Betaalbare rallysport?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Betaalbare rallysport?

Berichtdoor pascal rally » zo okt 03, 2010 8:45

momenteel zijn er vrij veel cups en het jammere is dat de toen voor gestelde max klasse niet door gaat.
Daar baal ik een beetje van . :cry:
misschien is het dan toch mogelijk om het dan evt bij 1 type auto te houden bijvoorbeeld een golf mk1 gti maar dan met een standaard 2.0 16v en 40 mm webers.
doel lekker veel pk`s en een laag gewicht maar allemaal redelijk het zelfde . :P

en makelijk onderdelen te verkrijgen.

iemand meer ideeen :idea: :idea:
pascal rally
 
Berichten: 20
Geregistreerd: do sep 25, 2008 18:30
Woonplaats: maartensdijk

Berichtdoor Jan-Willem » zo okt 03, 2010 10:54

Dan is dat toch weer een cup?

En dat qua onderdelen gaat ook vies tegenvallen denk ik.
Jan-Willem
 
Berichten: 124
Geregistreerd: di jan 17, 2006 22:10
Woonplaats: Raalte

Berichtdoor Cinq-Power » zo okt 03, 2010 11:58

beetje rare post

eerst zeggen dat er beetje veel cups zijn en dan een golf mk1 cup erbij willen hebben......


cups maken de rallysport een beetje betaalbaar, de 205 en bmw 325i cups zijn voor de teams die niet een mega budget hebben en toch willen rijden.

ik geniet altijd als die jongens en meiden langkomen, meestal met een dikke glimlach onder de helm.

zou zelf ook wel willen rijden in 1 van die cups maar heb helaas een budget van 0.nietveel
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 13:00

Pascal....

Daarvoor moet je na Belgie gaan in Nederland zal dat nooit gaan gebeuren
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 13:22

Ik word zo langzamerhand een beetje zielig van dat België gedoe hier.
Ik kom in Nederland, België en Duitsland om rally's te bekijken.
Hoe meer deelnemers er hier weg gaan, hoe hoger de inschrijfgelden zullen worden. De organisatoren blijven namelijk wel met dezelfde hoge kosten zitten. Dus degenen die hier niet meer rijden, moeten niet zeuren, je draagt er zelf aan bij dat de kosten hier omhoog gaan.
En als er dan cups bij komen, waar het nog enigsinds betaalbaar is om te rijden, dan mogen er van mij nog heel veel bij komen.
(graag wel een beetje spektakelcups dan).
Zorg er nu eens voor dat het startveld in Nederland groter wordt, dan kunnen de kosten per deelnemer ook omlaag. Kijk eens wat er gebeurt als je in Nederland een startveld hebt van een 200 deelnemers.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 14:19

Rinus,

Dat bedoelde ik er toch helemaal niet mee.
Ik bedoelde dat klasses als de max in Belgie en Duitsland wel mogen en hier niet.
Het plan voor de Klasse "max"is destijds door drh Noort(D) afgewezen

wat een ieder doet qua rijden waar en in welk land moet ie zelf weten.

Feit blijft alleen wel dat het sterk opvallend is dat de deelnemers velden hier enigsinds beginnen leeg te lopen.
Wat er rijd zijn over het algemeen de dikkere auto s en nog een aantal low budget cups zoals de 325 challenge 205cup een klein handje vol Volvo s.

Het gemiddeld aantal deelnemers per rally is zo rond de 70 met moeite.

Kennelijk is dat toch een soort van budget questie voor teams.
Of wellicht de eenzijdigheid van de proeven hier die al jaren lang hetzelfde zijn

De wat meer low budget auto s als Ascona Manta s Golfjes Peugeots etc zie je hier nauwelijks meer.
In Belgie en Duitsland bijvoorbeeld zie je dat soort auto in grote getalen en zijn startvelden met 125 of meer deelnemers geen uitzondering eerder normaal.

Maar ik heb begrepen van een aantal mensen in het RCH en de KNAF dat er per 2012 diverse verplichtingen gesteld gaan worden aan organisaties
o.a. een max hoogte van het inschrijfgeld
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo okt 03, 2010 16:58, in totaal 3 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 16:16

200 deelnemers


Zo zouden ze dat aan kunnen hier in Nederland???
Met 200 deelnemers gaat de prijs echt niet naar beneden hoor er zijn volgends mij wat instanties in Nederland die rijk willen worden over de ruggen van de deelnemers.
Ik heb jammer genoeg geen bewijzen maar heb een sterk vermoeden dat het toch zo is .

gr patrick
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 17:01

Zoals jullie wel weten, zit ik wat dichter op het vuur. Ik kan je zelfs vertellen dat het ontzettend krap is met het inschrijfgeld wat wij vroegen tijdens onze sprint.
Ik zie er iig nog geen maybach van de zaak in zitten.
En waarom zouden wij geen 200 deelnemers aan kunnen?
Als dat in de ons omringende landen lukt, waarom hier dan niet?
Ik zou het zelf een goede zaak vinden als er kortingen zouden komen bij een bepaald aantal deelnemers.
Als je als organisator weet dat je kostendekkend bent, waarom zou je dan geen korting geven bij hogere aantallen deelnemers?

Maar laten we het on topic houden.
Ik denk niet dat je in moet gaan zetten op nog meer "oude" rallywagens.
En nu moet ik heel voorzichtig zijn, want iedereen weet dat ik gek ben van de dwarse actie van de bmw's, de escorts, de ascona's en noem ze allemaal maar op.
Ik vind dat er best wel eens ingezet mag worden op dealerteams. Ik hoop daarom ook echt dat de missie van Marcel en Erik slaagt om Honda zover te krijgen om ook een cup in te gaan zetten.
En nu komen de fiesta r2's ook al naar Nederland. Waarom kan Ford Nederland daar niet het eea in bijdragen?
Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
We zitten nu eenmaal in het verdomhoekje in Nederland met de rallysport. Het wordt daarom eens tijd dat we met z'n allen eens de schouders er onder zetten om dat beeld veel positiever te krijgen.
Pas dan ga je de interesse wekken van de grote merken en krijg je ruimte voor meer cups.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Re: re

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 17:05

MartijnB schreef:Rinus,



De wat meer low budget auto s als Ascona Manta s Golfjes Peugeots etc zie je hier nauwelijks meer.


Noem jij de ascona en de manta nog low budget? Die zjn ook al behoorlijk zeldzaam aan het worden hoor.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 17:10

Rinus vraagje waar gaat al dat inschrijfgeld heen dan??????????
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 17:12

Rinus

Misschien een idee voor een nieuw topic....?

Ik denk dat een aantal mensen bijvoorbeeld best geinteresseerd zijn in de kosten van een evenement.
En wat er binnen komt etc

Kennelijk kunnen ze in omringende landen met veel lagere kosten dan hier een wedstrijd organiseren.
Ik weet zeker dat als er hier een soort VAS kapioenschap als in Belgie komt met inschrijfgelden van zon 150 - 200 euro dat deelnemers velden van 200 best tot de moeglijkheid behoren.
Een sullingen Rally bijv kost voor de Duitsers 250 euro en je krijgt er zeer mooie en uitdagende proeven voor

Maar met inschrijfgelden zoals deze momenteel liggen zal dat best een lastig verhaal gaan worden.
Een amsterdam rallysprint voor 400 euro met 2 industrie proeven is best een hoop geld.

Ik probeer absoluut geen organisaties af te zeiken ik snap ook best dat die kosten gemaakt worden en ook betaald moeten worden.

Feit blijft alleen dat ze in omringende landen kennelijk veel minder kosten hebben.
En sprints in belgie en duitsland worden niet op industrie terreinen gereden.
RS Oudenburg die wij laatst gereden hebben en de Borgers clan ook bevat 2 kp s die ieder 4x gereden worden met een totaal van 90 km op snelheid.
En die 2 proeven waren ook nog eens geweldige proeven om te rijden.

Qua sprints vind ik persoonlijk in Nederland maar 1 leuk en dat is de Vechtdal
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor Tomas van Leeuwen » zo okt 03, 2010 17:27

€400 voor een sprintje in 020.. Schofterig duur!

En voor dat geld mag je bij de hairpins dan ook nog pers bijna aanrijden!

(Quote van Egbert Hennen)
Tomas van Leeuwen
 
Berichten: 15
Geregistreerd: di sep 07, 2010 21:35
Woonplaats: Driebergen-rijsenburg

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 17:29

patlip schreef:Rinus vraagje waar gaat al dat inschrijfgeld heen dan??????????

Jij kent onze financiële man ook.
Vraag het hem maar, hij zal je daar best tekst en uitleg over kunnen geven.
Maar wat ik zomaar ff snel kan opnoemen zijn: officials, drukwerk, vergunningen, verzekeringen, medische dienst.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 17:32

drukwerk ja daar had Nico het ook al over dat die kosten behoorlijk extreem hoog zijn geworden de laatste tijd..........
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 17:32

Oke rinus bedankt voor de info
zal het zekers een gaan vragen aan deze persoon

gr patrick
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten