt ALS dan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Humphrey » di sep 20, 2005 19:46

Anti Lag System
Is Engels een probleem?

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor Wolter » di sep 20, 2005 19:46

antoine schreef:Hoe werkt ALS dan.

Zo goed als dit, kan ik denk ik niet uitleggen :wink:

http://www.rallycars.com/Cars/bangbang.html


<edit>
LOL :lol:
</edit>
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Davekuh » di sep 20, 2005 21:11

zo`n vlammensetje is ook nog vrij makkelijk zelf te maken. Maar zoals al gezegd is het eigenlijk alleen voor meeting gebruik. Je schiet er ook niks mee op alleen dat het af en toe wel leuk is om te zien. Door middel van een knopje krijg je een mooie knal en vlam...
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Maarten » di sep 20, 2005 21:14

joostkusters schreef:en de nieuwste ALS programma's op de WRC's hoor je ook bijna niet meer.


Toch jammer he 8)
Het meest gekke wat ik daarvan gehoord heb is toch wel de Cosworth van Marcel van Laarhoven als 0-auto in de Waalhaven. Tussen de gebouwen werd het echt ziekelijk hard :P

Wolter en Humphrey: allebei tegelijk aan t googlen geweest :)
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor joostkusters » di sep 20, 2005 22:34

die draait nog op een oud systeem, net als ad smits, ik geloof dat mitsubishi ook nog een ouder systeem hanteren in het wrc, de andere hoor je iig niet, en de mitsu knalt er op los,
ik weet niet het fijne ervan, maar ik weet wel dat de oude cosworths op 4 injectoren tegelijk werken (het ALS dan) en later op de laatste versie van de Pectel T6 konden ze het nieuwere systeem hanteren waar 3 injectoren afwisselend werkte, hetzelde anti lag effect maar minder vuur en knallen uit de pijp, maar ook een lagere temperatuur in het uitlaatspruitstuk, motor en turbo dus minder slijtage,

een 98er WRC subaru heeft helemaal geen ALS die werkt met een uitlaatgascirculatie systeem, en de toyota gebruikt ze allebei.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

ALS

Berichtdoor Humphrey » wo sep 21, 2005 6:24

Geen google, wist 't te staan ;)
Maar het verwerken tot een klikbare link kostte me ongeveer 10 minuten.. :lol: Niet veel ervaring mee.

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor Wolter » wo sep 21, 2005 14:51

Hoe heeft Cahal Arthurs het dan voor elkaar? Die Hyundai is te vergelijken met fatsoenlijk carbid schieten!
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten