VW WRC

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Holkers » vr aug 08, 2008 22:18

Armand schreef:marketing, marketing... is maar net welk model ze willen pushen...


Polo.
De Golf 6 loopt wel, de Scirocco moet exclusief blijven... Zelf zie ik VW niet terug komen. Audi is Le Mans. Seat is WTCC (3/4de veld). Skoda is rally en VW is vertegenwoordiger ;)



(rent nu een beetje weg voor Steven die een GTI heeft van het geslacht Golf...)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Hein » vr aug 08, 2008 22:41

Ben het deels met je eens Maarten.

Is hardop brainstormen: als VW volgend jaar de Dakar wint met de Touareg TDI dan komt er een enorm budget vrij. Want dan stappen ze er geheid uit.

In Duitsland zijn ze ook alweer begonnen op het circuit. En dat heeft ook een tijd stilgelegen.

Wat ik er altijd van begrepen heb, kan je er bij VW zelf geen peil op trekken. Misschien is de Fabia S2000 wel de basis voor de Polo WRC/S2000.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Zoefff » za aug 09, 2008 7:52

Waar is Jack (de Keijzer) als je m nodig hebt.. :D
:arrow:
Avatar gebruiker
Zoefff
 
Berichten: 440
Geregistreerd: ma mei 01, 2006 18:38
Woonplaats: Best

Berichtdoor Franed rally » za aug 09, 2008 8:49

Armand schreef:marketing, marketing... is maar net welk model ze willen pushen...

Precies.......
Maar toch leuk dat meer merken hebben op dit momet een oog op wat gebeurd in het WRC.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Bartrallyfan » za aug 09, 2008 8:58

Hein schreef:Ben het deels met je eens Maarten.

Is hardop brainstormen: als VW volgend jaar de Dakar wint met de Touareg TDI dan komt er een enorm budget vrij. Want dan stappen ze er geheid uit.

In Duitsland zijn ze ook alweer begonnen op het circuit. En dat heeft ook een tijd stilgelegen.

Wat ik er altijd van begrepen heb, kan je er bij VW zelf geen peil op trekken. Misschien is de Fabia S2000 wel de basis voor de Polo WRC/S2000.
maakt mischien ook duidelijk waarom Carlos Sainz een aantal tests heeft gedaan in de fabia S2000, terwijl hij onder contract staat bij volkswagen.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor Bartrallyfan » za aug 09, 2008 9:38

rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor mark beunk » vr jan 16, 2009 12:12

dit stond op RTLGP.nl

Volkswagen denkt na over WRC
De verwachting is dat Volkswagen op korte termijn een beslissing neemt over een eventuele overstap naar het World Rally Championship (WRC). De toekomstplannen van de Duitse autofabrikant moeten na de Dakar Rally duidelijk worden.
Onderzoeken
"We kijken naar het wereldkampioenschap rally's en we onderzoeken of het mogelijk is, in combinatie met of in plaats van de Dakar Rally", aldus directeur motorsport Kris Nissen in het Britse tijdschrift Autosport. Volkswagen is momenteel actief in de Rally Raid en de Formule 3.

Opsteker
Voor de WRC zou de komst van Volkswagen een opsteker betekenen. Eind 2008 lieten Subaru en Suzuki weten het kampioenschap wegens de kredietcrisis de rug toe te keren.
mark beunk
 
Berichten: 60
Geregistreerd: vr aug 15, 2008 15:37
Woonplaats: rijssen

Berichtdoor Holkers » vr jan 16, 2009 12:29

Moeten ze eerst Dakar winnen met die TDI (nooit gedaan met een diesel), dan kunnen ze daar weg omdat ze hun doel bereik hebben etc etc.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Bartrallyfan » vr jan 16, 2009 12:32

ik had inderdaad verwacht, na de dakar,(hopelijk met een overwinning) dat VW met een dergelijk persbericht zou komen, het is namelijk al langer bekend, maar een officieel persbericht van VW heb ik nog nergens gezien.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor Bartrallyfan » za maart 07, 2009 18:18

Volgen de site van Peter Baert blijft VW actief in de rallyraid ( Dakar) en stapppen ze voorlopig NIET in het WRC, jammer jammer :cry:
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor erikjan » za maart 07, 2009 19:49

Bartrallyfan schreef:Volgen de site van Peter Baert blijft VW actief in de rallyraid ( Dakar) en stapppen ze voorlopig NIET in het WRC, jammer jammer :cry:


zet nooit nooit, dit overgangsjaar zou toch niet zo interessant zijn, wie weet wat ze doen als de WRC volledig op S2000 is overgestapt :wink:
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor ceesford » zo maart 08, 2009 11:29

ik hoorde van de week dat volkswagen voor enkele weken meerdere fabrieken sluit ivm afname verkoop nieuwe auto's, zou zoiets niet direct gevolg kunnen hebben op een eventuele deelname aan een rally project ?
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor Bartrallyfan » zo maart 08, 2009 19:39

erikjan schreef:
Bartrallyfan schreef:Volgen de site van Peter Baert blijft VW actief in de rallyraid ( Dakar) en stapppen ze voorlopig NIET in het WRC, jammer jammer :cry:


zet nooit nooit, dit overgangsjaar zou toch niet zo interessant zijn, wie weet wat ze doen als de WRC volledig op S2000 is overgestapt :wink:

Ik zeg ook: Voorlopig, maar ik zie ze ook liever in het WRC :lol:
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor erikjan » zo maart 08, 2009 21:47

ceesford schreef:ik hoorde van de week dat volkswagen voor enkele weken meerdere fabrieken sluit ivm afname verkoop nieuwe auto's, zou zoiets niet direct gevolg kunnen hebben op een eventuele deelname aan een rally project ?


er staan ook in 1 klap 16.000 inhuurkrachten op straat bij VW, dus erg goed draait het daar niet...
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor gta » do mei 21, 2009 14:45

voorlopig speelt de VAG groep in Rallysport door met de VW Polo 5 S2000 en de Skoda Fabia S2000, het wachten is nu op de nieuwe VW Polo S2000 ( Polo 6 ) die mogelijk eind dit jaar het licht ziet en veel van de techniek van de Fabia zal kunnen gebruiken, als die klaar is dan beslist men wellicht met welk merk men verder gaat in rally ( Skoda of VW ).
op dit moment is alles nog open en ik zie ze niet tegen elkaar rijden in 1 kampioenschap zoals we nu doen in het IRC.
Avatar gebruiker
gta
 
Berichten: 367
Geregistreerd: do nov 17, 2005 15:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron