Betaalbare rallysport?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 17:32

Tomas van Leeuwen schreef:€400 voor een sprintje in 020.. Schofterig duur!

En voor dat geld mag je bij de hairpins dan ook nog pers bijna aanrijden!

(Quote van Egbert Hennen)


Persoonlijk vind ik dit twee belachelijke opmerkingen.
Ten eerste heb jij geen enkel inzicht in de kosten die gemaakt moeten worden door de organisator. Om het dan schofterig duur te vinden dat de organisator veel geld kwijt is aan allerlei opgelegde veiligheidsmaatregelen zijn absoluut jouw woorden.
Ten tweede is de pers "vogelvrij" en zij mogen dan ook overal op het parkoers gaan staan. Dat is niet alleen in Amsterdam zo.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 17:36

patlip schreef:Oke rinus bedankt voor de info
zal het zekers een gaan vragen aan deze persoon

gr patrick

Doe dat zeker eens, dan zul je zelf zien dat wij er zeker niet rijker van geworden zijn, eerder andersom.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 17:38

Maar Rinus,.......

Waarom zijn die kosten hier dan zo extreem hoog in vergelijking met VAS wedstrijden?

(BK evenementen kan je niet vergelijken met bijv 020 die zijn qua inschrijf kosten ook best hoog.)


Die hebben ook een medische dienst
die hebben ook druk werk
ook officials etc etc etc

Ook ik zou graag zien net als jij dat er hier 200 deelnemers komen.
Maar in de huidige situatie zoals onze evenementen zijn zie ik dat never nooit gebeuren.
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo okt 03, 2010 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Tomas van Leeuwen » zo okt 03, 2010 17:38

Prima, is jou mening. Respecteren we.

Wat voor kosten de organisatie etc. maakt interesseert me geen zak. Ik zeg alleen dat ik €400 euro schofterig duur vind. Maar je hebt het helaas nodig als resultaat.

En dat de pers vogelvrij is en gaat en staat waar men wil.. eigen verantwoording! Doet mij niets.
Tomas van Leeuwen
 
Berichten: 15
Geregistreerd: di sep 07, 2010 21:35
Woonplaats: Driebergen-rijsenburg

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 17:40

En om ff on topic te blijven: Een paar jaar geleden was er nog sprake van dat er een Astra cup zou komen. Wat is er van die plannen terecht gekomen?
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 17:41

uw official op stap schreef:En om ff on topic te blijven: Een paar jaar geleden was er nog sprake van dat er een Astra cup zou komen. Wat is er van die plannen terecht gekomen?


Die is er al een soort van alleen rijd die momenteel en 2011 in het FIRC
onder leiding van Eep
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 17:41

Rinus als we maar lol hebben in onze hobby al is het hier in Nederland of Belgie/Duitsland.
maar ik hoor wel steeds meer geruchten dat er mensen vertrekken uit nederland
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor patlip » zo okt 03, 2010 17:45

astra cup nou dat zou mooi zijn voor in Belgie ja hier Nederland zekers nooit
als je bij de KNAF aan komt met een astra cup dan wordt je uitgelachen hoor ik weet er alles van dus
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor uw official op stap » zo okt 03, 2010 17:47

Ik heb geen enkel inzicht in de kosten die in andere landen gemaakt moeten worden en moet jou daarom het antwoord schuldig blijven.
Wat ik wel zie en de regelmatige buitenlandgangers zullen dat ook zien, er is daar bijvoorbeeld de inzet van vrijwillige brandweer. Die staan belangeloos bij bijvoorbeeld buitenafzettingen. Ik kijk daar heel jaloers naar.
Tijdens het WRC in Duitsland sprak ik met een lokale groep vrijwilligers die belangeloos daar werk deden.
Dat zijn dingen waar wij hier alleen maar van kunnen dromen denk ik.
Ik zie er nog van komen dat wij allerlei officiële verkeersregelaars nodig gaan hebben tegen 30 euries per uur.
uw official op stap
 
Berichten: 459
Geregistreerd: di maart 10, 2009 0:08
Woonplaats: rhenen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 17:52

dat kan ik bevestigen Rinus

Ambulance staat er ook vaak vrijwillig
Ik heb laatst in Kasterlee wat brandweer mannen gesproken
die vinden het geweldig om te doen.

Voorbeeld van kosten was ook afgelopen weekend hemicuda een routeboek die zo uit een printer was komen rollen een nietje erdoor en klaar.
Je kan zeggen dat is amaturistisch ok, maar het is functioneel werkt prima en kosten dekkend.

Opzich is het niet zo lastig om eens een vergelijk te maken ik kan best aan kosten plaatjes komen van VAS wedstrijden via Geert of Eric Vleminx lukt dat vast wel.
Ik denk dat ook deel kosten en ook her en der stukken ergenis hier wel voort vloeien uit veiligheids maatregelen neem bijvoorbeeld de Vechtdal waar ook bijna door heer "E.N" een van de 2 overgebleven kp s niet goed gekeurt werd en Eep woedend en laaiend halsoverkop nog een vrachtwagen trailer heeft kunnen ritselen bij een boer.
Daar zaten in dit geval verder geen kosten aan verbonden, maar dat soort verhalen hoor je meer.
En als ik dan zie hoe enkele fotograven staan op de bewuste hairpin in 020 dan rijst mij de vraag op of desbetreffende persoon toen net even verblind was door een of ander.

Publiek handhaving kost hier denk ik ook behoorlijk geld in de vorm van dranghekken etc. Politie om dronken jongeren in bedwang te houden.

In kasterlee viel me op dat er ook stevig bier gedronken werd al om 10 uur s ochtends. Maar het publiek dat daar komt kijken zijn ëchte"rallyliefhebbers kennelijk.
Niemand van de bier drinkende mensen heeft voor zover ik weet enige last veroorzaakt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Sponsor » zo okt 03, 2010 18:28

Rinus, mooi dat je 'hier'je intrede hebt gedaan. Ik heb al enkele discussies voorbij zien komen waar je je goed en verstandig in mengde. Goedzo, daar hebben we tenminste wat aan.
Niet aan mensen die geen fatsoelijke taal uit het toetsenbord kunnen krijgen. Blijft voortaan maar van het forum heer van Leeuwen.

De discussie ging over een cupvorming...deze wordt veelal in het leven geroepen -onder de mom van- om rally betaalbaar te maken/houden. De mensen die zo'n cup opzetten hebben meestal een bedrijf die de Cup in stand houd door het bouwen van deze auto's en onderdelen leveren en er zodoende zelf een boterhammetje aan verdienen. Ik vind dat prima...
Je noemde de Fiësta R2....daar heb je toch een flink budget voor nodig van ca.50/60.000 euro's. Ik ben daar zelf ook ingedoken dit jaar.Niet haalbaar...en niet interresant genoeg voor het plubliek/sponsoren wat mij betreft.
Ik denk dat Cups zoals de Nissan 350 en de BMW compact de meest aansprekende Cups zijn naast broertje 325. De rest spreekt het plubliek gewoon niet aan.
De Astra Cup....waar ik destijds voorstander van was is eigenlijk niet uitvoerbaar gebleken door de klasse verschillen onderling en dus een te klein deelnemers aantal per klasse. En ja, wat Patrick als zei...bij de KNAF moet je er niet mee aankomen...maar waar wel? Als een Astra Kit Car al gedegradeerd wordt tot een bezemwagen in East België rally dan zie ik het zwaar in voor de toekomst. Voor mij dus ook geen België volgend jaar.
Ik heb getracht om deel te nemen aan de criterium in België maar daar wordt je geweerd i.v.m. de verzekeringskwestie. Dat verklaard het lage inschrijfgeld van de Belgen die de criterium rijden....een laag verzekeringstarief.
Uitwijken naar Duitsland dan maar? Een 200 ralley is zeer goedkoop,nou ja....als je genoegen neemt met eem goedkoop hotel en met slechts 35 km proef is dat i.d. prima te doen. Komt wel bij dat er mooiere proeven voorgeschoteld worden...maar waar is het plubliek daar gebleven? geen idee.
Ook ben je niet verzekerd van een official op elke bocht...die zijn schaarser dan hier.
Een combinatie in het pakket lijkt de oplossing voor mensen met minder budget. Zoek gewoon de beste sprint/rallys uit die in het budget passen.
Doen wij ook.
Hoe krijgen we meer waar voor ons geld??investeren in TV. Als ik kijk hoe bijv. een Tracktor Pulling uitgezonden wordt dan is dat een mooi voorbeeld hoe het hier ook zou moeten. Veel diverse mensen in beeld...oké ook mensen die daar grof voor betalen en meer in beeld zijn. Logisch toch? Maar wel het 'gehele'veld in beeld genomen met ook mindere teams incluis de resultaten.
Dus TV moet bovenaan het lijstje...dat is een garantie voor aandacht in de toekomst en behoud van de rally in Nederland....hoop ik.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 18:31

Uhm..... Will.........

en waar komt het geld vandaan voor de TV?
Voor niks doen ze het vast niet
Dus wie gaat dat dan betalen?

owuh btw Will.....

Jacco start niet als bezem wagen en die heeft ook een Astra
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo okt 03, 2010 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Cinq-Power » zo okt 03, 2010 18:34

Het enige betaalbare tv alternatief is helaas in korte tijd stil gestorven.

Dit ook omdat het helaas weer op een speciale zender moest omdat de normale zenders het niet wilden hebben.

Rallyreport heeft niks meer met rally te maken, dat begint een beetje opvulling te worden naast de autocross.

Nu is er wel meer autocross in NL dan rally maar dan nog, het heet toch RallyReport?

Zolang er geen goede grote sponsor voor de gehele NL rallywereld komt zoals Veka bij de cross zullen wij helaas het onderspit moeten delven.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 03, 2010 18:36

tja.... allemaal een geld kwestie...

Maar goed of de nederlandse rallysport op deze manier oud gaat worden betwijffel ik ten zeerste.

Wat Patrick al schetste er komen steeds meer geruchten van teams om in Belgie te gaan rijden.
En ook van teams met o.a N4 auto s
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor briljant » zo okt 03, 2010 18:58

Tomas van Leeuwen schreef:Prima, is jou mening. Respecteren we.

Wat voor kosten de organisatie etc. maakt interesseert me geen zak. Ik zeg alleen dat ik €400 euro schofterig duur vind. Maar je hebt het helaas nodig als resultaat.

En dat de pers vogelvrij is en gaat en staat waar men wil.. eigen verantwoording! Doet mij niets.
Dat weet je als je een "dure" hobby gaat uitvoeren.
En als het je geen zak interesseert hoop ik dat we je als organisatie niet te veel in Nederland meer tegen komen.
En het verhaal van vogelvrij staande pers is niet geheel correct.
Als een official van mening is dat een pers fotograaf gevaarlijk staat, zal hij hem weg moeten sturen.
En de pers moet hier gehoor aan geven.
(bij niet naleven nummer van hesje noteren en doorgeven aan organisatie of pc)
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron