Verzekeren van rallyauto

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Verzekeren van rallyauto

Berichtdoor Rinse » ma jun 18, 2007 13:23

Voor mijn Volvo 740 heb ik een verzekering afgesloten bij een niet nader te noemen verzekeringsbedrijf. Omdat de verzekering op mijn leeftijd asociaal hoog is, schors ik mijn auto na elke wedstrijd als er langer dan 2 of 3 weken tussen zit. Maar toen ik voor Vechtdal mijn auto weer in de verzekering wou doen, begon de telefoniste in een keer moelijk te doen omdat het een rallyauto is (wat ter sprake kwam omdat ze vroeg waarom ik steeds de auto schorste). Ook nadat ik alles uitgelegd had wou ze niet meer verzekeren. Kan iemand hier mij vertellen hoe de rest dat geregeld heeft en bij welke maatschappij?

PS: ik heb wel gewoon met verzekering gereden, omdat we op het laatste moment de auto op mijn moeder haar naam hebben gezet.
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor O.F.R » ma jun 18, 2007 13:40

Ik heb de auto gewoon W.A. verzekerd bij Unive, aangezien de auto op de verbindingsroute's een normale auto is. Op de KP's wordt door de organisatie immers een hoop gedaan. Bij de unive deden ze met deze uitlag niet moeilijk.
O.F.R
 
Berichten: 25
Geregistreerd: di maart 27, 2007 12:59
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor Rinse » ma jun 18, 2007 14:08

Ik zou eerst ook bij Unive ja, alleen is daar het probleem dat ze bij Unive geen auto's verzekeren van boven de 100 pk waarvan de bestuurder nog geen 24 is...
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor StevenK » ma jun 18, 2007 14:17

O.F.R schreef:Ik heb de auto gewoon W.A. verzekerd bij Unive, aangezien de auto op de verbindingsroute's een normale auto is. Op de KP's wordt door de organisatie immers een hoop gedaan. Bij de unive deden ze met deze uitlag niet moeilijk.

Heb je dat ook op papier laten zetten? Er is namelijk al eerder een schade geweest waarbij er niet uitgekeerd is, omdat de auto, kort samengevat, niet origineel was.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor O.F.R » ma jun 18, 2007 14:19

Ja, en dit was geen probleem aangezien de auto gewoon voldoet aan de wettelijke normen om voor een verzekering in aanmerking te komen
O.F.R
 
Berichten: 25
Geregistreerd: di maart 27, 2007 12:59
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor StevenK » ma jun 18, 2007 14:24

O.F.R schreef:Ja, en dit was geen probleem aangezien de auto gewoon voldoet aan de wettelijke normen om voor een verzekering in aanmerking te komen

Maar het is maar een enkele (oude) groep N auto die hieraan voldoet, toch?

Meestal zijn er wel wijzigingen in bijvoorbeeld het remsysteem, zoals uitschakelen van de bekrachtiger of het ABS systeem.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor O.F.R » ma jun 18, 2007 14:37

Er is mij destijds verteld dat als de auto aan de APK normen voldoet, dat dan het verzekeren geen probleem meer is
O.F.R
 
Berichten: 25
Geregistreerd: di maart 27, 2007 12:59
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor StevenK » ma jun 18, 2007 15:30

O.F.R schreef:Er is mij destijds verteld dat als de auto aan de APK normen voldoet, dat dan het verzekeren geen probleem meer is

Als je dat op papier hebt staan, is er niets aan de hand. Maar op grond van alleen 'er is me verteld' zou ik niet afgaan.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma jun 18, 2007 16:17

Rinse schreef:Ik zou eerst ook bij Unive ja, alleen is daar het probleem dat ze bij Unive geen auto's verzekeren van boven de 100 pk waarvan de bestuurder nog geen 24 is...



Ik heb mijn rally auto's bij { london } verzekeringen daar zijn ze op de hoogte dat het een rally auto is, dat de w. a gebeuren voor op de openbare weg is. zij hebben er geen probleen mee.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten