Subaru rallywagens in Nederland

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Mark Verhoeven » di feb 21, 2006 9:04

GRAAG FOTO'S VAN OPBOUW??


Niet zo schreeuwen Johan. :wink:

Ik heb op het moment alleen nog maar foto's van de afbraak... De opbouwfase duurt nog wel even.

Gaat v/d Heide niet met Mark zijn 'oude" Ibiza rijden?


De broers De Heijde hebben eind vorig jaar mijn Ibiza overgenomen. Ze hebben er al 2 wedstrijden mee gereden in 2005.

Mark Verhoeven.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Jeroen » di feb 21, 2006 9:25

Mark Verhoeven schreef:... 1150 kg moet wel mogelijk zijn met deze auto
Als je dat gaat lukken ben je zeker goed bezig! Als je dat wilt bereiken moet je echt elk detail uitpluizen en optimaliseren. Ik hoop het met mijn GC8 op 1230 kg te houden, maar heb er al een hard hoofd in. De mijne is dan wel niet gestraald, maar er zit geen gram kit op en we gebruiken zelfs wat carbon platen. Maar ja... de bak is zwaarder dan standaard. De schokbrekers ook en de brandblusser weegt ook best wel wat. Dan nog wat alu karter en dif bescherming. (Qua gewcht vallen kooi en kit/bitumen bij ons ongeveer tegen elkaar weg). Kortom als je die 1150 voor jouw auto kunt halen, dan vind ik dat erg netjes en heb je wat mij betreft een topauto (als je de haalbare 280pk er ook nog uit weet te persen ;-) )
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Turboboost » di feb 21, 2006 9:34

(als je de haalbare 280pk er ook nog uit weet te persen )


Zou mij verbazen als hem dat niet lukt. :wink: :D
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Jeroen » di feb 21, 2006 9:49

Turboboost schreef:
(als je de haalbare 280pk er ook nog uit weet te persen )


Zou mij verbazen als hem dat niet lukt. :wink: :D
Die 32mm restrictor is echt niet je vriend hoor... Ik ga er van uit dat ´m die 280pk wel zal lukken, maar vanzelf gaat het echt niet. De belangrijkste reden dat ik grA rijd is dat ik een 34mm restrictor erin kan zetten en dan worden de pk´s goedkoper en zit je met een minimum gewicht (1230kg) waardoor je geen kapitalen hoeft te steken in gewichtsbesparing. (Ter info: het homologatie gewicht van de GC8 is 1097kg en het standaard straatauto gewicht is 1210kg.)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor StevenK » di feb 21, 2006 9:56

Jeroen schreef:
Turboboost schreef:
(als je de haalbare 280pk er ook nog uit weet te persen )


Zou mij verbazen als hem dat niet lukt. :wink: :D
Die 32mm restrictor is echt niet je vriend hoor...

Daar hoef je je bij Mark echt geen zorgen om te maken.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Jeroen » di feb 21, 2006 10:20

StevenK schreef:
Jeroen schreef:
Turboboost schreef:
(als je de haalbare 280pk er ook nog uit weet te persen )


Zou mij verbazen als hem dat niet lukt. :wink: :D
Die 32mm restrictor is echt niet je vriend hoor...

Daar hoef je je bij Mark echt geen zorgen om te maken.
Oh dat doe ik ook zeker niet... Het neemt niet weg dat ik het knap vind als het ´m allemaal lukt!
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor kolkie » di feb 21, 2006 10:33

Mark, is dit nou de 'van een oud vrouwtje geweest' stars 25 of heb je nu 2 impreza's staan en is de stars (toch?) voor het 'ook ik kan 600 pk subaru's bouwen' project? :D
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Berichtdoor Mark Verhoeven » di feb 21, 2006 11:53

280 pk ga je nooit halen met een 32 mm restrictor, tenzij je kapitalen inversteert en dan nog heb ik er een hard hoofd in. (met een GC8 Sub bedoel ik dan)

Ik weet niet of ik 1150 kg ga halen, echt ver er vanaf zal het echter niet zijn.

Ik zie het wel, als ie niet snel genoeg is kan ik er altijd nog een groep A van maken! :wink:

Ik wil er ook geen mega bedragen insteken, de STi (6) onderdelen kwamen toevallig op mijn pad en dat maakt dat ik relatief goedkoop deze auto kan bouwen.

Mark, is dit nou de 'van een oud vrouwtje geweest' stars 25 of heb je nu 2 impreza's staan en is de stars (toch?) voor het 'ook ik kan 600 pk subaru's bouwen' project?


Ik weet niet van wie die is geweest, ik heb de spullen in ieder geval niet van een oud vrouwtje gekocht! :wink:

Ik heb zelf maar 1 Sub en de onderdelen die ik al aangeschaft had voor een ander project zijn binnenkort te koop. Op zich wel handig zo'n 2.5 liter blok in een groep N auto, maar ik denk dat het snel gaat opvallen... :roll: :wink:

Mark Verhoeven.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Jeroen » di feb 21, 2006 12:28

@Mark: Doe dan direct een groep A zou ik zo zeggen! Door die 34mm restrictor heb je toch zo´n 20 gratis pk´s en hoef je je ook niet zo druk te maken om die kilo´s...

(Net als ik dus ;-) )
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Mark Verhoeven » di feb 21, 2006 12:39

1230/280=4,39 kg/pk en 1150/260=4,42 kg/pk. Maakt niet zo heel veel uit... Verder hebben de remmen en banden het wat lichter bij een lager voertuiggewicht.

Ik zet hem wel op de schaal als alles erin zit en dan kijk ik wel...

P.S. De homologatiepapieren buiten de auto laten maakt bij deze auto ook al een boel uit! :wink: (wat een pak papier...)

Mark Verhoeven.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Jeroen » di feb 21, 2006 12:55

Mark Verhoeven schreef:1230/280=4,39 kg/pk en 1150/260=4,42 kg/pk. Maakt niet zo heel veel uit... Verder hebben de remmen en banden het wat lichter bij een lager voertuiggewicht.

Ik zet hem wel op de schaal als alles erin zit en dan kijk ik wel...

P.S. De homologatiepapieren buiten de auto laten maakt bij deze auto ook al een boel uit! :wink: (wat een pak papier...)

Mark Verhoeven.


Dat van die homologatiepapieren is wel een goede reden om groep N te nemen, want die gr. A papieren zijn veel dikker, al kun je daar natuurlijk alle WRC rommel weer uit gooien... ;-)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor StevenK » di feb 21, 2006 13:22

Jeroen schreef:
Mark Verhoeven schreef:1230/280=4,39 kg/pk en 1150/260=4,42 kg/pk. Maakt niet zo heel veel uit... Verder hebben de remmen en banden het wat lichter bij een lager voertuiggewicht.

Ik zet hem wel op de schaal als alles erin zit en dan kijk ik wel...

P.S. De homologatiepapieren buiten de auto laten maakt bij deze auto ook al een boel uit! :wink: (wat een pak papier...)

Mark Verhoeven.


Dat van die homologatiepapieren is wel een goede reden om groep N te nemen, want die gr. A papieren zijn veel dikker, al kun je daar natuurlijk alle WRC rommel weer uit gooien... ;-)

Laatste keer dat ik keek was een grN homologatie op die van een grA gebaseerd en moet je dus *ook* je grA papieren bij je hebben...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor erikjan » di feb 21, 2006 14:23

ingescand als PDF-file op een CF-kaartje meenemen mag zeker niet ?

:D
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor StevenK » di feb 21, 2006 14:43

erikjan schreef:ingescand als PDF-file op een CF-kaartje meenemen mag zeker niet ?
:D

Alleen als daar een FIA of ASN perforatie doorheen zit :)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Mark Verhoeven » di feb 21, 2006 14:49

Alleen als daar een FIA of ASN perforatie doorheen zit


:lol:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten