BMW getest in lelystad

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Driften

Berichtdoor Stig » ma dec 12, 2005 18:06

Binnenkort nog meer beelden (Promo DvD is in de maak) en komende donderdag een info avond voor geinteresseerden in de 325iChallenge op RDW terrein in Lelystad (zie site)
Stig
 

Re: Deelname Challenge

Berichtdoor Campos » di dec 13, 2005 12:41

Wolter schreef:
Stig schreef:Vanavond staan beelden van de driftdag op de 325ichallenge site

Aanrader.. althans, vind ik :wink: . Zeer netjes gestuurd! Wie bestuurde de auto toen? (Ik krijg weer zin om morgen even op een grote parkeerplaats ook...)

Ik zou zeggen meld je eens aan voor een driftdag bij Prodrive! Huur een BMW met sper en probeer ook zo te driften als Dennis doet.. Als je het ook zo kan binnen een dag dan ben je een talent!
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: Deelname Challenge

Berichtdoor Wolter » di dec 13, 2005 13:33

Campos schreef:
Wolter schreef:
Stig schreef:Vanavond staan beelden van de driftdag op de 325ichallenge site

Aanrader.. althans, vind ik :wink: . Zeer netjes gestuurd! Wie bestuurde de auto toen? (Ik krijg weer zin om morgen even op een grote parkeerplaats ook...)

Ik zou zeggen meld je eens aan voor een driftdag bij Prodrive! Huur een BMW met sper en probeer ook zo te driften als Dennis doet.. Als je het ook zo kan binnen een dag dan ben je een talent!

Ik denk dat ik in januari (rallycursus) ook nog genoeg in lelystad ga rijden. :wink:
Dwars gaan lukt inmiddels aardig, soms zwiept hij of te ver door naar de kant waarop je stuurt...
Het is met nat asfalt wel stukken makkelijker dan op droog asfalt moet ik zeggen. Niet alleen omdat de wielen makkelijker spinnen, maar op de een of andere manier is het makkelijker te controleren. Wie weet waarom? Heeft het te maken met de behoefte van de auto om meer attent te zijn op droog assfalt?
M'n BMW316 heeft 99 pk en geen sperdif (voor zover ik weet).
Ik zal misschien volgende week even iemand vragen of hij een paar foto's of filmpjes wilt maken. Maargoed.. ik moet de buurt ook nog een beetje te vriend houden. De hele dag gierende banden vinden ze niet zo leuk :wink:
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor nkroeze » di dec 13, 2005 14:55

Heel simpel, de gripcoefficient van droog asfalt is zoveel groter dan dat van nat asfalt, dat de grens een stuk verder weg ligt. Doordat het op nat zo makkelijk gijdt, is het ook een stuk makkelijker te controleren.

Het leukste om te doen voor mij? Circuit Zandvoort, Augustus, droog, temperatuurtje van 25/30 graden. Vol op het scheivlak aan, bovenop de heuvel ff flicken en vervolgens het hele scheivlak full lock.... (Of een droge Ramshoek full lock....)

Als je DAT kan, ben je een talent (en maakt niet uit hoelang je daar voor nodig bent) :lol: :lol: :lol:
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Jaccoooo » di dec 13, 2005 18:36

Circuit Zandvoort, Augustus, droog, temperatuurtje van 25/30 graden. Vol op het scheivlak aan, bovenop de heuvel ff flicken en vervolgens het hele scheivlak full lock.... (Of een droge Ramshoek full lock....)

Als je DAT kan, ben je een talent (en maakt niet uit hoelang je daar voor nodig bent) :lol: :lol: :lol:[/quote]
Een mooie bocht om je talent te laten zien was de onverharde bocht op kp Ypelo,bij het gemaaltje,maar dat is voorgoed verleden tijd vrees ik.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Hein » di dec 13, 2005 19:24

Jaccoooo schreef:Een mooie bocht om je talent te laten zien was de onverharde bocht op kp Ypelo,bij het gemaaltje,maar dat is voorgoed verleden tijd vrees ik.


Eens. Ik heb daar afgelopen september nog van Wolves staan genieten. En ik stond er de tweede keer. De eerste doorkomst moet helemaal spektakel geweest zijn.

Is de bocht daar nu echt aan de bouwwoede ten prooi gevallen?
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Campos » di dec 13, 2005 19:43

Jaccoooo schreef:
nkroeze schreef:Circuit Zandvoort, Augustus, droog, temperatuurtje van 25/30 graden. Vol op het scheivlak aan, bovenop de heuvel ff flicken en vervolgens het hele scheivlak full lock.... (Of een droge Ramshoek full lock....)

Als je DAT kan, ben je een talent (en maakt niet uit hoelang je daar voor nodig bent) :lol: :lol: :lol:

Een mooie bocht om je talent te laten zien was de onverharde bocht op kp Ypelo,bij het gemaaltje,maar dat is voorgoed verleden tijd vrees ik.

Dat? Ik noem dat eerder een plek waar je je portemonnee kan laten zien...

Een bocht op asfalt met 140+ dwars nemen met kans op een klapper die
serieus au doet is wat anders dan een nat pak halen in een L2 op onverhard... (en je auto opnieuw opbouwen)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Niederrhein

Berichtdoor Stig » di dec 13, 2005 19:48

Voor echte lefgozers is Niederrhein een leuke plek. Wellicht dat we 15 equipes kunnen verzamelen om het serieuze 130+ gooi en smijtwerk te laten zien......

We zijn van plan dergelijke tripjes in het kader van de 325iChallenge te gaan organiseren
Stig
 

Re: Niederrhein

Berichtdoor nkroeze » di dec 13, 2005 20:21

Stig schreef:Voor echte lefgozers is Niederrhein een leuke plek. Wellicht dat we 15 equipes kunnen verzamelen om het serieuze 130+ gooi en smijtwerk te laten zien......

We zijn van plan dergelijke tripjes in het kader van de 325iChallenge te gaan organiseren


Klopt helemaal Dennis!

Ik ben er al diverse keren geweest, en zeker op droog levert de bocht vooraan bij de loods toch wel de mooiste drifts/momenten op! Synchroon met 2 of 3 auto's....

Ow, en je kunt er ook wel leuk afgaan, ik ging achterstevoren daar de bossen in (geen bomen geraakt gelukkig...)
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Driften

Berichtdoor Stig » wo dec 14, 2005 12:00

Da's inderdaad een uitdagend stukje, vooral om BEIDE bochten achter eklaar dwars te ronden (dan moet het wel nat zijn trouwens). Leuk stukje is ook tussen de gebouwen, maakt het extra spannend :)
Stig
 

Berichtdoor Campos » do dec 15, 2005 13:00

Wie gaan er nog meer vanavond naar Lelystad?
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Holten WRC » vr dec 16, 2005 14:40

Hein schreef:
Jaccoooo schreef:Een mooie bocht om je talent te laten zien was de onverharde bocht op kp Ypelo,bij het gemaaltje,maar dat is voorgoed verleden tijd vrees ik.


Eens. Ik heb daar afgelopen september nog van Wolves staan genieten. En ik stond er de tweede keer. De eerste doorkomst moet helemaal spektakel geweest zijn.

Is de bocht daar nu echt aan de bouwwoede ten prooi gevallen?


De bocht ligt er nog en zal ook blijven liggen om het gemaal bereikbaar te houden maar ca 50 meter na de bocht houdt het toch echt op.
Einde oefening dus.

gelukkig mag (moet) ik zelf nog regelmatig door dat bochtje driften.
Trotse en waarschijnlijk enige Holtense bezitter van een WRC :D :!:
Avatar gebruiker
Holten WRC
 
Berichten: 114
Geregistreerd: za sep 18, 2004 20:00
Woonplaats: Holten (gemeente Holten-Rijssen)

Berichtdoor erikjan » vr dec 16, 2005 15:35

afgelopen september heb ik bij het gemaal ook nog staat genieten op het bruggetje tijdens de 2e doorloop.

jammer dat het volgend jaar niet meer kan :(
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Turboboost » vr dec 16, 2005 16:05

Beetje off-topic dit, maar een goed alternatief zou kunnen zijn om na de chicane op de Ypeloweg links af het onverhard op te gaan i.p.v. het straatje richting het gemaal. 8) Verleng je de proef ook weer, want dit jaar is er ook al het stukje zand/ gravel vlak voor de bebouwde kom van Enter eruit gehaald. Jammer. :?

Of een combi maken van kp Enter en kp Ypelo, denk dat je dan een hele mooie lange proef krijgt. :D
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor nkroeze » vr dec 16, 2005 16:52

Nou heren/dames,

hoe is het gisteren gegaan? Ik zou er zelf heel graag bijgeweest zijn, maar het kwam een weekje te vroeg helaas....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten