Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
uw official op stap schreef:Berto schreef:[knuppel in hoenderhok aan] Ik vind dat de navigator best een bijdrage kan leveren aan de wedstrijd.
Ik betaal het inschrijfgeld altijd volledig, de rijder heeft al kosten zat.
Natuurlijk is de ene wedstrijd je meer waard dan de andere, ik bepaal dan ook voor mezelf waar ik mee wil doen en waar niet.Als ik bijv. een Hellendoorn rally wil meerijden is me dat best die zes en een halve meijer waard. Je zal mij niet zien bij een ELE of achtmaal (of hoe die tegenwoordig ook heten), simpelweg omdat ik persoonlijk het inschrijfgeld niet in verhouding vind staan tot de kwaliteit van de proeven.
Geef me dan maar een Eifel, een Vogelsberg of een Bohemia.
Ik vind het daarnaast leuker om in de buurt te rijden in H'doorn, Hardenberg en H'lo, maar ook hier is het voor een ieder zijn / haar eigen keuze, ik kan me voorstellen dat iemand uit de regio Eindhoven het leuker vind de ELE te doen dan de Euregio.
Dat het organisatorisch een klap geld kost lijkt me niet zo moeilijk om na te gaan, tel alleen de hulpdiensten maar eens bij elkaar op.....
Mijn conclusie is dus: Het is wel duur, maar het kost ook een hoop geld om te organiseren, ik vind dus ( meestal) de inschrijfgelden niet buiten proporties hoog [knuppel in hoenderhok uit]
En nu zou het startgeld op hetzelfde niveau zitten als Hellendoorn, kom je dan wel?
Tuurlijk snap ik dat Hellendoorn een veel grotere uitdaging is dan Amsterdam. Die twee kun je helemaal niet met elkaar vergelijken.Berto schreef:uw official op stap schreef:En ik zag nog een leuke opmerking staan. De kwaliteit van de proeven.
Er wordt gedaan of het in Nederland alleen maar 2 km rechtdoor is en dan haaks rechts.
Hoe kan het dan toch zo zijn dat zo'n beetje bijna de helft van elk deelnemersveld uit valt?
Dan ook nog eens met schade/technische problemen, wat ook veel geld kost.
Met de kwaliteit van de proeven bedoel ik of IK ze leuk en technisch genoeg vind om mee te doen, het is MIJN persoonlijke visie.
Bijvoorbeeld Amsterdam heb IK het gevoel er voor spek en bonen naast te zitten, omdat zelfs IK de notes zo op kan zeggen zonder ze op papier te hebben, IK zal dus in Amsterdam ook niet weer aan de start verschijnen omdat ik dit geen uitdaging vind.
Hellendoorn daarentegen was wel een uitdaging dit jaar, die helaas te vroeg was afgelopen juist doordat het een moeilijk parcours was.In Amsterdam bijvoorbeeld waren we echt niet op deze manier uitgevallen, ook niet in diverse andere wedstrijden dit jaar, simpelweg omdat je daar niet voor dit soort uitdagingen en verassingen komt te staan.
En Rinus, jij weet net zo goed als ik, dat als je de diverse onboard en gewone filmpjes bekijkt, zeker meer dan de helft van de uitvallers niet hadden hoeven uitvallen, het zijn gewoon inschattingsfouten (ervaring) of rijders fouten of communicatiefouten tussen rijder en navi (geen goede notes), technisch falen daar buiten gelaten, het blijft een mechanische sport
spookie schreef:Zal ook nog een duit in t zakje doen.
Nu defensie de Deltion auto sponsort is het misschien een idee om hun verder bij de rallysport te betrekken.
Bijvoorbeeld militairen inzetten als marchals/verkeerregelaars. Dit zou onder de noemer kunnen vallen als "oefening handhaving openbare orde".
Defensie heeft natuurlijk ook een hoop materieel. Denk aan hekwerken, communicatie middellen e.d.
Voor hun weer mooie aandacht en reclame terwijl het in verhouding niet veel kosten meebrengt.
Ik weet niet of t tot de mogelijkheden behoort, maar volgens mij wel een optie om te onderzoeken.
In het buitenland kan dit wel. Ik zag afgelopen weekend de franse politie overal voor ingezet worden. Zelfs een politieheli om vips te vervoeren
zit hard op na te denken
Han schreef:Dus allemaal inschrijven terug naar 120 deelnemers en de prijzen gaan weer naar beneden!
Je kan je als Cup inschrijven, misschien dat een Cup sponsor daar een klein duitje voor int zakje wil doen.
1: Meer auto's aan de start
2: Vaker de naam van die sponsor te zien op de proeven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten