De golf van Harry kleinjan

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Berto » di nov 14, 2006 11:53

Dat was volgens mij de golff van Bas van Kamperdijk, die door die jongens is omgebouwd naar 16 klepper..
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Franky » di nov 14, 2006 12:06

Berto schreef:Dat was volgens mij de golff van Bas van Kamperdijk, die door die jongens is omgebouwd naar 16 klepper..


Ik heb de auto in elkaar gezet samen met henk toen en toen werd me verteld dat ie van kleinjan afkomstig was. Na een jaar alleen maar ellende met de G60 is de auto omgebouwd naar een 16v.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor SylviaVisser » di nov 14, 2006 12:15

Klopt helemaal........
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Patmeister » di nov 14, 2006 12:19

:shock: 2 volledige ronden op 300 meter achter gereden op Twente-kanaal, op het rechte eind sneller dan de evo !! :shock:

Wat een auto :!:
Avatar gebruiker
Patmeister
 
Berichten: 895
Geregistreerd: vr maart 29, 2002 19:43
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Berto » di nov 14, 2006 15:19

De G lader was inderdaad een probleem.
Het ding plofte regelmatig uit elkaar.
Zoals Bas me vertelde zelfs een keer gaten in de motorkap.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

re

Berichtdoor Franky » di nov 14, 2006 15:28

Berto schreef:De G lader was inderdaad een probleem.
Het ding plofte regelmatig uit elkaar.
Zoals Bas me vertelde zelfs een keer gaten in de motorkap.


Ik herinner me niks anders als gebroken aandrijfassen/primaire assen van de versnellingsbak/lekkende glader enzenz. 10 van de 12 wedstrijden uitgevallen. 2 geeindigd op halve kracht.

In Hulst smolt de kap in het kleppendeksel en liepen alle kanalen vol met plastic. Blok en alles liep zo vast dat er geen onderdeel meer bruikbaar van was incl de G-lader. Dat was zijn laatste optreden als G60 dacht ik.
De 16v was een heerlijke auto om te rijden. Weinig gedonder gehad de eerste 2 jaren.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor official No. 27768 » di nov 14, 2006 15:58

Berto schreef:Dat was volgens mij de golff van Bas van Kamperdijk, die door die jongens is omgebouwd naar 16 klepper..


He, dat is mijn buurjongen uit Wierden :lol:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Re: re

Berichtdoor SylviaVisser » di nov 14, 2006 16:03

Franky schreef:
Berto schreef:De G lader was inderdaad een probleem.
Het ding plofte regelmatig uit elkaar.
Zoals Bas me vertelde zelfs een keer gaten in de motorkap.


Ik herinner me niks anders als gebroken aandrijfassen/primaire assen van de versnellingsbak/lekkende glader enzenz. 10 van de 12 wedstrijden uitgevallen. 2 geeindigd op halve kracht.

In Hulst smolt de kap in het kleppendeksel en liepen alle kanalen vol met plastic. Blok en alles liep zo vast dat er geen onderdeel meer bruikbaar van was incl de G-lader. Dat was zijn laatste optreden als G60 dacht ik.
De 16v was een heerlijke auto om te rijden. Weinig gedonder gehad de eerste 2 jaren.



De G lader was een probleem, maar dat hadden we opgelost door elke keer gebruik te maken van de garantie, al mocht na de 4e keer niet meer bij VW Motorsport omruilen :wink: , Hans Weijs had er een oplossing voor, wel was dan het garantie loodje weg......
Verder was de G60 zo sterk als de zwakste schakel..had je ene ondervangen met de asen brak het volgende punt.

De 16 V hebben we meer plezier van gehad.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Berto » di nov 14, 2006 16:36

Inderdaad, de assen braken ook.
Bij Bas knapten zelfs de (escort groep A) wielbouten op een gegeven moment af. :shock:
Geevolg: tijdens trainingsdag op Pieroc ging John Bosch met het ding ernstig richting sloot.
Ik weet niet meer of hij er ook in ging.
Was geen lekker gevoel overigens, al helemaal niet in Hulst op die smalle dijkjes.
Er werd elke service wel op gecontroleerd, maar toch...
Later bleek dit ook iets met het soort wielen te maken te hebben.(ik dacht speedline)
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor rallydre » di nov 14, 2006 18:32

Denk nog vaak terug aan de tijd van de enige echte G60 van NL, VP-10-VG van Hans Weijs.. D'r was nog een redelijk echte 4x4 rallye dan wel te verstaan, die van Altena uit Wijchen.. Geen idee waar die auto ook gebleven is, tenzij hij nog gewoon ergens staat

Jan de Winkel heeft trouwens ook in een G60 F2 gereden als ik me niet vergis..
rallydre
 
Berichten: 450
Geregistreerd: wo jun 12, 2002 17:44

Berichtdoor rally for ever » di nov 14, 2006 19:32

Waar een kanppe prestatie met een golf 1 al niet toe kan leiden.
Wel erg interessant allemaal, volg nog niet zo lang dus hoor veel nieuwe info.

Met vr gr
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor hans van altena » di nov 14, 2006 19:33

Die van Van Altena staat nog in de loods van Van Altena.
Met gereviseerde motor. Alleen door alle "oude" onderdelen die 1 of
2 seizoenen gebruikt zijn als gevolg van de regeltjes te moeten
verwijderen uit de auto , is en blijft zonde ( en erg kostbaar )
vandaar, en mede door tijdgebrek zal het golfje er nog wel even
blijven staan.
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor rallydre » di nov 14, 2006 19:40

Zonde.. zou de auto nog wel een keer in actie, of in ieder geval live willen zien..
rallydre
 
Berichten: 450
Geregistreerd: wo jun 12, 2002 17:44

Berichtdoor SylviaVisser » di nov 14, 2006 20:07

rallydre schreef:Denk nog vaak terug aan de tijd van de enige echte G60 van NL, VP-10-VG van Hans Weijs.. D'r was nog een redelijk echte 4x4 rallye dan wel te verstaan, die van Altena uit Wijchen.. Geen idee waar die auto ook gebleven is, tenzij hij nog gewoon ergens staat

Jan de Winkel heeft trouwens ook in een G60 F2 gereden als ik me niet vergis..


Klopt, die motor heeft hans uiteindelijk "gesloopt" (of een van de reserve, maar wel eentje van Jan)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor V.D.G Rally team » di nov 14, 2006 20:12

ging deze topic niet over harry kleinjan :wink:
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten