Betaalbare rallysport?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » zo okt 03, 2010 21:31

MartijnB schreef:Van mij mogen ze....

Zandvoort kom je toch ook niet gratis op hooguit als er DNRT rijd.
Een dierentuin pretpark etc betaal je ook allemaal entree geld.
Mensen komen na de rally kijken om een dagje uit te hebben, net zoals dat ze na de Efteling of Blijdorp of wat dan ook gaan.

Maar van mij mag best elke rally in NL 5 a 10 euro inkom vragen.

Maar de gemiddelde VAS wedstrijd betaal je geen inkom
enkele uitzonderingen uiteraard.


Ik ben ook wel voorstander van entree heffen alleen zijn er meer nadelen dan voordelen Om de entree te heffen heb je weer meer vrijwilligers nodig en die moeten ook allemaal weer te eten hebben Ook moet er weer meer hekwerk komen om de boel nog meer af te zetten anders heeft het geen nut
M.a.w nog meer kosten en wie moet dat dan weer betalen? en dan heb ik het nog niet over de belastingdienst
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Mctank » zo okt 03, 2010 21:51

Deze "vrijwilligers" zijn in Belgie over het algemeen leden van allerlei soorten verenigingen die een klein deel van elk verkocht entree bewijs krijgen voor hun clubkas.

En die antieke geel-rode hekken die ze hier gebruiken zijn eigendom van de gemeente. Deze kunnen, mits netjes teruggebracht, gratis gebruikt worden...
Avatar gebruiker
Mctank
 
Berichten: 134
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 20:24
Woonplaats: Roeselare Belgie

Berichtdoor rallystarter » zo okt 03, 2010 22:45

dat is denk ik ook het verschil, in belgie vinden de gemeente het leuk dat er een rally is. in nederland zien ze het als een hoop "gedoe".

daarom zeg ik, slijm die gemeente meer dan nu word gedaan. laat ze meerijden!!!!
gewoon een verklaring laten tekenen dat de organisatie en rijder niet verantwoordelijk zijn(of werkt dat niet zo makkelijk :roll: )
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 22:51

rallystarter schreef:dat is denk ik ook het verschil, in belgie vinden de gemeente het leuk dat er een rally is. in nederland zien ze het als een hoop "gedoe".

daarom zeg ik, slijm die gemeente meer dan nu word gedaan. laat ze meerijden!!!!
gewoon een verklaring laten tekenen dat de organisatie en rijder niet verantwoordelijk zijn(of werkt dat niet zo makkelijk :roll: )


Alleen moet je in Veenendaal geen burgemeester mee laten rijden, dan start je daar nooit meer.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor rallystarter » zo okt 03, 2010 22:52

oke uitzonderingen daar gelaten :D
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor dalenbart » zo okt 03, 2010 22:55

Mctank schreef:Deze "vrijwilligers" zijn in Belgie over het algemeen leden van allerlei soorten verenigingen die een klein deel van elk verkocht entree bewijs krijgen voor hun clubkas.

En die antieke geel-rode hekken die ze hier gebruiken zijn eigendom van de gemeente. Deze kunnen, mits netjes teruggebracht, gratis gebruikt worden...


Kijk naar de Hellendoorn rally op de service. Ik heb daar bij de ingang en op een aantal meer plekken overal studenten gezien die op deze manier uren maken voor hun maatschappelijke studie. Ik denk dat dit en samen met sportverenigingen ofzo een redelijk aantal vrijwilligers kan regelen op plekken buiten de proeven als afzettingen.
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 22:55

rallystarter schreef:dat is denk ik ook het verschil, in belgie vinden de gemeente het leuk dat er een rally is. in nederland zien ze het als een hoop "gedoe".

daarom zeg ik, slijm die gemeente meer dan nu word gedaan. laat ze meerijden!!!!
gewoon een verklaring laten tekenen dat de organisatie en rijder niet verantwoordelijk zijn(of werkt dat niet zo makkelijk :roll: )


Ik geloof niet dat dat een werkende optie is Mark......
Afgezien van Alexander Pechtolt die het als verkiezings stunt gebruikte overigens
En JP Balkenende die dan wel een van de weinige autosport liefhebbende politicy vrijwillig instapte bij Wevers.
Maar ik zie de gemiddelde politicy hier nog niet direct instappen.

In Belgie leeft de rallysport ook gewoon veel meer dan hier, geen kwaaie gezichten van omwonenden als je een verbindings route op normale snelheid of vaak nog onder de max toegestaane snelheid rijd.
Geen boeren die over geluidsoverlast beginnen tegen de gemeente.
Veelal zie je zelfs dat veel boeren gezellig met hun familie en of vrienden in de tuin zitten gezellig met zijn allen rally kijken.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

ow ow ow, nou daar gaan we weer!

Berichtdoor kraats » zo okt 03, 2010 23:02

Ik heb deze topic (het stuk vanaf de hoge kosten) even doorgelezen omdat Martijn mij er via via op attendeerde. Ik moet zeggen dat mij in het hele verhaal een aantal zaken opvallen.
Ten eerste durf ik te stellen dat de meesten die het allemaal maar niks vinden, absoluut niet geremd worden door enige vorm van kennis. Zij laten zich leiden door kennissen die een persoonlijke vete uitvechten met een organisator. Over de reden hiervan hoor je nooit de waarheid maar alleen maar bla bla verhalen, die nergens op gestoeld zijn.
Tegen die mensen kan ik alleen maar zeggen dat ze zich eens tot ter zake kundige personen moeten wenden om de waarheid eens te horen. Want "een mening hebben" omdat iemand iets roept komt niet erg verstandig over.
Ten tweede is het zo dat wanneer mensen iets tegen 1 persoon hebben en dat, simpel als ze zijn, verwoorden naar een organisatie, een verdomd beroerd referentiekader bezitten. Er zijn namelijk een veel groter aantal mensen mee bezig die erg goed bezig zijn, maar die zich door de kortzichtige, infantiele personen tekort gedaan voelen.
Ten derde kan ik nu al zeggen dat er een rally kapot gemaakt is door de genoemde kennissen in het eerste epistel. Beetje jammer dat het de bedoeling was om een andere rally om zeep te helpen.

Dan nog wat persoonlijke antwoorden;

patlip schreef:En die Smeets das volgend mij hellemaal een zakkenvuller.
5 proeven 600euro een rally noemen kan toch niet jongens.

Weer een bla bla verhaal uit dezelfde hoek. Hou toch eens op met deze laster en kom eens met een onderbouwing met alle cijfers, die heb je schijnbaar anders kun je dit niet roepen. Vertel hier op het forum maar even hoe de boekhouding eruit ziet. Dan begrijpt iedereen wat je bedoeld en waar je uitlatingen op gestoeld zijn. Vertel eerst maar eens wat de grootste kostenposten zijn, inclusief de bedragen, dan ben je al een leuk stukje op weg. Tot die tijd weet iedereen hier dat het inderdaad bla bla verhalen zijn. Het spijt me, maar als je in je eerste simpele zin al 3 taalfouten klopt, verwacht ik van jou geen gedegen onderbouwing. Dan nog een vraag; wanneer is er bij Smeets 600€ betaald als inschrijfgeld? En wanneer zijn daar maar 5 proeven verreden?

rallystarter schreef:nou pascal

je kunt veel dingen beter regelen , zoals zorgen dat er meer officials komen naar de rally. Je hoeft ze geen geld toe te gooien maar zorg dat ze zich gewaardeerd voelen en iets extra's krijgen wat niet veel mensen krijgen, moet dat veel geld kosten? denk het niet


Ik denk dat iedere organisatie op jouw advies zit te wachten. Denk je nu echt dat hier nooit over nagedacht wordt? Maar misschien heb jij wel een geweldig idee, dus ik denk dat iedereen ervoor open staat als je je ideeën ventileerd.

rallystarter schreef:zorg er bijvoorbeeld voor dat je officials kunt laten meerijden met auto's op niederrhein ofzo!


Wat denk jij dat er gebeurt op de jaarlijkse officialdag, die georganiseerd wordt door de KNAF, mede door een bijdragen van alle organisatoren? Wist je niet, he? Nee, je moet je vooral niet door personen, met kennis, laten informeren.

rallystarter schreef:om veel zaken goedkoper te maken kun je bijvoorbeeld kijken naar de mogelijkheid van het meerijden met auto's bij evenementen, laat een voorrijder bijvoorbeeld de burgemeester en wethouders meenemen, beetje slijmen ook wel.


Wat denk jij dat er bijvoorbeeld gebeurt bij de NL rally. Beetje jammer dat dit nu net de rally is die het bij "jullie" moet ontgelden.

rallystarter schreef:er zijn zat rijders die dat soort dingen wel willen doen, en heel veel mensen die mee willen rijden


Ja ik denk dat je hierin gelijk hebt. Maar als mensen mee willen rijden kan dat prima op de officialdag van de KNAF.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: re

Berichtdoor dalenbart » zo okt 03, 2010 23:03

MartijnB schreef:In Belgie leeft de rallysport ook gewoon veel meer dan hier, geen kwaaie gezichten van omwonenden als je een verbindings route op normale snelheid of vaak nog onder de max toegestaane snelheid rijd.
Geen boeren die over geluidsoverlast beginnen tegen de gemeente.
Veelal zie je zelfs dat veel boeren gezellig met hun familie en of vrienden in de tuin zitten gezellig met zijn allen rally kijken.


Ik gooi even een ballonetje op.. Ik zeg niet dat het zo is maar zou het ook kunnen zijn dat een gebrek aan voortijdige informatie bij bewoners een reden kan zijn van klachten?
Wat ik namelijk wel eens het gevoel heb is dat bewoners paar week voor de rally ineens een briefje aan de deur vinden met de mededeling dat er voor hun huis de rally langskomt en dat ze daarom op die en die datum en tijden niet weg kunnen. Zou het niet beter zijn om echt persoonlijk bij die mensen langs te gaan? gewoon een babbeltje maken en uitleggen wat rally nou precies inhoudt en hoe zo'n dag voor de bewoners eruit ziet?
Ik weet dat het meer tijd kost maar ik denk dat dit veel ergenissen kan weghalen.
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 23:05

BTW....
Mark

Al eens gekeken na de gemeente raad in (onze) jou omgeving bijvoorbeeld?
Weet je uberhaubt wie erin zitten?

Beetje google en je hebt zo de gemeenteraad van gemeente Barneveld bij elkaar
Ik zie eigenlijk maar weinig mensen instappen om eerlijk te zijn

http://www.barneveld.nl/index.php?simac ... ontsize=12
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: re

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 23:08

dalenbart schreef:
MartijnB schreef:In Belgie leeft de rallysport ook gewoon veel meer dan hier, geen kwaaie gezichten van omwonenden als je een verbindings route op normale snelheid of vaak nog onder de max toegestaane snelheid rijd.
Geen boeren die over geluidsoverlast beginnen tegen de gemeente.
Veelal zie je zelfs dat veel boeren gezellig met hun familie en of vrienden in de tuin zitten gezellig met zijn allen rally kijken.


Ik gooi even een ballonetje op.. Ik zeg niet dat het zo is maar zou het ook kunnen zijn dat een gebrek aan voortijdige informatie bij bewoners een reden kan zijn van klachten?
Wat ik namelijk wel eens het gevoel heb is dat bewoners paar week voor de rally ineens een briefje aan de deur vinden met de mededeling dat er voor hun huis de rally langskomt en dat ze daarom op die en die datum en tijden niet weg kunnen. Zou het niet beter zijn om echt persoonlijk bij die mensen langs te gaan? gewoon een babbeltje maken en uitleggen wat rally nou precies inhoudt en hoe zo'n dag voor de bewoners eruit ziet?
Ik weet dat het meer tijd kost maar ik denk dat dit veel ergenissen kan weghalen.


Kunnen we jou als eerste vrijwilliger noteren die ons daarbij wilt helpen? Heel graag zelfs.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Re: re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 23:09

dalenbart schreef:
MartijnB schreef:In Belgie leeft de rallysport ook gewoon veel meer dan hier, geen kwaaie gezichten van omwonenden als je een verbindings route op normale snelheid of vaak nog onder de max toegestaane snelheid rijd.
Geen boeren die over geluidsoverlast beginnen tegen de gemeente.
Veelal zie je zelfs dat veel boeren gezellig met hun familie en of vrienden in de tuin zitten gezellig met zijn allen rally kijken.


Ik gooi even een ballonetje op.. Ik zeg niet dat het zo is maar zou het ook kunnen zijn dat een gebrek aan voortijdige informatie bij bewoners een reden kan zijn van klachten?
Wat ik namelijk wel eens het gevoel heb is dat bewoners paar week voor de rally ineens een briefje aan de deur vinden met de mededeling dat er voor hun huis de rally langskomt en dat ze daarom op die en die datum en tijden niet weg kunnen. Zou het niet beter zijn om echt persoonlijk bij die mensen langs te gaan? gewoon een babbeltje maken en uitleggen wat rally nou precies inhoudt en hoe zo'n dag voor de bewoners eruit ziet?
Ik weet dat het meer tijd kost maar ik denk dat dit veel ergenissen kan weghalen.


Ik weet destijds toen ik hielp in barneveld dat we zo ongeveer maanden van te voren samen met Eep alle bewoners langs gingen met een begeleidende brief.
En na de rally nog een keer om elke bewoner een doosje bonbons te geven
Ik kan dan alleen maar van barneveld spreken, daar was het toen altijd optijd
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: re

Berichtdoor kraats » zo okt 03, 2010 23:13

dalenbart schreef:
MartijnB schreef:In Belgie leeft de rallysport ook gewoon veel meer dan hier, geen kwaaie gezichten van omwonenden als je een verbindings route op normale snelheid of vaak nog onder de max toegestaane snelheid rijd.
Geen boeren die over geluidsoverlast beginnen tegen de gemeente.
Veelal zie je zelfs dat veel boeren gezellig met hun familie en of vrienden in de tuin zitten gezellig met zijn allen rally kijken.


Ik gooi even een ballonetje op.. Ik zeg niet dat het zo is maar zou het ook kunnen zijn dat een gebrek aan voortijdige informatie bij bewoners een reden kan zijn van klachten?
Wat ik namelijk wel eens het gevoel heb is dat bewoners paar week voor de rally ineens een briefje aan de deur vinden met de mededeling dat er voor hun huis de rally langskomt en dat ze daarom op die en die datum en tijden niet weg kunnen. Zou het niet beter zijn om echt persoonlijk bij die mensen langs te gaan? gewoon een babbeltje maken en uitleggen wat rally nou precies inhoudt en hoe zo'n dag voor de bewoners eruit ziet?
Ik weet dat het meer tijd kost maar ik denk dat dit veel ergenissen kan weghalen.


Het zou een mooi streven zijn. Voor de OVD rallysprint in Ede zijn dit jaar alle bedrijven gecontacteerd. Dit is een heidense klus. En ondoenlijk voor buitengebieden. Het resultaat is dan vervolgens ook nog eens erg teleurstellend. Daarom zijn er informatieavonden voor aanwonenden en vergunning trajecten zodat ook aanwonenden in bezwaar kunnen gaan.
Bij ons is gebleken dat een telefoon nr hiervoor beschikbaar stellen, voor alle aanwonenden, een prima middel is, waardoor veel mogelijke problemen worden besproken en opgelost.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: re

Berichtdoor dalenbart » zo okt 03, 2010 23:16

MartijnB schreef:Ik weet destijds toen ik hielp in barneveld dat we zo ongeveer maanden van te voren samen met Eep alle bewoners langs gingen met een begeleidende brief.
En na de rally nog een keer om elke bewoner een doosje bonbons te geven
Ik kan dan alleen maar van barneveld spreken, daar was het toen altijd optijd


Ik wil ook niet zeggen dat het overal gebeurt maar soms hoor je van bewoners dat ze alleen briefje hebben gehad.
Voor de vechtdal heb ik tot nu toe 2x meegemaakt dat ze persoonlijk langskwamen en even praatje enz. en 1x gehad dat er eerst een briefje in de brievenbus lag met de mededeling dat de rally langskwam en paar dagen voor de rallysprint begon er ineens 's avonds een tasje aan de deur hing met de info. En dat geeft geen prettig gevoel voor mensen die rally niet volgen denk ik.

@ Rinus
Ik wil best helpen met dat soort dingen als dat nodig mocht zijn om de rallysport in een goed daglicht te zetten/houden.

@ Theo
Ik weet dat wat ik zeg dat het aardig wat werk is. Zoals ik al eerder gezegd heb elke rally/sprint doet het weer anders want ik heb met Vechtdal nog nooit een mededeling gehad dat er een bijeenkomst oid. was.
Telefoonnummer was altijd wel beschikbaar ja.

Alleen buitengebieden zeg je dat die niet te doen zijn. Waarom niet dan?
Want volgens mij zijn dat een heel stuk minder huizen. Je kan bij wijze de proef al afrijden en dan alle aanwonende daar kom je dan langs. Misschien ben je er idd wel 2 of 3 dagen/avonden mee bezig maar als dat zou helpen moet je een afweging gaan maken mijn inziens.
Laatst bijgewerkt door dalenbart op zo okt 03, 2010 23:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor rallystarter » zo okt 03, 2010 23:17

ik zie dat de meeste reacties naar mij gericht zijn.

ik weet heel goed dat er ook gemeente mensen zijn die niet willen instappen! Als ze niet willen dan willen ze niet,heel simpel. maar het kan helpen misschien bij andere wedstrijden. Ookal haal je er 1 persoon mee over, en de rest van de proeven kun je mooi verkopen.

Wat denk jij dat er gebeurt op de jaarlijkse officialdag, die georganiseerd wordt door de KNAF, mede door een bijdragen van alle organisatoren? Wist je niet, he? Nee, je moet je vooral niet door personen, met kennis, laten informeren.

Uiteraard weet ik van de official dagen op niederrhein, ben zelf ook een keer er geweest(nog 1ste prijs slalom gewonnen)
Maar wat mij daar wel opviel was dat er veel mensen waren die maar bij weinig rally's official waren geweest, wat ik bedoel is dat de mensen die bij veel bij rally's aanwezig zijn daar naartoe kunnen, doormiddel van bijvoorbeeld een stempel systeem(zitten nog wel veel gaten en ogen aan om te reguleren)

en de toon waarop je tegen mij spreekt waardeer ik niet, dus wil je vragen om normaal met mij/elkaar om te gaan.
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten