BMW getest in lelystad

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

BMW getest in lelystad

Berichtdoor BRT » ma dec 05, 2005 21:36

Hallo,

Gister heb ik op uitnodiging van Maaskant een dag gestuurd in de BMW die in Hengelo als 01 reed. Het lijkt allemaal zo makkelijk maar helaas viel dat erg tegen. In een drift komen is 1 maar er weer uit komen met de neus in de jusite richting is wat anders.

Wat me opviel aan de auto is dat hij compleet afgebeuld werd door ons. Maar ondanks onze verwoede poging om het kapot te krijgen gaf de auto geen krimp. 1 lek bandje, meer niet.

Was top, wij zijn reeds begonnen met de zoektocht naar een BMW voor volgend jaar. Wel zo snel mogelijk want 1 ding was duidelijk na gisteren: ik moet nog veel leren......

Ik was benieuwd of er al meer mensen bezig zijn met de bouw van een BMW voor volgend jaar?

Greetz

Marcel Borkent
BRT
 
Berichten: 28
Geregistreerd: wo sep 21, 2005 20:54
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor nkroeze » ma dec 05, 2005 22:16

Gaaf om te horen dat je om bent Marcel!

Ik ben ook reuze benieuwd wie er het "lef" gaan tonen om in deze nieuwe spectaculaire klasse te gaan starten!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Turboboost » di dec 06, 2005 7:57

Geen impreza? :roll:

Veel plezier in elk geval in de bmw challenge, zo te horen wordt het wel een uitdagende cup. :D
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor SylviaVisser » di dec 06, 2005 10:39

Turboboost schreef:Geen impreza? :roll:

Veel plezier in elk geval in de bmw challenge, zo te horen wordt het wel een uitdagende cup. :D




Dan blijft die dus nog even te koop voor anderen :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Hein » di dec 06, 2005 10:41

SylviaBos schreef:
Dan blijft die dus nog even te koop voor anderen :wink:


Komt de familie Bos dan weer in beeld. Of lukt het jullie niet om de centjes rond te krijgen? :roll:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Holkers » di dec 06, 2005 11:08

Hein schreef:
SylviaBos schreef:
Dan blijft die dus nog even te koop voor anderen :wink:


Komt de familie Bos dan weer in beeld. Of lukt het jullie niet om de centjes rond te krijgen? :roll:


Ga eens aan het werk joh :D :wink:
Ik heb nog steeds niets gekregen 8)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Hein » di dec 06, 2005 11:10

Holkers schreef:
Hein schreef:
SylviaBos schreef:
Dan blijft die dus nog even te koop voor anderen :wink:


Komt de familie Bos dan weer in beeld. Of lukt het jullie niet om de centjes rond te krijgen? :roll:


Ga eens aan het werk joh :D :wink:
Ik heb nog steeds niets gekregen 8)


You've got mail :P
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor SylviaVisser » di dec 06, 2005 11:21

Hein schreef:
SylviaBos schreef:
Dan blijft die dus nog even te koop voor anderen :wink:


Komt de familie Bos dan weer in beeld. Of lukt het jullie niet om de centjes rond te krijgen? :roll:



De euro's blijven een struikelblok, maar ook de twijfel over wel of niet rally...


Enne de familie Bos is altijd in beeld....kijk maar eens op een duits forum :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Holkers » di dec 06, 2005 11:32

Hein schreef:
Holkers schreef:
Hein schreef:
SylviaBos schreef:
Dan blijft die dus nog even te koop voor anderen :wink:


Komt de familie Bos dan weer in beeld. Of lukt het jullie niet om de centjes rond te krijgen? :roll:


Ga eens aan het werk joh :D :wink:
Ik heb nog steeds niets gekregen 8)


You've got mail :P


your mailbox is oversized....
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: BMW getest in lelystad

Berichtdoor Wolter » di dec 06, 2005 12:08

BRT schreef:Hallo,

Gister heb ik op uitnodiging van Maaskant een dag gestuurd in de BMW die in Hengelo als 01 reed. Het lijkt allemaal zo makkelijk maar helaas viel dat erg tegen. In een drift komen is 1 maar er weer uit komen met de neus in de jusite richting is wat anders.

Wat me opviel aan de auto is dat hij compleet afgebeuld werd door ons. Maar ondanks onze verwoede poging om het kapot te krijgen gaf de auto geen krimp. 1 lek bandje, meer niet.

Was top, wij zijn reeds begonnen met de zoektocht naar een BMW voor volgend jaar. Wel zo snel mogelijk want 1 ding was duidelijk na gisteren: ik moet nog veel leren......

Ik was benieuwd of er al meer mensen bezig zijn met de bouw van een BMW voor volgend jaar?

Greetz

Marcel Borkent

Ik heb afgelopen zaterdag een 2e auto gekocht. Een BMW 316i U9 uit 1990. Het was de eerste keer dat ik in een achterwielaangedreven auto reed, maar tijdens de proefrit (gelukkig ging de dealer niet mee :wink: ) heb ik m 2 keer met succes dwars gegooid. En ik hoor m al aankomen; ja, met de neus in de goede richting eruit gekomen. Het viel mij reuze mee hoe makkelijk het dwars gaan is. Ok, het was een beetje nat en er zitten brede sloffen onder, maar voor een auto met 99 pk en iemand die pas z'n rijbewijs heeft vind ik het niet zo gek... Uiteraard zal er verschil in zitten tussen een standaard 316 en de 325i met een aantal aanpassingen.

Ik ben sinds die proefrit heel positief over RWD auto's. Het is echt stukken leuker en fijner om in te rijden dan FWD, zeker voor race en rally doeleinden!

Ik heb ook aandachtig gekeken naar de 325i challenge en de M3 compact cup, maar het kost me nog net iets te veel. In januari ga ik bij prodrive de cursus volgen (vandaar ook dat ik de BMW gekocht heb) en ik ben ook haastig op zoek voor een plek als navigator voor 2006. Uiteraard zal ik blijven kijken en informeren om in 2007 zelf... maar dit is nog allemaal toekomstmuziek. :wink:
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Re: BMW getest in lelystad

Berichtdoor Campos » di dec 06, 2005 12:43

Wolter schreef:Het was de eerste keer dat ik in een achterwielaangedreven auto reed

(...)

maar tijdens de proefrit (gelukkig ging de dealer niet mee :wink: ) heb ik m 2 keer met succes dwars gegooid.

(...)

iemand die pas z'n rijbewijs heeft

:evil:
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: BMW getest in lelystad

Berichtdoor Wolter » di dec 06, 2005 13:19

Campos schreef:
Wolter schreef:Het was de eerste keer dat ik in een achterwielaangedreven auto reed

(...)

maar tijdens de proefrit (gelukkig ging de dealer niet mee :wink: ) heb ik m 2 keer met succes dwars gegooid.

(...)

iemand die pas z'n rijbewijs heeft

:evil:

Komt misschien opschepperig over, maar ik was er zo enorm door verrast in positieve zin! Dit had ik namelijk vooraf absoluut niet verwacht!
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor nkroeze » di dec 06, 2005 14:01

Gelukkig zit er verschil in dwarsgooien en dwarsgooien.....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Turboboost » di dec 06, 2005 14:16

En dwarsgooien en driften.... :wink:

Leuke auto trouwens om de cursus mee te doen.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Re: BMW getest in lelystad

Berichtdoor Huufke » di dec 06, 2005 16:14

Wolter schreef:
Campos schreef:
Wolter schreef:Het was de eerste keer dat ik in een achterwielaangedreven auto reed

(...)

maar tijdens de proefrit (gelukkig ging de dealer niet mee :wink: ) heb ik m 2 keer met succes dwars gegooid.

(...)

iemand die pas z'n rijbewijs heeft

:evil:

Komt misschien opschepperig over, maar ik was er zo enorm door verrast in positieve zin! Dit had ik namelijk vooraf absoluut niet verwacht!


Heeft niks met opscheppen te maken, maar meerbepaald met (het gebrek aan) het tonen van verantwoordelijkheidsgevoel.

Ben ook erg benieuwd wie deze uitdaging aan durft te gaan. Was in Hengelo al positief verrast over de manier waarop Maaskant de wagen over de proeven liet gaan. Erg spectaculaire auto die er tegelijkertijd behoorlijk gang in heeft zitten. En Niels; nu je toch daar zit..vraag mr Joukhi anders ff om wat steun. Kan je ook lekker gummen volgend jaar ;)
Huufke
 
Berichten: 1113
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:00
Woonplaats: Eindhoven

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron