WRC wat verder ter tafel komt?!

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » vr jun 15, 2007 21:53

En dan nog zegt hij het niet. Zelfs niet sarcastisch. Hij geeft een gevoel weer dat onder andere ook bij mij heerst en dat door officials zelf over zich afgeroepen wordt.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Holkers » vr jun 15, 2007 21:53

mantaboy schreef:Das mooi, in principe zeg je nu sarcastisch dat je zonder officials kan. Goed, regel jij er dan even 600? Zijn we allemaal blij...


Nee dat zeg ik niet en dat bedoel ik ook niet. Vind persoonlijk (en dit probeer ik te zeggen zonder dat ik tegen schenen wil schoppen) dat officials de rallysport maken. Ze zorgen ervoor dat de proeven worden afgezet. Ze zorgen ervoor dat wij, jij en ik naar een van onze favoriete sporten kan kijken. Ze zorgen ervoor dat er veiligheid is. Dit alles is goed, punt. Goed dat ze er zijn en waardering verdienen ze. Wat ik zelf er jammer vind is dat er te gemakkelijk mee...'gedreigd' wordt. Dreigen is een groot woord, maar bedoel meer dat er te snel en te makkelijk gezegd wordt: Oh, dus je bent er niet mee eens, dan heb je geen rallysport meer. of; ZOnder officials, geen rallysport dus zeg maar niet dat ... . Dat vind ik jammer. Officials zijn mensen, mensen zijn mensen, mensen maken foutjes. Dat dit communicatieve, veiligheidstechnische of andere soort foutjes zijn maakt me even niet zo veel uit. Dat er dan hier, of ergens anders, melding van wordt gemaakt (tussen de N en de V door [digitale neus en lippen]) kan voorkomen, net zoals een heer v Eldik een official boos is als er geen blusser is (om in het onderwerp te blijven). Maar dit wordt niet getollereerd en we moeten de officials met rust laten. Ik vind dat je dat soort dingen moet kunnen melden. Mensen leren heel goed van fouten. Een kind van 2 jaar brand zich 1 keer aan een warme pan, en daarna niet meer. Als je het 18 keer gezegd hebt, doet hij/zij het toch. Dus daarvan kunnen mensen leren en dan hebben we er allemaal wat aan, zonder dat daar mensen schade aan overhouden.

Maar nogmaals, dit is mijn mening....
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor leor888 » vr jun 15, 2007 21:56

Hein schreef:
mantaboy schreef:
Holkers schreef:Jah, de officials zijn heilig, daar moeten we niet aan komen, want dan kunnen we geen rally meer rijden en voor ons geen rally meer om te kijken....


Armand, amen! Je weet gelukkig ook net als ik dat er hier slechts een heel klein handje mensen rondtikken en daarvan zijn er ook maar een klein handje mensen die dit soort dingen tikken. Vaak in combinatie met een jarenlange rally en levenservaring (drup). Elke batch appels heeft enkele rotte, zolang je er niet naast ligt komt alles goed ;)


Das mooi, in principe zeg je nu sarcastisch dat je zonder officials kan. Goed, regel jij er dan even 600? Zijn we allemaal blij...


JP, lezen is een vak. Holkers zegt niet dat we zonder officials kunnen. Hij zegt wel dat de officials vinden dat er van hen afgebleven moet worden omdat er anders geen rally meer is. En als ik dan de opinies van sommige officials lees denken die dat we zonder rijders kunnen. Da's makkelijk officiallen, komt toch geen auto op snelheid langs :wink: .

Wat is het resultaat: geen rally zonder rijders, maar ook geen rally zonder officials.

De rest van deze oeverloze en van afgunst overlopende discussie mag wat mij betreft ook in de hens. Eens kijken hoe snel de heren en dames officials dan een brandblusser ter plaatse hebben. Wat een dom gel** zeg.

Oh ja, Roel, waar heb jij nagemeten dat de Juniors (HW en JVDH) teveel meters maken? Heb je met een meetlatje de sporen nagemeten? Als je een mening hebt, best. Maar baseer die niet op loze kreten als te veel meters maken en te wild. Ik heb je daar in een ander topic al op aangesproken, maar dan wordt je stil omdat je met feiten om de oren geslagen wordt.


Hein, zoals jij daar ook al aangaf was ook jij misschien niet objectief.
En ik toon in elk geval ook bestendig gedrag :lol:
Ja die meters is een waarneming met blote ogen en ja, dan heb ik als ik mijn ogen moet geloven het idee dat weg, wagen, wielen niet geheel zo synchroon lopen als je de jr'en met van Eldik vergelijk.
Maar je hebt gelijk, het is geen met wetenschappelijk onderzoek onderbouwd gegeven, maar een mening!

En ik denk dat dit een perfecte plaats is voor meningen. :!:
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor Armand » vr jun 15, 2007 21:56

Das mooi, in principe zeg je nu sarcastisch dat je zonder officials kan. Goed, regel jij er dan even 600? Zijn we allemaal blij...


Je bent official omdat je het leuk vind om te doen, en natuurlijk geen rally zonder de mannen en vrouwen met de gele hesjes. Maar het is natuurlijk niet zo dat constant dat argument naar voren moet komen dat "zij" de rallysport mogelijk maken. Nee, aan de officials mag je niet komen, wel aan de rijders natuurlijk, want die hebben poen zat dus die mag je afzeiken.
De een heeft de ander nodig en andersom. En met wederzijds respect en inlevingsvermogen. In het grote mensenleven praat je zaken uit. De mannen in Barneveld hadden ook na het voorval naar Mark toe kunnen gaan om te praten en hun hart te luchten... juis in de rallysport zou dat moeten kunnen...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Hein » vr jun 15, 2007 22:04

leor888 schreef:
Hein schreef:
mantaboy schreef:
Holkers schreef:Jah, de officials zijn heilig, daar moeten we niet aan komen, want dan kunnen we geen rally meer rijden en voor ons geen rally meer om te kijken....


Armand, amen! Je weet gelukkig ook net als ik dat er hier slechts een heel klein handje mensen rondtikken en daarvan zijn er ook maar een klein handje mensen die dit soort dingen tikken. Vaak in combinatie met een jarenlange rally en levenservaring (drup). Elke batch appels heeft enkele rotte, zolang je er niet naast ligt komt alles goed ;)


Das mooi, in principe zeg je nu sarcastisch dat je zonder officials kan. Goed, regel jij er dan even 600? Zijn we allemaal blij...


JP, lezen is een vak. Holkers zegt niet dat we zonder officials kunnen. Hij zegt wel dat de officials vinden dat er van hen afgebleven moet worden omdat er anders geen rally meer is. En als ik dan de opinies van sommige officials lees denken die dat we zonder rijders kunnen. Da's makkelijk officiallen, komt toch geen auto op snelheid langs :wink: .

Wat is het resultaat: geen rally zonder rijders, maar ook geen rally zonder officials.

De rest van deze oeverloze en van afgunst overlopende discussie mag wat mij betreft ook in de hens. Eens kijken hoe snel de heren en dames officials dan een brandblusser ter plaatse hebben. Wat een dom gel** zeg.

Oh ja, Roel, waar heb jij nagemeten dat de Juniors (HW en JVDH) teveel meters maken? Heb je met een meetlatje de sporen nagemeten? Als je een mening hebt, best. Maar baseer die niet op loze kreten als te veel meters maken en te wild. Ik heb je daar in een ander topic al op aangesproken, maar dan wordt je stil omdat je met feiten om de oren geslagen wordt.


Hein, zoals jij daar ook al aangaf was ook jij misschien niet objectief.
En ik toon in elk geval ook bestendig gedrag :lol:
Ja die meters is een waarneming met blote ogen en ja, dan heb ik als ik mijn ogen moet geloven het idee dat weg, wagen, wielen niet geheel zo synchroon lopen als je de jr'en met van Eldik vergelijk.
Maar je hebt gelijk, het is geen met wetenschappelijk onderzoek onderbouwd gegeven, maar een mening!

En ik denk dat dit een perfecte plaats is voor meningen. :!:


Objectief in mijn mening over HWJR ben ik inderdaad niet, daarvoor ken ik hem te goed. Maar ik heb je mening wel met feiten weerlegd, en daar reageer je niet op.

Bij Jasper ligt dat anders. En ik vind het van beiden knap dat ze Mark op dit moment redelijk kunnen volgen. HWJR met een Groep N en Jasper met de EVO WRC.

Uit sportief oogpunt vond ik het fantastisch wat er gebeurde in Emmeloord. Menselijk vond ik het voor Mark een drama dat Jasper hem een minuut afpakte in de regen. Mark deed daar niks fout. Iedereen zou op zeker die proef uitgereden hebben. Om maar weer even in het topic te komen :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:11

Armand schreef:
Das mooi, in principe zeg je nu sarcastisch dat je zonder officials kan. Goed, regel jij er dan even 600? Zijn we allemaal blij...


Je bent official omdat je het leuk vind om te doen, en natuurlijk geen rally zonder de mannen en vrouwen met de gele hesjes. Maar het is natuurlijk niet zo dat constant dat argument naar voren moet komen dat "zij" de rallysport mogelijk maken. Nee, aan de officials mag je niet komen, wel aan de rijders natuurlijk, want die hebben poen zat dus die mag je afzeiken.
De een heeft de ander nodig en andersom. En met wederzijds respect en inlevingsvermogen. In het grote mensenleven praat je zaken uit. De mannen in Barneveld hadden ook na het voorval naar Mark toe kunnen gaan om te praten en hun hart te luchten... juis in de rallysport zou dat moeten kunnen...


Juist dat is een groot probleem bij van Eldik... Dat stoord mij ten dele, want ik geniet even zo goed van het materiaal waarmee hij aan de start staat. Waar het mij om gaat is de mening die ik heb dat ondanks zijn top materiaal het geen top rijder is.

Ik noem dat geen afzeiken, althans niet van deze zijde. Gewoon een mening waar ik ook voor uit mag komen en m'n argumenten heb. Mag ik soms geen andere mening hebben?

En ja, we hebben elkaar nodig in de rallysport. Toch blijft het een onder gewaardeerde sport. Een sport waar snel kritiek op is. Niet alleen door ons hier maar zeker snel vanuit Jan Publiek. Ik word er nog steeds niet goed van dat als een waste gate afblaast er gezegd word dat ze met lucht schakelen.... Ik word er echt niet goed van dat als ik dienst doe als official in de zeik gezet word door de pershesjes omdat ik het publiek graag achter het lint heb... Dan krijg je lacherige opmerkingen van Jan Pers... Ik word er ook niet goed van dat na de "toppers" ik nog steeds met Jan Publiek opgescheept zit met teveel drank op....

Daarom, ik mag een mening hebben over een rijder... Maar dat wil niet meteen zeggen dat ik geen respect heb voor hetgeen diezelfde rijder aan de start zet! Daar val je me wel op aan... Dat noem ik ook kortzichtig!
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Armand » vr jun 15, 2007 22:17

Ik noem dat geen afzeiken, althans niet van deze zijde.


Was ook in de grote lijn bedoeld en iedereen mag zijn mening hebben.
Ik heb ook niet het idee dat je geen respect opbrengt...

Juist dat is een groot probleem bij van Eldik..


die begrijp ik niet
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:21

Armand schreef:
Ik noem dat geen afzeiken, althans niet van deze zijde.


Was ook in de grote lijn bedoeld en iedereen mag zijn mening hebben.
Ik heb ook niet het idee dat je geen respect opbrengt...

Juist dat is een groot probleem bij van Eldik..


die begrijp ik niet


Hem aanspreken op zijn gedrag. Dat word weg gewuifd met een lach en een indruk bij mij van: Je moet niet zeiken....

Is een indruk die ik kreeg... Meer niet...
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor leor888 » vr jun 15, 2007 22:22

Hein schreef: <knip> Objectief in mijn mening over HWJR ben ik inderdaad niet, daarvoor ken ik hem te goed. Maar ik heb je mening wel met feiten weerlegd, en daar reageer je niet op.
<knip>


Hein, ik weet dat ik niet mag knippen, maar alles quoten schiet een topic ook niets mee op in mijn ogen.

Ik heb een reactie geplaatst op jouw feiten in de Kleinjan topic.

Roel
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:24

Ondanks dat andere vinden dat HWJ teveel meters zou maken laat nu juist die zien dat hij van nature een goede wagen beheersing heeft. Dat is wel waar het in de basis om draait. Snelheid is een bijproduct, dat komt vanzelf, de beheersing/gevoel moet er zijn.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor mmrizio » vr jun 15, 2007 22:25

mantaboy schreef:Ik word er echt niet goed van dat als ik dienst doe als official in de zeik gezet word door de pershesjes omdat ik het publiek graag achter het lint heb... Dan krijg je lacherige opmerkingen van Jan Pers...

Off-topic, maar ik wil 'm er toch even uitlichten. Want het lijkt me niet de bedoeling dat jouw gezag ondermijnd wordt door vertegenwoordigers van de pers. En omdat veel pers hier meepraat/meeluistert: vertel! Eventueel in een apart topic.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Armand » vr jun 15, 2007 22:27

Is een indruk die ik kreeg... Meer niet...


Maar die indruk zit je wel erg dwars of niet..
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:37

Armand schreef:
Is een indruk die ik kreeg... Meer niet...


Maar die indruk zit je wel erg dwars of niet..


Soms wel ja, net ofdat als je geld genoeg hebt dit gedrag kan maken... Blijf dan inderdaad lekker jezelf...
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

mantaboy ben het met je eens!!!

Berichtdoor W.v.Westerneng » vr jun 15, 2007 22:38

mantaboy thanks voor het bericht,iedereen hier is van eldik ziek.
[zal geen tekens meer plaatsen]anders krijg je de vraag of je toetsenbord niet goed is.
ziek word je op deze site als je een verhaaltje er op zet met hoe jij er over denkt nou phoe dan ben je hier op de verkeerde plaats.
nee rally nederland je moet elkaar helpen.???
sorry maar als ik iets typ komt het hier nooit te pas!!!(ja bord hangt weer vast]
:twisted: :twisted:
KORTOM:van eldik is op en top met zijn s12 maar niet top genoeg!!
ik durf dit rustig te melden een ieder met zo'n budget en rijders stijl kan het beter doen.
sorry sorry rally [vrienden] maar dat is wat ik denk.
maar goed wat ik denk doet er hier niet toe haha.
iedereen morgen veel plezier.
grt w.
W.v.Westerneng
 
Berichten: 54
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 19:54
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:39

mmrizio schreef:
mantaboy schreef:Ik word er echt niet goed van dat als ik dienst doe als official in de zeik gezet word door de pershesjes omdat ik het publiek graag achter het lint heb... Dan krijg je lacherige opmerkingen van Jan Pers...

Off-topic, maar ik wil 'm er toch even uitlichten. Want het lijkt me niet de bedoeling dat jouw gezag ondermijnd wordt door vertegenwoordigers van de pers. En omdat veel pers hier meepraat/meeluistert: vertel! Eventueel in een apart topic.

Maurice


Mag dat na de Exotic Green? Vind 2 discussies nu even genoeg...
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron