Toyota terug in het WRC ?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » wo jun 28, 2006 7:56

RallyeRichard schreef:
StevenK schreef:De WRX STi Spec 'C' heeft een 2 liter.


Maar zijn daar dan wel 5000 van geproduceerd om gehomologeerd te zijn als een productiemodel?

Volgens mij is 't een produktie-variant en hoeven er daar maar 500 of 2500 van geproduceerd te zijn. Of zoiets. Iets in die richting. Joost Kusters of Frank Schräder kan er misschien meer over vertellen ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor joostkusters » wo jun 28, 2006 14:27

Volgens mij, (maar moet ik ff checken) hoeven er maar voor een VO maar 1000 wagens gebouwd worden
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor Werner » do jun 29, 2006 11:35

Mag je ook niet een beetje aan cilinders werken om ze op de vereiste grootte te kreigen? Al moet ik er bij zeggen dat vergroten me makkelijker lijkt (beetje bijschaven) dan verkleinen.
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor rally for ever » do jun 29, 2006 22:18

Mag je ook niet een beetje aan cilinders werken om ze op de vereiste grootte te kreigen? Al moet ik er bij zeggen dat vergroten me makkelijker lijkt (beetje bijschaven) dan verkleinen.


Ben niet perfect op hoogte van homologaties maar lijkt mij niet, anders heeft het weinig nut homologatie eisen op te stellen.
Daarnaast, bij het opboren van cilinders heb je over het algemeen niet dusdanig veel ruimte dat je daar veel inhoud mee wint. Daarnaast kun je als fabrikant redelijk eenvoudig andere bussen in een blok zetten ( heeft Volvo volgens mij gdaan bij bepaalde turbo blokken )
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor StevenK » vr jun 30, 2006 5:18

Werner schreef:Mag je ook niet een beetje aan cilinders werken om ze op de vereiste grootte te kreigen? Al moet ik er bij zeggen dat vergroten me makkelijker lijkt (beetje bijschaven) dan verkleinen.

Gr N en A niet, maar voor een WRC en alle kitvarianten wel. Kijk maar naar de auto van Michel van Westing, die is gehomologeerd als een 1.8, maar in de VK heeft 'ie een 1600. En de Golf IV, ook als 1.8 gehomologeerd, maar zo'n dikke Golf heeft toch een 2 liter.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Peer » vr jun 30, 2006 7:57

Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor erikjan » vr jun 30, 2006 9:15



als je 't geluid hoort, zou je denken dat er ALS op zit...
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Peer » vr jun 30, 2006 9:46

erikjan schreef:


als je 't geluid hoort, zou je denken dat er ALS op zit...

Is ook zo, deze Toyota's zijn gehomologeerd volgens een Australisch groep N(P) reglement en zijn gebaseerd op een Toyota Corolla met Celica GT-4 techniek, ik neem aan ST205. Als ik me niet vergis hebben ze ook actieve diffs. Ze vegen dit jaar in ieder geval de vloer aan met Mitsubishi EVO 9 en Subaru WRX.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Vorige

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten