Pagina 1 van 41

BerichtGeplaatst: vr apr 21, 2006 16:19
door niek
Die s2000 's doen het wel aardig!

wat een hoop s1600's aan de start trouwens niet normaal!

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 18:12
door StevenK
TWENGELTJE schreef:heel goed van jan al derde s1600

wel raar dat zo`n s2000 in de klasse N4 zit en niet in A7

Ik vind 't raar dat die dingen niet in A8 rijden. Het is tenslotte een groep A motor met 4wd.

mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 18:50
door TWENGELTJE
Heel goed van jan, proficiat, al is er wel ruim 4 minuten verschil met de eerste in S1600

En steven 4wd maakt niets uit voor klasseindeling maar een turbo wel dus A7 en geen A8

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 19:05
door Holkers
TWENGELTJE schreef:Heel goed van jan, proficiat, al is er wel ruim 4 minuten verschil met de eerste in S1600

En steven 4wd maakt niets uit voor klasseindeling maar een turbo wel dus A7 en geen A8


Het is een S2000 dus dat zou impliceren dat het een A8 zou moeten zijn (2000cc). N4 is ook vreemd omdat ik meen dat Fiat geen 4wd heeft in zijn GrandPunto...

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 19:14
door StevenK
TWENGELTJE schreef:Heel goed van jan, proficiat, al is er wel ruim 4 minuten verschil met de eerste in S1600

En steven 4wd maakt niets uit voor klasseindeling maar een turbo wel dus A7 en geen A8

Je hebt gelijk, het is alleen het minimumgewicht waarvoor een speciale regel is.

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 19:20
door Ton Van Spanje
Holkers schreef:Het is een S2000 dus dat zou impliceren dat het een A8 zou moeten zijn (2000cc). N4 is ook vreemd omdat ik meen dat Fiat geen 4wd heeft in zijn GrandPunto...


In deze link kun je lezen dat de Punto S2000 wel over 4WD beschikt.

http://www.italiaspeed.com/2005/motorsp ... /2610.html

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 19:32
door Campos
Ton Van Spanje schreef:
Holkers schreef:Het is een S2000 dus dat zou impliceren dat het een A8 zou moeten zijn (2000cc). N4 is ook vreemd omdat ik meen dat Fiat geen 4wd heeft in zijn GrandPunto...


In deze link kun je lezen dat de Punto S2000 wel over 4WD beschikt.

http://www.italiaspeed.com/2005/motorsp ... /2610.html

Volgens mij bedoelt Maarten het seriemodel?

Overigens kan het nooit A8 zijn, aangezien het dan boven 2000cc motorinhoud zou moeten zijn. A7 zou eigenlijk de klasse moeten zijn, maar aangezien de S2000 zou moeten concurreren (qua snelheid) met de groep N(4) auto's, hebben ze 'm daar maar bij ingedeeld.. Helaas voor de FIA is ie ietsie pietsie sneller dan verwacht :D

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 21:32
door Harry37
Campos schreef:
Ton Van Spanje schreef:
Holkers schreef:Het is een S2000 dus dat zou impliceren dat het een A8 zou moeten zijn (2000cc). N4 is ook vreemd omdat ik meen dat Fiat geen 4wd heeft in zijn GrandPunto...


In deze link kun je lezen dat de Punto S2000 wel over 4WD beschikt.

http://www.italiaspeed.com/2005/motorsp ... /2610.html

Volgens mij bedoelt Maarten het seriemodel?

Overigens kan het nooit A8 zijn, aangezien het dan boven 2000cc motorinhoud zou moeten zijn. A7 zou eigenlijk de klasse moeten zijn, maar aangezien de S2000 zou moeten concurreren (qua snelheid) met de groep N(4) auto's, hebben ze 'm daar maar bij ingedeeld.. Helaas voor de FIA is ie ietsie pietsie sneller dan verwacht :D




Even een reactie via SMS vanuit Italië, de S2000 is gehomologeerd als een N4 anders mogen ze niet starten in de EK.

@andrè, bedankt voor de info als je dit leest.

Harry

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: za apr 22, 2006 23:17
door Campos
Harry37 schreef:
Campos schreef:Overigens kan het nooit A8 zijn, aangezien het dan boven 2000cc motorinhoud zou moeten zijn. A7 zou eigenlijk de klasse moeten zijn, maar aangezien de S2000 zou moeten concurreren (qua snelheid) met de groep N(4) auto's, hebben ze 'm daar maar bij ingedeeld.. Helaas voor de FIA is ie ietsie pietsie sneller dan verwacht :D

Even een reactie via SMS vanuit Italië, de S2000 is gehomologeerd als een N4 anders mogen ze niet starten in de EK.

@andrè, bedankt voor de info als je dit leest.

Harry

Wel vreemd, er reden immers ook 6 A7's mee. Of mogen dergelijke auto's wel meedoen, maar krijgen ze geen EK-punten?

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 8:29
door Niels2
Campos schreef:
Harry37 schreef:
Campos schreef:Overigens kan het nooit A8 zijn, aangezien het dan boven 2000cc motorinhoud zou moeten zijn. A7 zou eigenlijk de klasse moeten zijn, maar aangezien de S2000 zou moeten concurreren (qua snelheid) met de groep N(4) auto's, hebben ze 'm daar maar bij ingedeeld.. Helaas voor de FIA is ie ietsie pietsie sneller dan verwacht :D

Even een reactie via SMS vanuit Italië, de S2000 is gehomologeerd als een N4 anders mogen ze niet starten in de EK.

@andrè, bedankt voor de info als je dit leest.

Harry

Wel vreemd, er reden immers ook 6 A7's mee. Of mogen dergelijke auto's wel meedoen, maar krijgen ze geen EK-punten?


Lijkt me raar, 2 jaar geleden toen reed Pedersoli nog met een 306 Maxi mee voor de titel, en toen had je dacht ik het zelfde regelement als nu.

Re: mille miglia

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 9:32
door StevenK
Campos schreef:Wel vreemd, er reden immers ook 6 A7's mee. Of mogen dergelijke auto's wel meedoen, maar krijgen ze geen EK-punten?

Daar is iig sprake van geweest, juist omdat die A7's twee jaar geleden de fabrieksauto's om de oren reden.

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 10:29
door niek
Wat ik dan niet snap is waarom je een s2000 van ca 200 000 euro zou komen als je een even snelle wrx of evo voor een kwart van dat bedrag kan halen?

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 12:49
door StevenK
niek schreef:Wat ik dan niet snap is waarom je een s2000 van ca 200 000 euro zou komen als je een even snelle wrx of evo voor een kwart van dat bedrag kan halen?

Een full spec Evo of Impreza kan, afhankelijk van de precieze configuratie, tegen de anderhalve ton lopen, als het niet meer is. Daarmee is zo'n auto in aanschaf nog wel goedkoper dan een S2000.

Aan de andere kant kent een S2000 toch wel was positieve kanten: uiterlijk, geluid, sequentiële bak, grote remmen, relatief goedkope onderdelen.

Vergeet niet dat het bij een rallyauto niet zozeer om de aanschaf gaat, als wel over de running costs.

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 13:41
door StevenK
En trouwens nog een belangrijke reden om een S2000 te kiezen: je kunt er kennelijk mee winnen :)

BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2006 14:41
door mmrizio
Topicvervuiling: Ik lees net het gerucht dat BMW van plan is op basis van de WTCC wagen een S2000 auto te ontwikkelen.

Met dat soort merken heeft S2000 de toekomst!

Maurice