BRT schreef:Hallo,
Gister heb ik op uitnodiging van Maaskant een dag gestuurd in de BMW die in Hengelo als 01 reed. Het lijkt allemaal zo makkelijk maar helaas viel dat erg tegen. In een drift komen is 1 maar er weer uit komen met de neus in de jusite richting is wat anders.
Wat me opviel aan de auto is dat hij compleet afgebeuld werd door ons. Maar ondanks onze verwoede poging om het kapot te krijgen gaf de auto geen krimp. 1 lek bandje, meer niet.
Was top, wij zijn reeds begonnen met de zoektocht naar een BMW voor volgend jaar. Wel zo snel mogelijk want 1 ding was duidelijk na gisteren: ik moet nog veel leren......
Ik was benieuwd of er al meer mensen bezig zijn met de bouw van een BMW voor volgend jaar?
Greetz
Marcel Borkent
Ik heb afgelopen zaterdag een 2e auto gekocht. Een BMW 316i U9 uit 1990. Het was de eerste keer dat ik in een achterwielaangedreven auto reed, maar tijdens de proefrit (gelukkig ging de dealer niet mee
) heb ik m 2 keer met succes dwars gegooid. En ik hoor m al aankomen; ja, met de neus in de goede richting eruit gekomen. Het viel mij reuze mee hoe makkelijk het dwars gaan is. Ok, het was een beetje nat en er zitten brede sloffen onder, maar voor een auto met 99 pk en iemand die pas z'n rijbewijs heeft vind ik het niet zo gek... Uiteraard zal er verschil in zitten tussen een standaard 316 en de 325i met een aantal aanpassingen.
Ik ben sinds die proefrit heel positief over RWD auto's. Het is echt stukken leuker en fijner om in te rijden dan FWD, zeker voor race en rally doeleinden!
Ik heb ook aandachtig gekeken naar de 325i challenge en de M3 compact cup, maar het kost me nog net iets te veel. In januari ga ik bij prodrive de cursus volgen (vandaar ook dat ik de BMW gekocht heb) en ik ben ook haastig op zoek voor een plek als navigator voor 2006. Uiteraard zal ik blijven kijken en informeren om in 2007 zelf... maar dit is nog allemaal toekomstmuziek.