Mitsubishi stopt met leveren Evo in NL

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Mitsubishi stopt met leveren Evo in NL

Berichtdoor MartijnB » do sep 29, 2011 11:57

Mitsubishi Lancer EVO uit de race AMSTERDAM - Mitsubishi stopt in Nederland met de levering van de Lancer EVO X. Volgens de woordvoerder van het merk wordt de civiele rally-auto hard getroffen door de nieuwe belastingmaatregelen. Door de relatief hoge CO2-uitstoot wordt de uitvoering komend jaar fors duurder, heeft de importeur berekend.

De Lancer EVO, goed voor een sprinttijd 0-100 km/h in 5,4 tellen en een top van 240 km/h, had al aan populariteit ingeleverd. Van het rallykanon verlieten dit jaar slechts vijf exemplaren de showroom.


OPVOLGER

In Japan wordt al hard gewerkt aan de opvolger van de Lancer EVO. Mitsubishi zou van plan zijn om de wagen in 2013 op de markt te brengen. In vergelijking met het huidige type kiest de fabrikant voor een nieuwe weg. Eerder liet Osamu Masuko, Mitsubishi Motors Corporation's President en CEO, weten dat de "wensen van de kopers en de vraag naar dergelijke auto's verandert". Hij voegde daaraan toe dat "Mitsubishi overweegt om het concept van de Evolution te herzien, met een nieuwe richting en andere technieken."


IMPREZA STI

Door de verkoopstop geeft Mitsubishi de Subaru (Impreza) STI het rijk alleen. De twee sportsedans beschikken beide over een vermogen van rond de 300 pk, geleverd door een 2,0 liter viercilinder turbomotor

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sie_nieuws

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... 300023.ece
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... 927356.ece
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor erikjan » do sep 29, 2011 12:55

ik krijg spontaan de hik van de strafkorting op CO2 emissies...

alle leuke auto's worden uit de NL prijslijsten geweerd sinds de politiek er een hobby van heeft gemaakt om Muesli-auto's te promoten ten koste avn normale auto's.

niet alleen de V8-en worden vervangen door 6-pitters (Audi A5 e.d.), maar ook rappe rakkers als de Peugeot 207 RC met 175 pk wordt al enige tijd niet meer verkocht in NL.

jammer, en ik maar denken dat dit centrum-rechtse kabinet het beste voor heeft met de automobilist...
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Holkers » do sep 29, 2011 12:56

En wat te denken over 15 jaar als de jeugd dan een leuke 5de hands auto wil rijden... Een aftandse Aygo? Is toch niet vet hip joh ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor erikjan » do sep 29, 2011 13:08

als ierdereen over 15 jaar in een WitteKatDuracellscootmobiel rondrijdt (of stilstaat met lege accu) ben je zelfs met een Aaigo cool ;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Holkers » do sep 29, 2011 13:38

Ik zag gisteren zo'n Leaf voorbij rijden (ja zien, geluid maken die dingen niet) en ik zie mezelf ook nog niet in zo'n ontwerpfout zitten
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor erikjan » do sep 29, 2011 14:10

gelukkig hebben we nog het geluid van de AMG SLS safetycar in de F1 op de TV...

maar ja, als zelfs Balkenende het slechte voorbeeld geeft door in een Panamera Hybrid te gaan rondrijden ipv de S600 V12 (...)

en het premierschap van Mark R. helpt ook Saab niet aan zwarte cijfers

;-)

ik dwaal af, hopelijk kiezen veel potentiele EVO-rallyrijders voor een alternatief: achterwielaangedreven 350Z's en/of BRC's in HM-trim
Laatst bijgewerkt door erikjan op do sep 29, 2011 15:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor rallyvidsreport » do sep 29, 2011 14:33

erikjan schreef:gelukkig hebben nog het geluid van de AMG SLS safetycar in de F1 op de TV...

maar ja, als zelfs Balkenende het slechte voorbeeld geeft door in een Panamera Hybrid te gaan rondrijden ipv de S600 V12 (...)

en het premierschap van Mark R. helpt ook Saab niet aan zwarte cijfers

;-)

ik dwaal af, hopelijk kiezen veel potentiele EVO-rallyrijders voor een alternatief: achterwielaangedreven 350Z's en/of BRC's in HM-trim


Zowieso was de 350z al aan het opkomen, het zijn natuurlijk ook niet de langzaamste autos het is inderdaad erg jammer
Avatar gebruiker
rallyvidsreport
 
Berichten: 174
Geregistreerd: do aug 25, 2011 23:49
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor sebas » do sep 29, 2011 17:39

rallyvidsreport schreef:
erikjan schreef:gelukkig hebben nog het geluid van de AMG SLS safetycar in de F1 op de TV...

maar ja, als zelfs Balkenende het slechte voorbeeld geeft door in een Panamera Hybrid te gaan rondrijden ipv de S600 V12 (...)

en het premierschap van Mark R. helpt ook Saab niet aan zwarte cijfers

;-)

ik dwaal af, hopelijk kiezen veel potentiele EVO-rallyrijders voor een alternatief: achterwielaangedreven 350Z's en/of BRC's in HM-trim


Zowieso was de 350z al aan het opkomen, het zijn natuurlijk ook niet de langzaamste autos het is inderdaad erg jammer


Ieder zijn ding maar geef mij maar EVO ipv 350z zit toch wel verschil in :wink: maar zoals ik al zei:ieder zijn smaak
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor rallyvidsreport » do sep 29, 2011 17:56

sebas schreef:
rallyvidsreport schreef:
erikjan schreef:gelukkig hebben nog het geluid van de AMG SLS safetycar in de F1 op de TV...

maar ja, als zelfs Balkenende het slechte voorbeeld geeft door in een Panamera Hybrid te gaan rondrijden ipv de S600 V12 (...)

en het premierschap van Mark R. helpt ook Saab niet aan zwarte cijfers

;-)

ik dwaal af, hopelijk kiezen veel potentiele EVO-rallyrijders voor een alternatief: achterwielaangedreven 350Z's en/of BRC's in HM-trim


Zowieso was de 350z al aan het opkomen, het zijn natuurlijk ook niet de langzaamste autos het is inderdaad erg jammer



Ieder zijn ding maar geef mij maar EVO ipv 350z zit toch wel verschil in :wink: maar zoals ik al zei:ieder zijn smaak


Heb je helemaal gelijk in, ik zie natuurlijk ook veel liever een EVO, als die dus daadwerkelijk niet meer geleverd gaan worden..
ze kunnen dan natuurlijk ook een subaru, ford etc kiezen. die 350z zijn wel aan het opkomen en hebben natuurlijk een bruut geluid etc, eerlijk is eerlijk het is tog wel leuk als dus die 350z er een aantal van tussen zitten
Avatar gebruiker
rallyvidsreport
 
Berichten: 174
Geregistreerd: do aug 25, 2011 23:49
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor mantaboy » do sep 29, 2011 17:58

Ik wacht nog wel even:

http://www.toyota.nl/innovation/design/ ... index.aspx

Lijkt me ideaal als basis voor een leuke circuit en rally auto.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Zie ook liever de Evo in Nederland

Berichtdoor Starkoo » do sep 29, 2011 17:58

De regering is bepaalde dingen teveel aan het door drijven, er zijn zoveel regels tegenwoordig, word steeds moeilijker om een evenment te organiseren.

Tja vind de milieuregels maar onzin, de meeste auto's die nieuw zijn, die worden steeds beter voor de natuur. Ze kunnen beter zorgen dat vliegtuigen, vrachtauto's enz milieu vriendelijker worden en de gewone auto wat vrijer dan nu!
Avatar gebruiker
Starkoo
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 23:40
Woonplaats: Neede

Berichtdoor mantaboy » do sep 29, 2011 17:59

Vliegtuigen en vrachtwagens worden anders aardig doorontwikkeld.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Bartrallyfan » do sep 29, 2011 19:41

Vrachtauto's en zo zijn ook ver doorontwikkeld om schoner te worden.
Vroeger zag je nog dat een machine moest werken, kwam er een mooie pluim uit de uitlaat, tegenwoordig komt er alleen nog maarwarme lucht uit :cry:
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor hans van altena » do sep 29, 2011 20:26

Daarom vorig jaar nog een lekker dikke V8 gekocht:
430 pk , 570 Nm. hebben = hebben.
Doe hem voorlopig ook niet weg , heb nog geen zin om in zo'n
oplaadbare accu-boormachine te gaan rijden ! :D :D :D
Voor de twijfelaars ; nog "effe" wachten, en dan mag ( moet) je zo'n
hybride gaan aanschaffen ; de rest wordt onbetaalbaar gemaakt ! :shock:
Na de Mitsubishi Evo zal vanzelf de volgende op de "oprot-lijst" komen.
Zal dan wel de Subaru worden.
Hierna zal het zoeken worden naar iets sportiefs , wat ook nog betaalbaar is !
:( Denk dat je dan in de categorie : "tonnetje of meer" terecht komt )
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Cinq-Power » do sep 29, 2011 20:31

erikjan schreef:alle leuke auto's worden uit de NL prijslijsten geweerd sinds de politiek er een hobby van heeft gemaakt om Muesli-auto's te promoten ten koste avn normale auto's.


En kijk eens waar ze zelf mee rijden, zware dieselspuitende staalbakken.
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron