Ex-Rohrl Audi Sport Quattro S1

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor all you need is speed » ma maart 16, 2009 11:20

@ Ger,

De A2 op foto is van 1982.

Tijdens de 2005 euregio hebben wij met onze andere originele quattro, een A1, gereden, die is wel van 1981.

Jammer genoeg rijkt het budget "net" niet om een S1 te kopen. Deze ontbreekt net aan de verzameling A1, A2, 200 en LT45 (stond vorig jaar op de stand van Audi tijdens de Techno Classica).

Jos
Avatar gebruiker
all you need is speed
 
Berichten: 17
Geregistreerd: ma aug 23, 2004 9:09
Woonplaats: zuidwolde

Berichtdoor whity » ma maart 16, 2009 18:52

doeffgek schreef:Vergeet dat ene exemplaar in NL ook niet. Rico van der Pol heeft er ook een... Het is wel geen S1, maar wel een originele groep B uit 1981.

http://www.audiquattro.nl/html/a2quattro.htm

Afbeelding


Heeft de Fransman Darniche niet met deze audi gereden
whity
 

Berichtdoor all you need is speed » ma maart 16, 2009 20:01

klopt helemaal, Darniche heeft in 1984 met deze auto aan het frans kampioenschap deelgenomen.

De rally Lyon-Charbonnières werd gewonnen.

Jos
Avatar gebruiker
all you need is speed
 
Berichten: 17
Geregistreerd: ma aug 23, 2004 9:09
Woonplaats: zuidwolde

Berichtdoor Hein » ma maart 16, 2009 20:24

Jan Kamphuis schreef:
Hein schreef:
whity schreef:
roke0204 schreef:is dat die Gerber die "vroeger"in een mitsubishi Galant reed met navigator Peter thul??

Ik denk dat jij Dieter Depping bedoelt.


In 1991 reed Michael Gerber met navigator Peter Thul in een Mitsubishi Galant het Duits Kampioenschap. Zij waren de teamgenoten van Roland Holzer, ben alleen de naam van zijn navigator kwijt.

Kampioen werd in dat jaar Erwin Weber/Manfred Hiemer met VW Rallyegolf. Zijn teamgenoot was Raimund Baumschlager. De auto van Weber reed een jaar later in Nederland met als eigenaar Hans Weijs Sr.


Ronald Holzer reed toen met zijn broer Günther!


Heb de video/DVD er even op nageslagen. Navi van Roland Holzer was in 1991 Klaus Wendel.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Jan Kamphuis » ma maart 16, 2009 20:45

Hein schreef:
Jan Kamphuis schreef:
Hein schreef:
whity schreef:
roke0204 schreef:is dat die Gerber die "vroeger"in een mitsubishi Galant reed met navigator Peter thul??

Ik denk dat jij Dieter Depping bedoelt.


In 1991 reed Michael Gerber met navigator Peter Thul in een Mitsubishi Galant het Duits Kampioenschap. Zij waren de teamgenoten van Roland Holzer, ben alleen de naam van zijn navigator kwijt.

Kampioen werd in dat jaar Erwin Weber/Manfred Hiemer met VW Rallyegolf. Zijn teamgenoot was Raimund Baumschlager. De auto van Weber reed een jaar later in Nederland met als eigenaar Hans Weijs Sr.


Ronald Holzer reed toen met zijn broer Günther!


Heb de video/DVD er even op nageslagen. Navi van Roland Holzer was in 1991 Klaus Wendel.


Dat kan goed zijn Hein. Ik had op de site van Holzer gekeken en vond daar de naam van zijn broer, ik dacht het antwoord te hebben maar ja daar stond dus niet alle info op. :?
Jan Kamphuis
 
Berichten: 155
Geregistreerd: za jun 03, 2006 19:56
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Hein » ma maart 16, 2009 22:34

Maakt niet uit. Ik kon het vrij makkelijk nazoeken. Toen je schreef dat het zijn broer was had ik zoiets van: volgens mij niet. Maar dat zoeken we op. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor OPEL RALLY » di maart 17, 2009 20:11

http://www.youtube.com/watch?v=FV9lFCGt ... re=related

Weet niet of het dezelfde wagen is maar wel ontzettend gaaf!
To finish first, you first have to finish!
RALLYTEAM BORGERS.
Avatar gebruiker
OPEL RALLY
 
Berichten: 170
Geregistreerd: do jan 24, 2008 21:05
Woonplaats: bennekom

Berichtdoor Richard Haarman » wo maart 18, 2009 18:08

OPEL RALLY schreef:http://www.youtube.com/watch?v=FV9lFCGtwMU&feature=related

Weet niet of het dezelfde wagen is maar wel ontzettend gaaf!

Wat een super sound deze hoor je tegenwoordig veel te weinig :!: :!:
Richard Haarman
 
Berichten: 66
Geregistreerd: do nov 27, 2008 21:31
Woonplaats: Delden

Berichtdoor whity » wo maart 18, 2009 20:35

OPEL RALLY schreef:http://www.youtube.com/watch?v=FV9lFCGtwMU&feature=related

Weet niet of het dezelfde wagen is maar wel ontzettend gaaf!

Nee deze is van MTM motorsport en heeft ook geen PDK[Porsche Doppel Kupplung] trouwens deze PDK [heet nu DSG Direct Schalt Getriebe]zit nu in de Audi TT 3,2 Quattro.Daarom was de S1 E2 met PDK 4 cm langer kan je zien aan de grill die zit 4 cm verder naar voren. Walter Rohrl gebruikte de Semperitrally 1985 in Oostenrijk als shakedown om het PDK te testen voor de RAC en dat lukte redelijk alle 24 proeven werden gewonnen en aan het eind 19 min. voorsprong.Als men naar de RAC gaat word Walter zijn navigator Christian Geistdorfer vervangen door de Engelsman Phil Short omdat deze de omgeving beter kent. Het gaat mis tijdens 1 van de avondproeven ze raken van de weg en vallen uit. Phil Short zei na de uitval dat hij op sommige momenten de kracht verloor om verder de notes voor te lezen omdat deze zo onder de indruk was van het vermogen en het rijden van Walter Rohrl. Audi Sport Engineer Dieter Basche die honderden testkilometers naast Rohrl heeft gezeten klimt na een graveltest in Griekenland met de PDK E2 uit en zegt "Nie Wieder''.Geistdorfer klaagt over een ander probleem hij kan niet in het ritme komen met zijn pacenotes door de PDK bak.Om even een indruk te krijgen over zijn vermogen op gravel van 0 tot 100 in 2,6 sec. van 0 tot 198 in 10sec. van 0 tot 224 in 10,8. En toen het ongeluk in Portugal met de RS 200 gebeurde waarbij verscheidene toeschouwers om het leven kwamen trok Audi zich terug uit de rallysport.Rohrl kreeg de laatste Audi S1 PDK cadeau van Audi hij heeft hem later verkocht aan een goede vriend die een garage in Oostenrijk heeft en daar heeft Gerber hem vermoedelijk van gekocht,ik denk dat Gerber niet met de PDK bak gaat rijden omdat er geen onderdelen meer van te krijgen zijn want het schijnt dat ze niet erg betrouwbaar waren.
Laatst bijgewerkt door whity op vr maart 20, 2009 19:08, in totaal 6 keer bewerkt.
whity
 

Berichtdoor 1600hf » wo maart 18, 2009 22:26

Dit is nog eens een zinnig inhoudelijk verhaal!!

Ik kon hem net niet zo snel vinden, maar er is op het 'net een lijst met 20 S1's en de 20 E2's met daarbij historie en huidige eigenaren waar bekend. Wellicht dat iemand dat hier heeft.
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor all you need is speed » do maart 19, 2009 9:41

In deze lijst met S1 zul je trouwens de MTM S1 niet vinden omdat het een replica is.
Voor zover ik weet is er geen lijst met rally sportquattro's, alleen met de S1.
Op het internet is er wat onduidelijkheid over de exacte benaming van de audi rally autos. Volgens mij moet het groep4, A1, A2, sportquattro en als laatste S1 zijn (groep S laten we even buiten beschouwing). Door sommigen wordt de sportquattro als S1 aangeduidt en de gevleugelde uitvoering als E2. De interne lijsten van Audi Sport noemen nergens E2.

Jos
Avatar gebruiker
all you need is speed
 
Berichten: 17
Geregistreerd: ma aug 23, 2004 9:09
Woonplaats: zuidwolde

Berichtdoor 1600hf » do maart 19, 2009 10:00

Ik ga die lijst nog eens proberen te zoeken, Jos. Zou eigenlijk wel correct zijn als ie eraf gehaald is. Volgens mij wordt er geen enkele auto zoveel gerommeld als aan quattro's (misschien 037's nog erger....).

Over de benamingen. Is het niet zo dat er 200 sport quattro's gemaakt zijn voor de homologatie. En dat die op zich niet gerallied heeft, maar er direct een eerste serie van 20 als homologatievariant. Dit dan de S1 zonder de taartscheppen erop. Deze heeft volgens mij nooit een rally gewonnen (misschien 1 dan...). Op beelden (Finland) zie deze auto iedere keer achterover hellen als er lucht onder komt. Vandaar een tweede homologatievariant, de E2 ook daar weer minimaal 20 van. Dus S1 de eerste evolutie, E2 de tweede. Dit is dan de 'taartschepauto'. Maar nogmaals, dit is mijn idee. En volgens mij mocht je in de grpB tijd een evo maken door er 20 van te produceren. Ik kom af en toe bij iemand die een gr4, A2, S1 en nu ook een E2 heeft. Moet je eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet kan volgen. Dus nogmaals, ik weet absoluut niet of het correct is. Ik ga die lijst maar eens zoeken....
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

World rally museum

Berichtdoor GérardWRM » do maart 19, 2009 10:58

op mijn Museum site staan diverse links naar modelbouwsites all over the world :D
zo kwam ik ook eens op deze site terecht ..

http://audis1.no.sapo.pt/index.htm

volgens mij is dit wat jullie nu zoeken ,,,, :)

gr Gérard
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor all you need is speed » do maart 19, 2009 11:15

Dit is de lijst inderdaad, ik heb deze met nog wat meer informatie in mijn database staan.

Denk wel dat deze lijst is samengesteld door een particulier en niet door Audi zelf.
De historie uit de Audi tijd is nog wel terug te vinden, echter na 1986 wordt het vaak moeilijk, sommige rallycrossers hadden er meerdere, welke delen zijn in welke auto verdwenen, welk chassis is nog origineel?

Nogmaals, met een goede sponsor willen wij wel een zeer goede replica opbouwen...

Jos
Avatar gebruiker
all you need is speed
 
Berichten: 17
Geregistreerd: ma aug 23, 2004 9:09
Woonplaats: zuidwolde

Berichtdoor Götz » do maart 19, 2009 11:22

all you need is speed schreef:Nogmaals, met een goede sponsor willen wij wel een zeer goede replica opbouwen...
Jos


wie niet ...... :wink:
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron