Betaalbare rallysport?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 19:08

Bastiaan.

De inschrijfkosten die steeds hoger worden word wel steeds meer een struikelblok voor beginnende equipes.
De nieuwe aanwas word daar ook weer niet bepaald beter van
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor pascal rally » zo okt 03, 2010 19:14

laten we dan beginnen hoe maken we de sport aantrekkelijk , beter betaalbaar ,maar veilig voor rijder`s en publiek
geld kosten doet het zeker en je hebt heel veel vrijwilligers nodig om de sport te kunnen beoefenen . ( en gelukkig zijn ze er in weer en wind)
In nederland draait alles om geld veel geld ,een vergunning voor dit een vergunning voor dat, kosten politie ,afslepen en.................... nog heel veel meer

hoe krijg je mensen aan het rijden om de inschrijvings kosten te drukken.
sponsering is zeer moelijk dus daar beginnen we niet verder ,over je mag blij zijn dat er een aantal zijn voor de organisator.

1 ............ :?:
2 ............ :?:
3 ............ :?:
4 ............ :?:


enthousiaste toekomstige rijders zat
pascal rally
 
Berichten: 20
Geregistreerd: do sep 25, 2008 18:30
Woonplaats: maartensdijk

Berichtdoor rallystarter » zo okt 03, 2010 19:16

voor beginnende rijders is het inschrijfgeld meestal de grootste kostenpost, als je daar op kunt bezuinigen door naar het buitenland te gaan dan is dat natuurlijk een goede reden.
Nederland kost gewoon veel geld, dat is algemeen bekent. maar als er dan door sommige personen/bedrijven pogingen worden gedaan om rally iets goedkoper of meer toegankelijker te maken dan word daar meteen in opstand voor gekomen.

jammer
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 19:20

pascal rally schreef:laten we dan beginnen hoe maken we de sport aantrekkelijk , beter betaalbaar ,maar veilig voor rijder`s en publiek
geld kosten doet het zeker en je hebt heel veel vrijwilligers nodig om de sport te kunnen beoefenen . ( en gelukkig zijn ze er in weer en wind)
In nederland draait alles om geld veel geld ,een vergunning voor dit een vergunning voor dat, kosten politie ,afslepen en.................... nog heel veel meer

hoe krijg je mensen aan het rijden om de inschrijvings kosten te drukken.
sponsering is zeer moelijk dus daar beginnen we niet verder ,over je mag blij zijn dat er een aantal zijn voor de organisator.

1 ............ :?:
2 ............ :?:
3 ............ :?:
4 ............ :?:


enthousiaste toekomstige rijders zat


Allereerst een nieuwe veilgheids functionaris, een die niet partijdig is en stoer rondjes rijd met zijn safety jeep.
Maar die critisch is op punten die wel echt gevaarlijk zijn en niet over allerlei wissewasjes een proef niet door wil laten gaan

In Belgie is het ook veilig en veiligheid kosten liggen beduidend lager.
Vrijwillige brandweer die met de jongens van de kazerne lekker een dagje uit gaan en rally komen kijken voor niks.
En er wel in functie zijn als er iets gebeurt.
Officials die een leuke dag uit hebben en uit de buurt komen, en dus niet in hotels hoeven overnachten.

In Belgie heb je ook in elke regio wel een renstal die renstal heeft hun eigen tijds waarnememing aparatuur. Zo niet lenen ze het van elkaar.
Nico Biesheuvel vertelde mij laatst dat dat in Nederland o.a gehuurd van een organisatie. En dat schijnt na zeggen een godsvermogen te kosten.

Naar wat ik aanneem is elke equipe lid van een die renstal zoals je hier lid zou kunnen zijn van een voetbal vereniging of iets dergelijks.
Dus ik neem aan dat de leden dan contributie betalen.
Je ziet dat ook staan op Belgische startlijsten renstal hemicuda of renstal kasterlee of iets dergelijks.
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo okt 03, 2010 19:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Tomas van Leeuwen » zo okt 03, 2010 19:21

briljant schreef:
Tomas van Leeuwen schreef:Prima, is jou mening. Respecteren we.

Wat voor kosten de organisatie etc. maakt interesseert me geen zak. Ik zeg alleen dat ik €400 euro schofterig duur vind. Maar je hebt het helaas nodig als resultaat.

En dat de pers vogelvrij is en gaat en staat waar men wil.. eigen verantwoording! Doet mij niets.
Dat weet je als je een "dure" hobby gaat uitvoeren.
En als het je geen zak interesseert hoop ik dat we je als organisatie niet te veel in Nederland meer tegen komen.
En het verhaal van vogelvrij staande pers is niet geheel correct.
Als een official van mening is dat een pers fotograaf gevaarlijk staat, zal hij hem weg moeten sturen.
En de pers moet hier gehoor aan geven.
(bij niet naleven nummer van hesje noteren en doorgeven aan organisatie of pc)


Hoe deze kosten worden opgebouwd maakt mij inderdaad niets uit. Feit blijft dat ik ze te hoog vind. 400 euro, voor 2 proefjes die ik beiden drie keer kan rijden. Ik vind dat hoog. Je bent een beginnende equipe, wil je resultaten halen, en dan word je geconfronteerd met zulke hoge prijzen. Iemand die met een WRC etc. komt lacht om deze prijzen. Wij als beginners die vooral lol willen hebben worden hierdoor afgeschrokken.
Tomas van Leeuwen
 
Berichten: 15
Geregistreerd: di sep 07, 2010 21:35
Woonplaats: Driebergen-rijsenburg

Berichtdoor briljant » zo okt 03, 2010 19:21

Dat er mensen zijn die in elk topic hun eigen project over de rug van een ander promoten.
Erg jammer. :roll:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor rallystarter » zo okt 03, 2010 19:23

nou pascal

je kunt veel dingen beter regelen , zoals zorgen dat er meer officials komen naar de rally. Je hoeft ze geen geld toe te gooien maar zorg dat ze zich gewaardeerd voelen en iets extra's krijgen wat niet veel mensen krijgen, moet dat veel geld kosten? denk het niet

zorg er bijvoorbeeld voor dat je officials kunt laten meerijden met auto's op niederrhein ofzo!

om veel zaken goedkoper te maken kun je bijvoorbeeld kijken naar de mogelijkheid van het meerijden met auto's bij evenementen, laat een voorrijder bijvoorbeeld de burgemeester en wethouders meenemen, beetje slijmen ook wel.

er zijn zat rijders die dat soort dingen wel willen doen, en heel veel mensen die mee willen rijden
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Re: re

Berichtdoor briljant » zo okt 03, 2010 19:28

MartijnB schreef:Bastiaan.

De inschrijfkosten die steeds hoger worden word wel steeds meer een struikelblok voor beginnende equipes.
De nieuwe aanwas word daar ook weer niet bepaald beter van
Martijn jij weet best dat wij als organisatie proberen om de kosten laag te houden.

Dat Patrick dan onderstaande schrijft doet zeer. (hij weet echt wel beter denk ik)
"er zijn volgens mij wat instanties in Nederland die rijk willen worden over de ruggen van de deelnemers"

Bij ons declareert niemand kosten!
het kost ons als organisatie leden persoonlijk geld.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Re: re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 19:29

Patrick doelt maar op 1 organisatie denk ik......... en jij weet wel welke denk ik.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 19:39

Dat Patrick dan onderstaande schrijft doet zeer. (hij weet echt wel beter denk ik)
"er zijn volgens mij wat instanties in Nederland die rijk willen worden over de ruggen van de deelnemers"


doet het auw
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 19:45

En die Smeets das volgend mij hellemaal een zakkenvuller.
5 proeven 600euro een rally noemen kan toch niet jongens.
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor cvgn » zo okt 03, 2010 19:47

Feit blijft alleen dat ze in omringende landen kennelijk veel minder kosten hebben


Waarom denk je dat ze in Belgie bij elke rally inkomgeld vragen: gewoon om rond te komen.
Verzekering in Belgie tijdens een rally is ook veel lager dan hier in Nederland.

Maar degene die het niet goed meer vinden in Nederland en uitwijken naar Belgie moeten eens een rekenmachine kopen en uitrekenen wat het kost om een jaar Belgie te rijden: benzine, verblijfskosten enz.
Zou je van staan te kijken wat het kost.



groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 19:49

Van mij mogen ze....

Zandvoort kom je toch ook niet gratis op hooguit als er DNRT rijd.
Een dierentuin pretpark etc betaal je ook allemaal entree geld.
Mensen komen na de rally kijken om een dagje uit te hebben, net zoals dat ze na de Efteling of Blijdorp of wat dan ook gaan.

Maar van mij mag best elke rally in NL 5 a 10 euro inkom vragen.

Maar de gemiddelde VAS wedstrijd betaal je geen inkom
enkele uitzonderingen uiteraard.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Holkers » zo okt 03, 2010 19:55

Klopt Martijn en ik denk ook dat dit op plek 1 van de lijst van Pascal mag

1 ............


Publieksinformatie kost ook wat, maar wordt veelal gedeelt of is in de loop der jaren gemeengoed geworden omdat er 9 van de 10 keer op dezelfde plek gereden wordt. Tijdschema is alleen interessant, deelnemerslijst komt daarna.

Ik wil best betalen om wagens voorbij te zien komen, maar ook daar zit een 'mate' van in. Bij de EGR vragen ze me te veel. Hun keuze, maar dat vind ik teveel voor een rally die niet meer brengt (vroeger wel, nu niet meer) dan een andere RDO rally. Nadeel van deze vorm van betaling is de handhaving, hoewel dat niet een grote bijdrage vergen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Ned rally » zo okt 03, 2010 19:57

patlip schreef:En die Smeets das volgend mij hellemaal een zakkenvuller.
5 proeven 600euro een rally noemen kan toch niet jongens.


gelukkig is het je eigen mening die je hier boven ventileert en is dit niet op feiten gebaseerd. Weet wel uit welke hoek dit verhaal komt.... en jij ook!

Ook hier gaat voor iedereen van het organisatiecomite PERSOONLIJK geld bij.
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten