Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2007 18:50
door rally for ever
@ Götz, je hebt pb

Monnet 924 GT Turbo

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2007 20:47
door fauquemont
De afgebeelde auto is geen 944 maar een 924 GT(S) Turbo met 210 PK.
Is in Groep 4 gehomologeerd. Was een Privé-project van Jürgen Barth (Porsche motorsport). Ze hebben de 924 Turbo in 1978 gereden, 1979, 1980, 1981 en 1982. In 2005 heeft een dergelijke auto de Köln Ahrweiler Rallye gewonnen. Schijnen een fenomenale wegligging te hebben met 50/50 gewichtsverdeling. Bei Freisinger Motorsport staat er 1 rallyklaar met 300 PK (2.0 turbo) Vraagprijs 120.000 Euro.

Groet Fauquemont

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2007 22:06
door erikjan
gewichtsverdeling is inderdaad prettig;

2 naaste collega's rijden 944 en 968, aangestoken door een 911-rijder op de afdeling; ze klagen niet over de wegligging :wink:

beide auto's worden dagelijks voor woon-werk gebruikt, alleen tijdens de wintermaanden hebben ze soms een groot hart vanwege het gebrek aan modernistische hulpmiddelen als traction control enzo...

en dat ondanks de winterbanden

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2007 18:44
door ceesford
quote :
2 naaste collega's rijden 944 en 968, aangestoken door een 911-rijder op de afdeling; ze klagen niet over de wegligging

beide auto's worden dagelijks voor woon-werk gebruikt, alleen tijdens de wintermaanden hebben ze soms een groot hart vanwege het gebrek aan modernistische hulpmiddelen als traction control enzo...


het is wat hé, als hedendaagse automobilist..........

tja, vroeger...... toen moest je nog STUREN !

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2007 21:52
door erikjan
ceesford schreef:quote :
2 naaste collega's rijden 944 en 968, aangestoken door een 911-rijder op de afdeling; ze klagen niet over de wegligging

beide auto's worden dagelijks voor woon-werk gebruikt, alleen tijdens de wintermaanden hebben ze soms een groot hart vanwege het gebrek aan modernistische hulpmiddelen als traction control enzo...


het is wat hé, als hedendaagse automobilist..........

tja, vroeger...... toen moest je nog STUREN !


die 911-collega rijdt trouwens woon-werk in een VW Kever van 38 jaar oud :wink:

de 944-collega stuurt daarnaast in een 205 diesel EN een Volvo 340 Sedan

de 968-collega sleutelt aan een Burton,

dus zo verwend zijn ze niet qua moderne hulpmiddelen :D