BMW 325iX van Jouter in de krant...

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

BMW 325iX van Jouter in de krant...

Berichtdoor erikjan » di aug 28, 2007 6:49

vanochtend was het prettig wakkerworden met een groot artikel + foto van Jouter & nieuwe navi & de iX...
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » di aug 28, 2007 7:10

Is dat ergens online te lezen?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor erikjan » di aug 28, 2007 7:32

'TisNix' scheurt naar de top - 'Ik had zoveel autoraces gezien dat ik het wel eens zelf wilde doen'

door Esther Reinders ALMELO - Egbert Kamp en Jouter Feddema, beiden brandweerman, gaan samen rally rijden. De ervaren coureur Feddema en de onervaren navigator Kamp ondergaan begin september de vuurdoop tijdens de LG Amsterdam Rallysprint. Feddema deed zijn ervaring op in de Peugeot 205gti cup, maar hij wilde meer. Via internet vond hij een BMW 325ix en hij richtte een nieuw team op. "Grappig is dat de rallyauto van een Duitse brandweerman is geweest", vertelt hij. De brandweer schijnt een rode draad te zijn in hun avontuur. Toen Kamp in 1984 als brandweerman voor het Rescue Team van de Hellendoorn Rally werd gevraagd, werd zijn interesse voor rally gewekt. "De eerste jaren was ik daar alleen als brandweerman, inmiddels zit ik in het bestuur", legt Kamp uit. Hij volgde vanaf de zijlijn vele autoraces zoals de Formule 1. "Ik had ondertussen zoveel gezien dat ik het wel eens zelf wilde doen." Kamp deed het vereiste examen om navigator te kunnen worden en ging met Feddema in zee. Feddema en Kamp zijn een opvallend stel. Behalve dat het een brandweerduo is, is het leeftijdsverschil opmerkelijk. "Ik ben een keer zo oud als Jouter", merkt de 52-jarige Kamp op. Feddema antwoordt dat hij onlangs 27 jaar is geworden. "O jee, hij is me aan het inhalen", zegt Kamp gevat. De leeftijd van Kamp is geen probleem voor deze sport. Hij kwam tot deze late keuze voor de rallysport omdat hij het basketballen moest opgeven. "Lichamelijk ging dat niet meer, daarom zocht ik iets anders." De ruim twee meter lange ex-basketballer past maar amper in de rallyauto, maar dat neemt hij voor lief. Feddema benadrukt dat het team veel groter is dan alleen de twee brandweermannen. "Alleen zijn we niets, we zijn in totaal met zeven mensen. Het zijn zo'n beetje allemaal technici die er onder meer voor zorgen dat we door de keuring komen voor de start." Het waren ook deze monteurs die de auto na aankoop volledig hebben gestipt, opnieuw hebben opgebouwd en aan de huidige eisen hebben aangepast. "We zijn uniek met onze vierwiel aangedreven BMW in de Nederlanse rallysport. Daar rijdt er nog geen een van", laat Feddema trots weten. Het nieuwe rallyteam heeft de naam TisNix meegekregen. Het is uit te spreken als 'het is nix', of als 'het is 'n ix'. "We wilden per se ix in de naam, en dit bedachten we onder het genot van een biertje", vertelt Kamp. "De slogan 'we gaan als de brandweer!', bedachten we ook op die manier." Het vertrouwen tussen de twee brandweermannen moet groot zijn om aan een rally mee te durven doen. Kamp: "Ik vertrouw Jouter volledig op zijn rijcapaciteiten." Feddema zegt daarop: "We kennen elkaar al zo lang, we weten wel wat we aan elkaar hebben." Bij de brandweer hebben de twee al genoeg samen meegemaakt om te weten dat ze op elkaar kunnen rekenen. Vertrouwen is onmisbaar omdat de coureur haast blind moet kunnen vertrouwen op de aanwijzingen van de navigator, die in dit geval nog onervaren is. Tijdens een training op een oude luchthaven in Duitsland hebben ze geoefend. Kamp: "Je moet wel even met elkaar afspreken hoe je bepaalde bochten noemt. De term 'half haaks' bijvoorbeeld, moet voor mij hetzelfde betekenen als voor hem." Zaterdag 25 augustus werd het nieuwe rallyteam met de rallyauto gepresenteerd aan sponsors en andere betrokkenen. Nu maakt het stel zich op om 2 september voor het eerst samen en met de nieuwe auto een rally te rijden. Kamp: "Spannend."


--------------------------------------------------------------------------------
bron: TcTubantia 28/08/2007
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Jan » di aug 28, 2007 11:11

Inderdaad een mooie stukje reclame jongens! :D

En wat dacht Erikjan van het stukje over Vredesteijn banden? :wink:
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor erikjan » di aug 28, 2007 11:24

Jan schreef:Inderdaad een mooie stukje reclame jongens! :D

En wat dacht Erikjan van het stukje over Vredesteijn banden? :wink:


praat me er niet van, die anti-vette happen catering :cry:
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor peter k » di aug 28, 2007 11:39

Dit is inderdaad een mooie stukje reclame.
Jongens, Veel succes met jullie 4 wheel drive.
Afbeelding
peter k
 
Berichten: 154
Geregistreerd: vr sep 08, 2006 16:43
Woonplaats: vroomshoop

Berichtdoor Turboboost » di aug 28, 2007 12:06

Ha bedankt, interview is al een poosje terug geweest, stond vandaag dus in de krant. 8)

Wel leuk om te zien hoe zo'n jounalist dingen wel of niet oppikt.
De term "half haaks" ken ik namelijk niet. :wink: :)

In aanloop naar de Hellendoornrally is het natuurlijk niet verkeerd om in de regio wat positieve rally stukjes in de krant te laten plaatsen, vandaar.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor henk 400rr » di aug 28, 2007 15:17

Mooi Jouter, veel succes gewenst met al dit nieuws.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Ed555 » di aug 28, 2007 17:00

Leuk artikel. Veel succes en plezier in Amsterdam.
Ed555
 
Berichten: 146
Geregistreerd: di jun 11, 2002 21:13
Woonplaats: Rhoon

Berichtdoor ijsbeer » di aug 28, 2007 22:04

Goed bezig Jouter! :wink:

Auto ziet echt strak uit. Jammer dat ik je niet kan navigeren tijdens GTR ivm werk :cry:

Tot in Amsterdam!
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor savrallying » wo aug 29, 2007 15:50

Ziet der zeker super uit de auto :D .

Heb echt zin in Hellendoorn. Ga dan bij Jouter navigeren.
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor henk » wo aug 29, 2007 16:22

savrallying schreef:Ziet der zeker super uit de auto :D .

Heb echt zin in Hellendoorn. Ga dan bij Jouter navigeren.


moet je dat er nou weer zonodig inwrijven bij alex :wink:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor Turboboost » wo aug 29, 2007 16:59

Ik zeg eerst Amsterdam maar eens overleven. :wink:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » wo aug 29, 2007 17:07

Mooi persbericht Jouter, ook op de site hier!

Veel succes in Amsterdam, hoop dat de diff's en homokineten heel blijven.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor savrallying » wo aug 29, 2007 21:18

henk schreef:
savrallying schreef:Ziet der zeker super uit de auto :D .

Heb echt zin in Hellendoorn. Ga dan bij Jouter navigeren.


moet je dat er nou weer zonodig inwrijven bij alex :wink:


Nee hoor heb Alex al gesproken op msn. Hij vond het natuurlijk niet leuk dat hij moest werken maarja niks aan te doen.

Dus als het zo over kwam mijn verontschuldeging.
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten