Betaalbare rallysport?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RG-Rallysport » ma okt 04, 2010 22:01

Het is momenteel voor zowel de organisaties als de rijders / equipe's een grote uitdaging het budget rond te krijgen, aangezien er steeds minder bedrijven een sponsering toe kunnen / willen zeggen.
Er zijn wel veel creatieve ideeen van sommige maar niet alles is in de praktijk haalbaar voor een ieder, en het zal voor iedereen een grote klus blijven om de budgetten rond te kunnen krijgen.

Seizoen 2011 zal voor een hoop rijders/equipe's beginnen met een flinke uitgave om te mogen starten: aanschaf van het verplichte H.A.N.S systeem en eventueel een nieuwe helm mocht dat nodig zijn. Het zal onvermijdelijk zijn dat dit ook zou kunnen lijden tot het schrappen van een wedstrijd omdat te kunnen bekostigen, dit zullen de organisatie's dus ook wel vernemen.

Hoe je het ook went of keert onze hobby kost nu eenmaal erg veel geld.( zoals Theo ook al aangehaald heeft in een eerdere post ) en het een hangt in verhouding met het ander, dus het blijft altijd een wisselwerking en je kan misschien beter ietsje meer inschrijfgeld betalen dan dat een wedstrijd helemaal niet door kan gaan, al moet een en ander wel in proporsies blijven en dat is soms lastig, dit kan dus een eindeloze discussie blijven maar misschien komen er goede ideeen uit voort waar men iets mee kan doen.
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Berto » ma okt 04, 2010 22:03

uw official op stap schreef:
Berto schreef:[knuppel in hoenderhok aan] Ik vind dat de navigator best een bijdrage kan leveren aan de wedstrijd.
Ik betaal het inschrijfgeld altijd volledig, de rijder heeft al kosten zat.
Natuurlijk is de ene wedstrijd je meer waard dan de andere, ik bepaal dan ook voor mezelf waar ik mee wil doen en waar niet.Als ik bijv. een Hellendoorn rally wil meerijden is me dat best die zes en een halve meijer waard. Je zal mij niet zien bij een ELE of achtmaal (of hoe die tegenwoordig ook heten), simpelweg omdat ik persoonlijk het inschrijfgeld niet in verhouding vind staan tot de kwaliteit van de proeven.
Geef me dan maar een Eifel, een Vogelsberg of een Bohemia.
Ik vind het daarnaast leuker om in de buurt te rijden in H'doorn, Hardenberg en H'lo, maar ook hier is het voor een ieder zijn / haar eigen keuze, ik kan me voorstellen dat iemand uit de regio Eindhoven het leuker vind de ELE te doen dan de Euregio.
Dat het organisatorisch een klap geld kost lijkt me niet zo moeilijk om na te gaan, tel alleen de hulpdiensten maar eens bij elkaar op.....
Mijn conclusie is dus: Het is wel duur, maar het kost ook een hoop geld om te organiseren, ik vind dus ( meestal) de inschrijfgelden niet buiten proporties hoog [knuppel in hoenderhok uit]


En nu zou het startgeld op hetzelfde niveau zitten als Hellendoorn, kom je dan wel?


Ja, dat zijn deze wedstrijden mij ook wel waard
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor uw official op stap » ma okt 04, 2010 22:07

Berto schreef:
uw official op stap schreef:En ik zag nog een leuke opmerking staan. De kwaliteit van de proeven.
Er wordt gedaan of het in Nederland alleen maar 2 km rechtdoor is en dan haaks rechts.
Hoe kan het dan toch zo zijn dat zo'n beetje bijna de helft van elk deelnemersveld uit valt?
Dan ook nog eens met schade/technische problemen, wat ook veel geld kost.

Met de kwaliteit van de proeven bedoel ik of IK ze leuk en technisch genoeg vind om mee te doen, het is MIJN persoonlijke visie.
Bijvoorbeeld Amsterdam heb IK het gevoel er voor spek en bonen naast te zitten, omdat zelfs IK de notes zo op kan zeggen zonder ze op papier te hebben, IK zal dus in Amsterdam ook niet weer aan de start verschijnen omdat ik dit geen uitdaging vind.
Hellendoorn daarentegen was wel een uitdaging dit jaar, die helaas te vroeg was afgelopen juist doordat het een moeilijk parcours was.In Amsterdam bijvoorbeeld waren we echt niet op deze manier uitgevallen, ook niet in diverse andere wedstrijden dit jaar, simpelweg omdat je daar niet voor dit soort uitdagingen en verassingen komt te staan.

En Rinus, jij weet net zo goed als ik, dat als je de diverse onboard en gewone filmpjes bekijkt, zeker meer dan de helft van de uitvallers niet hadden hoeven uitvallen, het zijn gewoon inschattingsfouten (ervaring) of rijders fouten of communicatiefouten tussen rijder en navi (geen goede notes), technisch falen daar buiten gelaten, het blijft een mechanische sport
Tuurlijk snap ik dat Hellendoorn een veel grotere uitdaging is dan Amsterdam. Die twee kun je helemaal niet met elkaar vergelijken.

Maar kennelijk is Amsterdam nog moeilijk genoeg, want elk jaar vallen er nog zat uit door oa die inschattingsfouten.
En liggen daar ook niet een groot gedeelte van de kosten van een rijder?
We hebben het toch over een betaalbare rallysport toch?
Wat is daar dan nog te halen voor de rijders?
Laatst bijgewerkt door uw official op stap op ma okt 04, 2010 22:09, in totaal 1 keer bewerkt.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » ma okt 04, 2010 22:08

Beste mensen:

Ik had gezegd dat ik mijzelf niet met dit soort problemen zou bemoeien: ik loog,

Ja de inschrijfgelden zijn hoog maar in Nederland vind ik alles super en prima geregeld en durf ik dankzij de veiligheidsvoorzieningen altijd met gerust hard aan de start te staan.

Ik wil gerust extra betalen voor goede service en wat wedstrijden schrappen.

Wat betreft de merkencups:

Ik was een beginner in de rallysport maar kan me niet voorstellen beter geintroduceerd te worden dan in mijn huidige cup.
Ja er is niet veel sponsoring dankzij de huidige economische shit waar we in zitten maar dat wilt niet zeggen dat we kwaliteit moeten inleveren van onze rally`s?

Ik heb geweldige collega`s in mijn cup zitten en ik leer snelheid te maken en consistent(lees schadeloos) te rijden iets wat voor iedere beginner funest is.

Sommige proeven kan ik niet volgen op slechts enkele zet ik een scratch neer maar de kick word alleen maar groter en dankzij de geweldige steun in mijn cup:
marc van der heide (zie ik toch als een hele goede hulp voor me en hij staat altijd voor me klaar, geeft me tips en adviezen wil ik met name bedanken!) ,
KNAF talent first (zorgt met name voor media en proffesionaliteit aan de cup),
van der heijden (voor beginners geweldige tijden draaien en in de navigator stijn van der heijden zie ik een groot talent),
damen (die pure snelheid en liet zien hoe een goed geoliede serviceteam in elkaar zat)
Van Gils: Streekgenoot die mij veel leerde
westerbeek: die mij in nood hielp aan een navigator voor mijn 1e sprint
Maarten van Tienen: is gewoon een superaardige vent waar je zeker lol mee hebt.

Dit zijn enkele voorbeelden van deelnemers die elkaar helpen in merkencups.
JOCHEM HANEGRAAF
 
Berichten: 174
Geregistreerd: za mei 05, 2007 9:49
Woonplaats: sint willebrord

Berichtdoor spookie » ma okt 04, 2010 22:08

Zal ook nog een duit in t zakje doen.

Nu defensie de Deltion auto sponsort is het misschien een idee om hun verder bij de rallysport te betrekken.
Bijvoorbeeld militairen inzetten als marchals/verkeerregelaars. Dit zou onder de noemer kunnen vallen als "oefening handhaving openbare orde".

Defensie heeft natuurlijk ook een hoop materieel. Denk aan hekwerken, communicatie middellen e.d.

Voor hun weer mooie aandacht en reclame terwijl het in verhouding niet veel kosten meebrengt.

Ik weet niet of t tot de mogelijkheden behoort, maar volgens mij wel een optie om te onderzoeken.

In het buitenland kan dit wel. Ik zag afgelopen weekend de franse politie overal voor ingezet worden. Zelfs een politieheli om vips te vervoeren :shock:

zit hard op na te denken
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
Avatar gebruiker
spookie
 
Berichten: 523
Geregistreerd: di apr 25, 2006 20:41
Woonplaats: Harskamp

Berichtdoor kraats » ma okt 04, 2010 22:20

spookie schreef:Zal ook nog een duit in t zakje doen.

Nu defensie de Deltion auto sponsort is het misschien een idee om hun verder bij de rallysport te betrekken.
Bijvoorbeeld militairen inzetten als marchals/verkeerregelaars. Dit zou onder de noemer kunnen vallen als "oefening handhaving openbare orde".

Defensie heeft natuurlijk ook een hoop materieel. Denk aan hekwerken, communicatie middellen e.d.

Voor hun weer mooie aandacht en reclame terwijl het in verhouding niet veel kosten meebrengt.

Ik weet niet of t tot de mogelijkheden behoort, maar volgens mij wel een optie om te onderzoeken.

In het buitenland kan dit wel. Ik zag afgelopen weekend de franse politie overal voor ingezet worden. Zelfs een politieheli om vips te vervoeren :shock:

zit hard op na te denken


Hellendoorn heeft dit geprobeerd voor personeel en materieel. Antwoord: NEE!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor hans van altena » ma okt 04, 2010 22:57

We zijn niet aan het voetballen !!!!!!!
Hier moeten wij aan mee betalen , waarom ; niet MIJN hobby !
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Han » di okt 05, 2010 13:08

Start gelden komen direct uit de gemaakte kosten minus de sponsoring.
Sponsoring loopt de laatste jaren fors terug waardoor de inschrijfgelden omhoog gaan, hier heeft niemand invloed op.
Waar zijn de tijden dat er 120 of meer deelnemers aan de start stonden ?
Deelnemersveld word steeds kleiner, tegenwoordig mag je blij zijn als je 60 of meer deelnemers aan de start hebt.
Of je de gemaakte kosten over 60 deelnemers of 120 deelnemers kan uitsmeren dat maakt een groot verschil.
Het komt er dan ook op neer dat de deelnemers een grote invloed op de inschrijfgelden hebben.
Dus allemaal inschrijven terug naar 120 deelnemers en de prijzen gaan weer naar beneden!
Han
 
Berichten: 366
Geregistreerd: di nov 16, 2004 19:18
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor Terry Hinsen » di okt 05, 2010 13:12

Han schreef:Dus allemaal inschrijven terug naar 120 deelnemers en de prijzen gaan weer naar beneden!


volgens mij werkt het al jaren niet meer zo in Nederland. Er is genoeg te bedenken waarom de prijzen omhoog moeten, maar omlaag zullen ze niet meer gaan. Gebeurt niet alleen in de rallysport, maar overal!
Terry Hinsen
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo aug 19, 2007 17:13
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor henk 400rr » di okt 05, 2010 14:19

Ik vraag me juist af of door het invoeren van meer klasses die meer op motorinhoud / bouwjaar zijn gericht ipv homologaties, niet beter zou zijn om meer deelenemers en (evt. betalend) publiek te trekken om zo kosten dekkend(er) te zijn.

Het gros wat start rijd toch voor de lol en buiten het kampioenschap, maar zijn vaak wel leuker om naar te kijken.

Het toelaten van buitengewone zaken (historische wagens) trekt ook weer zijn eigen (evt. betalend) publiek.

Extra reclame op tv voor meer publiek lijkt me niet kostendekkend.

Extra dranghekken en kaartcontrole kun je vermijden door bij aankoop van een infopakket meteen te betalen voor toegang op de proef, het kaartje wat je dan om je nek krijgt zou dan op verzoek getoont moet worden.

In het verleden is het altijd afgewezen, maar misschien wordt het tijd voor een versoepeling van toelatingseisen voor deelnemers of het over een andere boeg gooien.

Maar goed, dat zijn mijn gedachten als ik het zo doorlees.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor uw official op stap » do okt 07, 2010 19:41

Wat ik ook erg mis in Nederland is het historic gedeelte.
Hoeveel animo is er voor een apart historic kampioenschap?
Als Escort liefhebber was bijvoorbeeld de Omloop van Vlaanderen erg mooi.

En wat doen de bestaande cups eigenlijk om nieuwe rijders te vinden?
Ik kan mij goed voorstellen dat je met minimaal 10 auto's ook wel wat kunt regelen bij een organisator qua inschrijfgeld.
Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat een organisator bij een geringe deelname van een cup niks aan de prijs gaat doen.
Hier ligt dus ook een taak weg gelegd voor de cups om nieuwe aanwas te vinden.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor briljant » do okt 07, 2010 20:10

Dan beginnen we als niet cuprijders toch een cup voor niet cuprijders!


(waarom zou een cuprijder korting krijgen t.o.v. een niet cuprijder)
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor uw official op stap » do okt 07, 2010 20:30

Ik denk dat een cup best wel sterk staat zij bij een organisator aan komen met minimaal 10 auto's.
Niet geschoten, altijd mis zeg ik maar zo
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor Cinq-Power » do okt 07, 2010 20:37

Je kan je als Cup inschrijven, misschien dat een Cup sponsor daar een klein duitje voor int zakje wil doen.

1: Meer auto's aan de start
2: Vaker de naam van die sponsor te zien op de proeven.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor patlip » do okt 07, 2010 20:55

Je kan je als Cup inschrijven, misschien dat een Cup sponsor daar een klein duitje voor int zakje wil doen.

1: Meer auto's aan de start
2: Vaker de naam van die sponsor te zien op de proeven.


ja dan kom je weer bij het sponsor gedeelte he valt niet mee in deze tijd
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron