pascal rally schreef:laten we het bij nr 1 beginnen meer auto`s aan de start.
een lage drempel van instap, praktische standaard auto`s wel gehomologeerd
maar met veiligheid moet je niet knoeien dus niet bezuiniggen hier op
geen 2.0 turbo auto standaard 240+ pk
flink ge vleugelde drift auto`s ( leuk voor op asphalt maar er grappig hoe alles er af trilt op een gravel pad) is niets
met meer vrij heden van keuze auto en relatief standaard kom je misschien ver ,het hoeft geen cup te zijn
of toch een klasse met gehomologeerde carosserieen met lichtere motoren
bijv een astra 2.0 16v gsi is gehomologeerd maar nu met een bijv een 1.4 of 1.6 er in
de equipe dient zelf documentatie van de auto te leveren van het gehomologeerde model maar bijv ook documentatie van de motor waar nu mee gereden wordt.
dus een 1.6 met mono point injectie geen throttle boddies gewoon lekker standaard en de gebruikte motor moet geleverd in zijn in de gebruikte auto
ideeen ...........?????????????
Standaard auto's? Wat denk je dat een 325 en 205GTI zijn, of de groep N?
Gevleugelde driftauto's? Per definitie rijden er geen driftauto's mee in rally's of rallysprints, een driftauto is hier niet geschikt voor.
De vrijheid van auto is er altijd al geweest en de o.a. voorgenoemde BMW's en Peugot's zijn nagenoeg standaard op enkele aanpassingen na.
Gehomologeerde carosserieen?
Een 1.4 of 1.6 met b.v. 75 of 90pk? Een GSI levert 150pk, dat is standaard en daar is redelijk mee te leven maar minder moet het toch echt niet gaan worden als je het mij vraagt.
Enig idee wat de term Homologatie inhoud?
Niets mis met laagdrempeligheid maar ook een standaard auto vraagt de nodige aanpassingen wat o.a. veiligheid betreft of zaken zoals veren en dempers, doorlassen van carosserie-delen en noem alles maar op, wanneer je dan een 2.0 16V hebt ga je hier geen standaard 1.4 mono/multi-point injectie blok inleggen.
Informeer eens bij een Cup-team naar de kosten die er gemaakt dienen te worden/zijn eer er überhaupt 1 meter gereden is, op Rallysport.nl kun je een mooi relaas volgen van de opbouw van een 205, vraag daar eens aan de bouwer van de auto wat hij al besteed heeft.
Ik kan het bijzonder waarderen dat je meedenkt en een idee ten toon spreid maar wees ook realistisch in hetgeen je oppert.