Betaalbare rallysport?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor addicted to AUDI » zo okt 03, 2010 19:58

Ik heb er wel wat geld voor over om een keer met een voorrijder op snelheid over een paar proeven te gaan. Bij de EGR werd ik helaas uitgeloot.

Is volgens mij best "een markt" voor.
Als dit ten goede komt aan lagere entreeprijzen en lagere startprijzen is er volgens mij een win-win situatie te creeren.

Gert
addicted to AUDI
 
Berichten: 116
Geregistreerd: vr okt 12, 2007 19:58

Berichtdoor briljant » zo okt 03, 2010 20:01

Helaas doen sommige organisaties dat maar dat is verzekeringstechnisch erg risico vol.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 20:01

Holkers schreef:Klopt Martijn en ik denk ook dat dit op plek 1 van de lijst van Pascal mag

1 ............


Publieksinformatie kost ook wat, maar wordt veelal gedeelt of is in de loop der jaren gemeengoed geworden omdat er 9 van de 10 keer op dezelfde plek gereden wordt. Tijdschema is alleen interessant, deelnemerslijst komt daarna.

Ik wil best betalen om wagens voorbij te zien komen, maar ook daar zit een 'mate' van in. Bij de EGR vragen ze me te veel. Hun keuze, maar dat vind ik teveel voor een rally die niet meer brengt (vroeger wel, nu niet meer) dan een andere RDO rally. Nadeel van deze vorm van betaling is de handhaving, hoewel dat niet een grote bijdrage vergen.


man man man je bent het eens een keer met me eens Holkers haha

Nee zonder gekheid verder....

Ik vind een 5 euro voor een sprint en 10 euro voor een rally goed zat
exotic Green vind ik persoonlijk ook veel te hoog.
Persoonlijk vind ik zoizo dat dat de exotic green hun plank geheel aan het misslaan is met hun straat races cityracing etc daarvoor kan je na Zandvoort toe of de Automaxx tuning o.i.d.

Misschien is het helemaal niet zo gek als enkele organisaties weer eens back to basic gaan.
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo okt 03, 2010 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Ned rally » zo okt 03, 2010 20:01

addicted to AUDI schreef:Ik heb er wel wat geld voor over om een keer met een voorrijder op snelheid over een paar proeven te gaan. Bij de EGR werd ik helaas uitgeloot.

Is volgens mij best "een markt" voor.
Als dit ten goede komt aan lagere entreeprijzen en lagere startprijzen is er volgens mij een win-win situatie te creeren.

Gert


en wat denk je dat dit verzekeringstechnisch voor "problemen" geeft....
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor briljant » zo okt 03, 2010 20:02

wij begrijpen elkaar Maarten.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Ned rally » zo okt 03, 2010 20:11

briljant schreef:wij begrijpen elkaar Maarten.


Als rijders nou eens ook een wedstrijd mee organiseren, dan zien ze wat er allemaal bij komt kijken en wat er aan kosten gemaakt worden.
Daarnaast zien dat je bijna een jaar werk hebt voor 1 dag rally....

Sommigen snappen echt niet dat er zoveel regels zijn en dat je aan deze regels/reglementen dient te houden. Ik zou als rijder blij zijn dat er een fatsoenlijke professionele ambulance aan de start van een kp staat. Zou wel een hoop geld schelen..... :?
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 20:14

Ned rally schreef:
briljant schreef:wij begrijpen elkaar Maarten.


Als rijders nou eens ook een wedstrijd mee organiseren, dan zien ze wat er allemaal bij komt kijken en wat er aan kosten gemaakt worden.
Daarnaast zien dat je bijna een jaar werk hebt voor 1 dag rally....

Sommigen snappen echt niet dat er zoveel regels zijn en dat je aan deze regels/reglementen dient te houden. Ik zou als rijder blij zijn dat er een fatsoenlijke professionele ambulance aan de start van een kp staat. Zou wel een hoop geld schelen..... :?


Dat heb ik lange tijd gedaan in Barneveld en diverse andere rijders hier uit de omgeving ook zoals je wel weet.
De reden waarom een bepaald persoon dit niet meer doet ken je ook....

Maar goed misschien kan je on topic blijven
Als rijders gaan helpen zal dat de kosten echt niet drukken en zal dat ook de deelnemers velden niet vullen
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor RG-Rallysport » zo okt 03, 2010 20:20

Ned rally schreef:
briljant schreef:wij begrijpen elkaar Maarten.


Als rijders nou eens ook een wedstrijd mee organiseren, dan zien ze wat er allemaal bij komt kijken en wat er aan kosten gemaakt worden.
Daarnaast zien dat je bijna een jaar werk hebt voor 1 dag rally....

Sommigen snappen echt niet dat er zoveel regels zijn en dat je aan deze regels/reglementen dient te houden. Ik zou als rijder blij zijn dat er een fatsoenlijke professionele ambulance aan de start van een kp staat. Zou wel een hoop geld schelen..... :?


Ik weet hoe het is om wedstrijden mee te organiseren , alleen als jij deelneemt aan een kampioenschap ga je dat niet redden om dat ernaast te doen. De meeste rijders weten ook heel goed dat het veel werk is, maar hier zie je ook bij lange na niet alle rijders/navi's van nederland, en je kunt niet verwachten van iemand die niet actief in een organisatie zit dat hij van de spreekwoordelijk hoed en rand weet.

Wat misschien wel zou helpen om alles voor een ieder die daar behoefte aan heeft inzichtelijk te maken is een kleine opsomming van de basis kosten die je hebt bij wedstrijden.
Er zijn hier meerdere wedstrijdlijders/organisatoren actief die daar goed inzicht in kunnen geven en zo kunnen aangeven waarom de inschrijfgelden hier hoger liggen dan in onze omliggende landen.
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor briljant » zo okt 03, 2010 20:25

die staan wel in andere topics die hier al over gingen.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 20:31

Wat misschien wel zou helpen om alles voor een ieder die daar behoefte aan heeft inzichtelijk te maken is een kleine opsomming van de basis kosten die je hebt bij wedstrijden.
Er zijn hier meerdere wedstrijdlijders/organisatoren actief die daar goed inzicht in kunnen geven en zo kunnen aangeven waarom de inschrijfgelden hier hoger liggen dan in onze omliggende landen.


Das een mooi punt
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 21:05

.................
Laatst bijgewerkt door patlip op zo okt 03, 2010 21:30, in totaal 2 keer bewerkt.
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor redwitch100 » zo okt 03, 2010 21:10

cvgn schreef:
Feit blijft alleen dat ze in omringende landen kennelijk veel minder kosten hebben


Waarom denk je dat ze in Belgie bij elke rally inkomgeld vragen: gewoon om rond te komen.
Verzekering in Belgie tijdens een rally is ook veel lager dan hier in Nederland.

Maar degene die het niet goed meer vinden in Nederland en uitwijken naar Belgie moeten eens een rekenmachine kopen en uitrekenen wat het kost om een jaar Belgie te rijden: benzine, verblijfskosten enz.
Zou je van staan te kijken wat het kost.



groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel




de entree in belgie zijn meestal maar 10 euro, maar je krijgt wel een mooie rally voorgeschoteld, veel spectakel, altijd boven de 100 deelnemers, bijzonder mooie landschappen en als je asaf wedstrijden gaat kijken die zijn helemaal voor nix, en daar bij een asaf wedstrijd heb je vaak meer dan 200 deelnemers, als je dan sávonds naar huis gaat dan heb je een echt dagje rally gezien. en wat de firc kampioenschap betreft in belgie, dat is helemaal geweldig, ik ben erg fan van andre en patrick, eep en de rest van de nederlanders die daar rijden en ik hoop dat er in 2011 er nog vele nederlanders naar belgie toe mogen komen, gaan we allemaal f.i.r.c ke
[/list]
redwitch100
 
Berichten: 179
Geregistreerd: di maart 10, 2009 14:15

Berichtdoor cvgn » zo okt 03, 2010 21:20

Persoonlijk vind ik zoizo dat dat de exotic green hun plank geheel aan het misslaan is met hun straat races cityracing etc daarvoor kan je na Zandvoort toe of de Automaxx tuning o.i.d


Hier zit ook een gedeelte sponsoring in. Maar ging dit topic nit over: Cups in Nederland.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Berto » zo okt 03, 2010 21:24

Patrick,

Bedankt
Laatst bijgewerkt door Berto op zo okt 03, 2010 21:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 21:25

pascal rally schreef:laten we dan beginnen hoe maken we de sport aantrekkelijk , beter betaalbaar ,maar veilig voor rijder`s en publiek
geld kosten doet het zeker en je hebt heel veel vrijwilligers nodig om de sport te kunnen beoefenen . ( en gelukkig zijn ze er in weer en wind)
In nederland draait alles om geld veel geld ,een vergunning voor dit een vergunning voor dat, kosten politie ,afslepen en.................... nog heel veel meer

hoe krijg je mensen aan het rijden om de inschrijvings kosten te drukken.
sponsering is zeer moelijk dus daar beginnen we niet verder ,over je mag blij zijn dat er een aantal zijn voor de organisator.

1 ............ :?:
2 ............ :?:
3 ............ :?:
4 ............ :?:


enthousiaste toekomstige rijders zat



Topic is al omgedoopt Carine zie paar pagina s terug...
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten