Autocross is wel vergelijkbaar vooral de divisie 1

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Autocross is wel vergelijkbaar vooral de divisie 1

Berichtdoor Starkoo » ma dec 11, 2006 18:17

Autocross is wel vergelijkbaar vooral de divisie 1 bij de ek autocross,

Een goed voorbeeld is Matthias Kahle die geen fabriek steun meer krijgt van skoda Duitsland, Rolf Volland ex europees kampioen divisie 1 (autocross) nu actief in de rally racing krijgt nu de fabrieks steun!

Fast en Speed is ook een bedrijf wat begonnen is met het maken van crossauto's en nog steeds actief is in de autocross, al jaren leveren ze de auto's voor race of the champions!, provisioneel is de autocross dus wel! En is wel degelijk te vergelijken met de rally's!
Avatar gebruiker
Starkoo
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 23:40
Woonplaats: Neede

Berichtdoor SylviaVisser » ma dec 11, 2006 19:03

Dus het overhevelen van steun van de ene tak naar de andere tak maakt deze sporten vergelijkbaar?? :shock:
Ik houd het nog steeds op de spreekwoordelijke appels en peren in dit geval :wink:


edit: Steven dit antwoord voor het mijne hoorde vast in een ander draadje thuis ..... :)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor antoine » ma dec 11, 2006 19:06

Sorry maar dit is een beetje een raar vergelijk :? . Zo kan je elke tak van autosport wel met rally vergelijken. :oops:
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Gijs G » ma dec 11, 2006 20:17

een formule 1 wagen is ook heel erg vergelijkbaar met rallywagen,

immers Rossi heeft in beide gereden, en het heeft beide vier wielen
Avatar gebruiker
Gijs G
 
Berichten: 382
Geregistreerd: zo maart 12, 2006 8:34
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Gijs G » ma dec 11, 2006 20:17

een formule 1 wagen is ook heel erg vergelijkbaar met rallywagen,

immers Rossi heeft in beide gereden, en het heeft beide vier wielen
Avatar gebruiker
Gijs G
 
Berichten: 382
Geregistreerd: zo maart 12, 2006 8:34
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Niels2 » ma dec 11, 2006 20:36

Gijs G schreef:een formule 1 wagen is ook heel erg vergelijkbaar met rallywagen,

immers Rossi heeft in beide gereden, en het heeft beide vier wielen


:lol:
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor briljant » ma dec 11, 2006 22:27

Gijs G schreef:een formule 1 wagen is ook heel erg vergelijkbaar met rallywagen,

immers Rossi heeft in beide gereden, en het heeft beide vier wielen
Is een Yamaha moto gp motor dan ook een rallywagen maar dan met 2 wielen????? :wink:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor J©® » ma dec 11, 2006 23:37

briljant schreef:
Gijs G schreef:een formule 1 wagen is ook heel erg vergelijkbaar met rallywagen,

immers Rossi heeft in beide gereden, en het heeft beide vier wielen
Is een Yamaha moto gp motor dan ook een rallywagen maar dan met 2 wielen????? :wink:


Nee twee MotoGP's Honda en Yamaha, want dan heb je weer vier wielen en daar heeft Rossi ook op gereden.
J©®
 
Berichten: 44
Geregistreerd: do okt 12, 2006 10:08

Re: Autocross is wel vergelijkbaar vooral de divisie 1

Berichtdoor Frevo » ma dec 11, 2006 23:42

Starkoo schreef:provisioneel is de autocross dus wel!


Fantastisch! En wat betekent "provisioneel"? ;)
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor Zoefff » di dec 12, 2006 12:32

Leuk, zoek de verschillen topic, komen denk wel aan minimaal 100 verschillen... :lol:
:arrow:
Avatar gebruiker
Zoefff
 
Berichten: 440
Geregistreerd: ma mei 01, 2006 18:38
Woonplaats: Best

Berichtdoor supercharger » di dec 12, 2006 13:55

Ik denk dat de oprichter van dit topic niet zozeer doelt op de vergelijking tussen een rallyauto en een crossauto, maar de manier van benaderen van de sport.

Autocross stond altijd bekent als een potje ragge in de bagger, maar ik denk door de meesten ( ook door bv RR) wel gezien als een professionele sport. Ok, niet hoe wij het doen in de Sierracup, waar we nog uitdeuken met voorhamers en auto's richten mbv heftrucks en tractors, maar als je kijkt naar teams zoals Veka (Peter Versluys), Marcel Ottink, Wiely Albers, etc. dan denk ik dat deze teams qua professionaliteit niks onder doen voor nederlands rallyteams die ook in de top mee draaien.

En Europees gezien gaat dit nog een stap verder met zelfs fabrieksteams zoals Skoda en Tatra( Ok Ok, :oops: ). Als voorbeeld noem ik Thomas Hrdinka die een aantal jaar geleden in de top van de tsjechische rallysport meedraaide met een Subaru WRC en in de autocross uitkwam met een eveneens zo actuele WRC.

Daarnaast worden voor de autocross heel veel ex rallywagens gebruikt (Focus WRC en Corolla WRC), dus tussen de basis van een crossauto en de basis van een rallyauto zit niet eens zo'n heel groot verschil. En een Moto GP of formule 1 wagen worden volgens mij niet van een WRC afgeleid :wink: :D dus op zich is zo'n vergelijking nou ook niet zo heel gek. Het is meer het wedstrijdelement en reglement wat zo ver uit elkaar ligt.

Ben zelf een autocrosser en rallyliefhebber, dus mij zal het een worst zijn wat voor verschillen er tussen zit, zolang beide takken van sport maar van een toekomst verzekerd zijn!
supercharger
 
Berichten: 10
Geregistreerd: do maart 31, 2005 18:47
Woonplaats: Waardhuizen

Berichtdoor SylviaVisser » di dec 12, 2006 14:27

Kijk, das duidelijker :D
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Thomstar » di dec 12, 2006 14:36

Helemaal mee eens! :D
Ik zeg " laat de honden maar blaffen, de karavaan trekt verder "
Avatar gebruiker
Thomstar
 
Berichten: 51
Geregistreerd: za mei 13, 2006 16:30
Woonplaats: Bathmen

Berichtdoor Starkoo » di dec 12, 2006 17:54

supercharger schreef:Ik denk dat de oprichter van dit topic niet zozeer doelt op de vergelijking tussen een rallyauto en een crossauto, maar de manier van benaderen van de sport.

Autocross stond altijd bekent als een potje ragge in de bagger, maar ik denk door de meesten ( ook door bv RR) wel gezien als een professionele sport. Ok, niet hoe wij het doen in de Sierracup, waar we nog uitdeuken met voorhamers en auto's richten mbv heftrucks en tractors, maar als je kijkt naar teams zoals Veka (Peter Versluys), Marcel Ottink, Wiely Albers, etc. dan denk ik dat deze teams qua professionaliteit niks onder doen voor nederlands rallyteams die ook in de top mee draaien.

En Europees gezien gaat dit nog een stap verder met zelfs fabrieksteams zoals Skoda en Tatra( Ok Ok, :oops: ). Als voorbeeld noem ik Thomas Hrdinka die een aantal jaar geleden in de top van de tsjechische rallysport meedraaide met een Subaru WRC en in de autocross uitkwam met een eveneens zo actuele WRC.

Daarnaast worden voor de autocross heel veel ex rallywagens gebruikt (Focus WRC en Corolla WRC), dus tussen de basis van een crossauto en de basis van een rallyauto zit niet eens zo'n heel groot verschil. En een Moto GP of formule 1 wagen worden volgens mij niet van een WRC afgeleid :wink: :D dus op zich is zo'n vergelijking nou ook niet zo heel gek. Het is meer het wedstrijdelement en reglement wat zo ver uit elkaar ligt.

Ben zelf een autocrosser en rallyliefhebber, dus mij zal het een worst zijn wat voor verschillen er tussen zit, zolang beide takken van sport maar van een toekomst verzekerd zijn!


dat bedoel ik ook mensen hebben verkeerd beeld van de autocross het is al lang anders dan vroeger het team waar ik bij hoor is Professioneel bezig dit jaar tweede kampioen van Nederland. Wij versloegen die ottink, terwijl zij er veel meer geld in pompen dan wij doen! Toch winnen wij :d
Avatar gebruiker
Starkoo
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 23:40
Woonplaats: Neede


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten