Pagina 1 van 13

Betaalbare rallysport?

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 8:45
door pascal rally
momenteel zijn er vrij veel cups en het jammere is dat de toen voor gestelde max klasse niet door gaat.
Daar baal ik een beetje van . :cry:
misschien is het dan toch mogelijk om het dan evt bij 1 type auto te houden bijvoorbeeld een golf mk1 gti maar dan met een standaard 2.0 16v en 40 mm webers.
doel lekker veel pk`s en een laag gewicht maar allemaal redelijk het zelfde . :P

en makelijk onderdelen te verkrijgen.

iemand meer ideeen :idea: :idea:

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 10:54
door Jan-Willem
Dan is dat toch weer een cup?

En dat qua onderdelen gaat ook vies tegenvallen denk ik.

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 11:58
door Cinq-Power
beetje rare post

eerst zeggen dat er beetje veel cups zijn en dan een golf mk1 cup erbij willen hebben......


cups maken de rallysport een beetje betaalbaar, de 205 en bmw 325i cups zijn voor de teams die niet een mega budget hebben en toch willen rijden.

ik geniet altijd als die jongens en meiden langkomen, meestal met een dikke glimlach onder de helm.

zou zelf ook wel willen rijden in 1 van die cups maar heb helaas een budget van 0.nietveel

re

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 13:00
door MartijnB
Pascal....

Daarvoor moet je na Belgie gaan in Nederland zal dat nooit gaan gebeuren

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 13:22
door uw official op stap
Ik word zo langzamerhand een beetje zielig van dat België gedoe hier.
Ik kom in Nederland, België en Duitsland om rally's te bekijken.
Hoe meer deelnemers er hier weg gaan, hoe hoger de inschrijfgelden zullen worden. De organisatoren blijven namelijk wel met dezelfde hoge kosten zitten. Dus degenen die hier niet meer rijden, moeten niet zeuren, je draagt er zelf aan bij dat de kosten hier omhoog gaan.
En als er dan cups bij komen, waar het nog enigsinds betaalbaar is om te rijden, dan mogen er van mij nog heel veel bij komen.
(graag wel een beetje spektakelcups dan).
Zorg er nu eens voor dat het startveld in Nederland groter wordt, dan kunnen de kosten per deelnemer ook omlaag. Kijk eens wat er gebeurt als je in Nederland een startveld hebt van een 200 deelnemers.

re

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 14:19
door MartijnB
Rinus,

Dat bedoelde ik er toch helemaal niet mee.
Ik bedoelde dat klasses als de max in Belgie en Duitsland wel mogen en hier niet.
Het plan voor de Klasse "max"is destijds door drh Noort(D) afgewezen

wat een ieder doet qua rijden waar en in welk land moet ie zelf weten.

Feit blijft alleen wel dat het sterk opvallend is dat de deelnemers velden hier enigsinds beginnen leeg te lopen.
Wat er rijd zijn over het algemeen de dikkere auto s en nog een aantal low budget cups zoals de 325 challenge 205cup een klein handje vol Volvo s.

Het gemiddeld aantal deelnemers per rally is zo rond de 70 met moeite.

Kennelijk is dat toch een soort van budget questie voor teams.
Of wellicht de eenzijdigheid van de proeven hier die al jaren lang hetzelfde zijn

De wat meer low budget auto s als Ascona Manta s Golfjes Peugeots etc zie je hier nauwelijks meer.
In Belgie en Duitsland bijvoorbeeld zie je dat soort auto in grote getalen en zijn startvelden met 125 of meer deelnemers geen uitzondering eerder normaal.

Maar ik heb begrepen van een aantal mensen in het RCH en de KNAF dat er per 2012 diverse verplichtingen gesteld gaan worden aan organisaties
o.a. een max hoogte van het inschrijfgeld

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 16:16
door patlip
200 deelnemers


Zo zouden ze dat aan kunnen hier in Nederland???
Met 200 deelnemers gaat de prijs echt niet naar beneden hoor er zijn volgends mij wat instanties in Nederland die rijk willen worden over de ruggen van de deelnemers.
Ik heb jammer genoeg geen bewijzen maar heb een sterk vermoeden dat het toch zo is .

gr patrick

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:01
door uw official op stap
Zoals jullie wel weten, zit ik wat dichter op het vuur. Ik kan je zelfs vertellen dat het ontzettend krap is met het inschrijfgeld wat wij vroegen tijdens onze sprint.
Ik zie er iig nog geen maybach van de zaak in zitten.
En waarom zouden wij geen 200 deelnemers aan kunnen?
Als dat in de ons omringende landen lukt, waarom hier dan niet?
Ik zou het zelf een goede zaak vinden als er kortingen zouden komen bij een bepaald aantal deelnemers.
Als je als organisator weet dat je kostendekkend bent, waarom zou je dan geen korting geven bij hogere aantallen deelnemers?

Maar laten we het on topic houden.
Ik denk niet dat je in moet gaan zetten op nog meer "oude" rallywagens.
En nu moet ik heel voorzichtig zijn, want iedereen weet dat ik gek ben van de dwarse actie van de bmw's, de escorts, de ascona's en noem ze allemaal maar op.
Ik vind dat er best wel eens ingezet mag worden op dealerteams. Ik hoop daarom ook echt dat de missie van Marcel en Erik slaagt om Honda zover te krijgen om ook een cup in te gaan zetten.
En nu komen de fiesta r2's ook al naar Nederland. Waarom kan Ford Nederland daar niet het eea in bijdragen?
Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
We zitten nu eenmaal in het verdomhoekje in Nederland met de rallysport. Het wordt daarom eens tijd dat we met z'n allen eens de schouders er onder zetten om dat beeld veel positiever te krijgen.
Pas dan ga je de interesse wekken van de grote merken en krijg je ruimte voor meer cups.

Re: re

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:05
door uw official op stap
MartijnB schreef:Rinus,



De wat meer low budget auto s als Ascona Manta s Golfjes Peugeots etc zie je hier nauwelijks meer.


Noem jij de ascona en de manta nog low budget? Die zjn ook al behoorlijk zeldzaam aan het worden hoor.

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:10
door patlip
Rinus vraagje waar gaat al dat inschrijfgeld heen dan??????????

re

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:12
door MartijnB
Rinus

Misschien een idee voor een nieuw topic....?

Ik denk dat een aantal mensen bijvoorbeeld best geinteresseerd zijn in de kosten van een evenement.
En wat er binnen komt etc

Kennelijk kunnen ze in omringende landen met veel lagere kosten dan hier een wedstrijd organiseren.
Ik weet zeker dat als er hier een soort VAS kapioenschap als in Belgie komt met inschrijfgelden van zon 150 - 200 euro dat deelnemers velden van 200 best tot de moeglijkheid behoren.
Een sullingen Rally bijv kost voor de Duitsers 250 euro en je krijgt er zeer mooie en uitdagende proeven voor

Maar met inschrijfgelden zoals deze momenteel liggen zal dat best een lastig verhaal gaan worden.
Een amsterdam rallysprint voor 400 euro met 2 industrie proeven is best een hoop geld.

Ik probeer absoluut geen organisaties af te zeiken ik snap ook best dat die kosten gemaakt worden en ook betaald moeten worden.

Feit blijft alleen dat ze in omringende landen kennelijk veel minder kosten hebben.
En sprints in belgie en duitsland worden niet op industrie terreinen gereden.
RS Oudenburg die wij laatst gereden hebben en de Borgers clan ook bevat 2 kp s die ieder 4x gereden worden met een totaal van 90 km op snelheid.
En die 2 proeven waren ook nog eens geweldige proeven om te rijden.

Qua sprints vind ik persoonlijk in Nederland maar 1 leuk en dat is de Vechtdal

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:27
door Tomas van Leeuwen
€400 voor een sprintje in 020.. Schofterig duur!

En voor dat geld mag je bij de hairpins dan ook nog pers bijna aanrijden!

(Quote van Egbert Hennen)

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:29
door uw official op stap
patlip schreef:Rinus vraagje waar gaat al dat inschrijfgeld heen dan??????????

Jij kent onze financiële man ook.
Vraag het hem maar, hij zal je daar best tekst en uitleg over kunnen geven.
Maar wat ik zomaar ff snel kan opnoemen zijn: officials, drukwerk, vergunningen, verzekeringen, medische dienst.

re

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:32
door MartijnB
drukwerk ja daar had Nico het ook al over dat die kosten behoorlijk extreem hoog zijn geworden de laatste tijd..........

BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2010 17:32
door patlip
Oke rinus bedankt voor de info
zal het zekers een gaan vragen aan deze persoon

gr patrick