VW WRC

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » wo nov 23, 2011 9:34

Met alle respect voor Wiegand, maar lijkt me toch geen vergelijk. Zeker als je het wegzet tegen ook nog Weijs jr. Verbaast me dat ze niet Aron Burkart hadden getest, al viel hij in Duitsland wel enigszins tegen.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor MartijnS » wo nov 23, 2011 10:38

Ogier heeft officieel getekend voor 3 jaar.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Sjeik1981 » wo nov 23, 2011 11:32

ja goede zaak, volgend jaar dan wk met de s2000? Neem ik dan aan, kan hij de potentiele talenten mee trainen en samen met sainz de auto ontwikkelen. Wordt een druk jaar.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor MikeH14 » do nov 24, 2011 15:09

Sjeik1981 schreef:Met alle respect voor Wiegand, maar lijkt me toch geen vergelijk. Zeker als je het wegzet tegen ook nog Weijs jr. Verbaast me dat ze niet Aron Burkart hadden getest, al viel hij in Duitsland wel enigszins tegen.



Zoiezo is Burkart te oud die is uit 1982, en voor Wiegand was 2011 ze eerste jaar in de rally. Hij heeft dit jaar het Duitse kampioenschap gereden met een suzuki swift (en dan geen Super1600) Wales was zijn eerste Gravel rally en voor de eerste keer in een 4WD. Deze jongen gaat nog wel ver komen en zal zeker sneller worden als bijv. Rieddeman die 4 jaar ouder is en niet veel sneller. Als Wiegand de juiste mensen achter zich heeft komt dat wel goed.
Avatar gebruiker
MikeH14
 
Berichten: 6
Geregistreerd: di okt 27, 2009 12:41
Woonplaats: Avenhorn

Berichtdoor Whitey » do nov 24, 2011 17:23

Sjeik1981 schreef:Met alle respect voor Wiegand, maar lijkt me toch geen vergelijk. Zeker als je het wegzet tegen ook nog Weijs jr. Verbaast me dat ze niet Aron Burkart hadden getest, al viel hij in Duitsland wel enigszins tegen.

Wie ben jij? om te beweren dat Weijs jr. beter is dan Wiegand, ten 1e Weijs jr. rijd al verscheidene jaren en ten 2e heeft veel meer ervaring en is zeker geen slechte rijder[misschien wel een toekomstig wereldkampioen] maar, Sepp Wiegand rijd nog maar net 2 jaar en ze hebben bij Volkswagen al gezien dat hij talent heeft en dat word misschien ook wel een wereldkampioen.
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

Berichtdoor Holkers » do nov 24, 2011 17:29

Precies. Sepp kan zo ver komen. Weijs en Abbring kunnen het al. Leuk hoor dat talent, maar het is net zo als bij voetballers, veel talent betekend niet dat je het later maar even kan en doen. In België rijdt ook een talent rond, erg snel maar vaak in de bosjes naast de baan te vinden, iets wat ook niet bevorderlijk is voor je carriere.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor bennie2000 » do maart 29, 2012 18:27

Brein achter Focus RS (Jost Capito) vertrekt naar VW

Alle auto’s die je hier ziet (en veel meer) zijn het werk van 1 man: Jost Capito. Hij was (wereldwijd) bij Ford verantwoordelijk voor de ‘lekkere’ modellen. Dat was hij inderdaad, want vandaag is bekend geworden dat hij per 1 mei voor Volkswagen Motorsport zal gaan werken. Een groot verlies voor Ford, maar een leuke aanwinst voor VW.

Voordat Capito eind 2001 bij Ford ging werken was hij onder andere actief bij BMW, de organisatie van de Porsche Carrera Cup (1989-1996) en Sauber F1 (1996-2001). Bij Ford zat hij in eerste instantie in Europa bij Team RS en daar zijn ze verantwoordelijk voor het WRC rally team en snoepjes als de Focus RS en de diverse ST modellen.
Later kreeg hij ook nog de verantwoordelijkheid over Ford’s Amerikaanse SVT divisie erbij en werd hij zelfs directeur “Global Performance Vehicles and Motorsport Business Development“. Recente (Amerikaanse kunststukjes van hem zijn de F-150 SVT Raptor en de 650 pk sterke Mustang Shelby GT500.
Wat voor gevolgen zijn vertrek zal hebben voor de 3e generatie Focus RS is nog onduidelijk, maar recent hoorden we al dat deze auto “on hold” gezet zou zijn. Het vertrek van Capito zal daar ongetwijfeld iets mee te maken hebben.

Bij Volkswagen zal Capito zich gaan richten op motorsport en het ligt voor de hand dat dat vooral het WRC team zal zijn. Jost heeft met Ford immers al veel ervaring opgedaan in het WRC. Of dit ook een voorteken is dat Volkswagen over enkele jaren de Formule 1 in gaat weten we niet zeker, maar Jost heeft daar dankzij zijn jaren bij Sauber de nodige ervaring en contacten.

Bron : www.autoblog.nl
Avatar gebruiker
bennie2000
 
Berichten: 342
Geregistreerd: zo maart 30, 2003 1:48
Woonplaats: lelystad

Vorige

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron