Pagina 13 van 13

BerichtGeplaatst: za okt 09, 2010 19:49
door Ton Van Spanje
Jaccoooo schreef:volgens mij gaat het hier om een golf



Proest

Ik dacht dat "Tom Escort MKII"alleen maar over escorts praatte :D

BerichtGeplaatst: za okt 09, 2010 19:51
door rallysport friesland
Johan dat de cup op z,n retour is klopt aardig. Weet niet wat de reden is maar weet wel dat er zo weinig cup rijders overblijven voor de Voch. Heb zelf wel bepaalde ideeen waar de schoen een beetje wrinkt.

Ik hoop dat ik voor de Euregio sprint een rijder kan vinden ( wie heeft intresse? )dat heb ik voor het volgende seizoen weer een rijder. Weet alleen nog niet of het een Volvo wordt of een ander merk.


Sander

BerichtGeplaatst: za okt 09, 2010 19:59
door Jaccoooo
Sander je hebt een PB

BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2010 13:27
door Rowel.VDZt
Ik zag een opmerking over ons 205 avontuur voorbij komen in dit topic. Met alle verhalen over kosten van een auto denk ik dat veel mensen al veel overslaan. Iedereen die begint met rallysport moet er sowieso vanuit gaan dat een sport waarvoor +/- € 2000 Euries aan kleding, helm, HANS etc. + zo'n € 1000 - € 1500 Euries voor de cursus + licentie voor je überhaupt aan de kosten van een auto kan gaan denken voor de rest ook niet goedkoop zal zijn.

Ook niet te vergeten dat kosten van die kleding + andere spullen eens in de 5 tot 10 jaar (als ik me niet vergis) terug keren i.v.m. certificering etc.

Pas wanneer die drempel niet te hoog is kun je aan een auto gaan denken. Zaken waar je vervolgens nooit omheen komt zijn in ieder geval de basisprijs van de auto. Daarnaast een rolkooi, dit kan wel voor rond de € 1000 euro, maar ik heb zelf gekozen voor echt veilig. Dit komt neer op zeker € 2000 euro voor een zeer complete kooi bij VA motorsports + € 350 omdat ik hem wil laten certificeren. Daar komt bij een grotendeels nieuw remsysteem, nieuwe leidingen voor zo'n beetje alles, die motor zal toch ook grondig nagekeken moeten worden, wielophanging en alles wat daar omheen hangt mag ook behoorlijk wat vervangen en nagekeken worden en ga zo maar door.

Afhankelijk van wat je zelf kan en/of hoe veel mensen je weet te vinden die het je willen leren, zijn de kosten op veel plaatsen wel flink te drukken. Feit blijft echter dat je alsnog veel onderdelen nodig hebt en nu eenmaal niet alles zelf kan.

Komt er dus op neer dat een van de meest betaalbare varianten van deze sport alsnog snel over de 4 nullen heen loopt wanneer je de totale kosten voor het starten met een compleet equipe rekent.

Voor de kosten van het werkelijk rijden van rallys hebben we het dan nog steeds niet gehad, maar daar is redelijk wat over te vinden op het forum. Vergeet dan weer niet dat je naast de steeds genoemde slaapplaats etc. natuurlijk ook gereedschap etc. nodig hebt voor je service want, mag je die krik van de werkplaats waar je altijd klust ook wel een lang weekend meenemen?

Met dat in mijn achterhoofd ben ik er aan begonnen. Gelukkig heb ik behoorlijk wat vrienden gevonden die mij er met veel tijd en inzet bij willen steunen. Daarnaast zijn er binnen de 205Cup veel mensen die op alle mogelijke wijze willen helpen met tips en trucs om de sport zo betaalbaar mogelijk te houden, daarbij is dat een perfecte bron voor onderdelen en de juiste kanalen om daar aan te komen.

Conclusie van een lang verhaal: "Betaalbaar" is een erg relatief begrip binnen een sport die nu eenmaal "duur" is... :)

BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2010 15:39
door Tom Escort MKII
Ton Van Spanje schreef:
Jaccoooo schreef:volgens mij gaat het hier om een golf



Proest

Ik dacht dat "Tom Escort MKII"alleen maar over escorts praatte :D


Ton,

Ik was er abusievelijk inderdaad van uit gegaan dat het hier handelde om een Escort MKI en niet om een Golf1, klinkt ook een beetje raar een Golf MarkI, men spreekt meestal over Golf 1, 2, 3 enz. en al helemaal gezien het feit dat Mark een Engelse aanduiding is, aan een Golf is niets Engels, slechts een Italiaans sausje van de ontwerper van de auto.

Kon me ook al niet voorstellen dat het om een Escort MKI zou gaan gezien de titel van dit Forum, volgens mij geldt dit trouwens net zo goed voor de Golf 1, ook deze zullen niet in grote getale en betaalbaar te vinden wezen en simpel (lees betaalbaar) om te bouwen zijn naar rally-auto.

Overigens zijn er nog wel redelijk wat Escort MKI's te vinden maar om deze om te bouwen naar rally-auto vergt het de nodige investering, vorige week zondag werden er op de Classic Ford dag in Venlo nog een aantal aangeboden van kale carosserie tot rijdend.

Dat het hier een Golf 1 betrof was mij niet geheel duidelijk maar dit doet niets af aan het feit dat deze ook hartelijk welkom is op de Nederlandse rally(spint) paden komend en volgende seizoenen.

O, ja ik kan inderdaad ook meepraten over meerdere merken en type auto's maar de voorkeur ligt bij .... ...... :lol:

BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 7:27
door pascal rally
Jaccoooo schreef:volgens mij gaat het hier om een golf


klopt als een bus golf mk1 gti

ps het was echt 3000 gulden enkel het hoog nodig om gebouwd aan mijn 1e auto en gewoon op straat banden een 1.3 motortje die redelijk nog vers was, redelijk standaard dempers , raceremblokken , sport pijipje ,open lucht filter voor de herrie en gaan

ging misschien niet hard maar we hebben lol gehad en tja langzaam ga je hem op en om bouwen maar dat heb je zelf in de hand

BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 11:46
door official No. 27768
De Lancer EVO X gaat vanaf 1 januari weer duurder worden (autoweek), wees er dus snel bij :D

BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 12:12
door metisse
Als er nog iemand bezig is om op een betaalbare manier een rallyauto te bouwen:
Ik heb door omstandigheden nog een paar nieuwe (fabricagedatum op het FIA keur aug 2010) L-TEC stoelen staan.

Bij interesse mail maar even naar: matthyvano@ziggo.nl