Elektronische stuurbekrachtiging?

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnB » za jan 28, 2012 18:14

Een origineel Clio stuurhuis met bekrachtiging stuurt prima zat hoor.

Je moet alleen af en toe de olie verversen. Die word kokend heet omdat de downpijp onder het stuurhuis door loopt.

Ik heb in mijn oude Clio altijd standaard gehad.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor Sponsor » za jan 28, 2012 19:00

G33R7 schreef:De pomp die bert-jan gebruikte was deze en kwam van een mercedes. Ooit gekocht bij reconsales in goor. Slangen hebben we laten maken om passend te krijgen op het originele stuurhuis. Maar ik denk dat een standaard pomp op de multi-riem ook prima voldoet in het begin. De elecktrische pomp stuurde wel stukken lichter.

Afbeelding


Hebben wij ook 1x mee gereden maar mag niet.Is afkeur.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

Electrische pomp

Berichtdoor B Prins » za jan 28, 2012 20:44

Wij hebben 4 jaar lang zonder problemen met de pomp gereden en ik vond het super sturen. Kennelijk hebben we geluk gehad bij de TC en zijn ze niet altijd even consequent ....

In de nieuwe Renault Megane zit ook zo'n pomp maar die is liggend gemonteerd. Tegenwoordig koop je complete setjes inclusief slangen en die kunnen wij natuurlijk ook leveren :lol:

Sebas denk dat in jou geval een standaard bekrachtigd stuurhuis prima voldoet en die schakelaar op het dash kun je ook gebruiken voor andere dingen :wink: Ik vond het destijds een leuk technisch dingetje maar de oplossing is niet goedkoop en kan niet zeggen of het nou zoveel meerwaarde brengt ?
Avatar gebruiker
B Prins
 
Berichten: 92
Geregistreerd: za okt 20, 2007 13:42
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor rallyfreak1 » zo jan 29, 2012 9:42

Wij willen met de saxo overstappen op gewone pomp op de multi snaar. de reden is omdat deze pompen stuk kleinerzijn en kwa gewicht ook gunstiger dan de zware elektro motor. de ruimte waar de pomp nu zit vinden wij dat wij deze beter kunnen gebruiken als we een bakwissel moeten doen. want de versnellingsbak kan er net tussen door en zonder de pomp kunnen wij het in service tijd wisselen.
Kwa motor vermogen verwacht ik niet veel verschil omdat de elektro pomp ook best veel vermogen vraagt.

Als ik dit mis heb hoor ik het graag :?:
rallyfreak1
 
Berichten: 329
Geregistreerd: vr feb 08, 2008 9:52
Woonplaats: westerhaar-vriezenveensewijk

Berichtdoor sebas » zo jan 29, 2012 18:32

En anders gewoon zonder,lekker spierballen kweken en als je rijd heb je er toch geen last van.Moet ook niet fileparkeren neem ik aan :)
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor rallyfreak1 » zo jan 29, 2012 18:39

nee alleen in haitpins en krappe en meerdere bochten combinaties lastig
rallyfreak1
 
Berichten: 329
Geregistreerd: vr feb 08, 2008 9:52
Woonplaats: westerhaar-vriezenveensewijk

Berichtdoor sebas » zo jan 29, 2012 18:50

Dat komt ook wel weer goed!Bedankt iedereen voor de info!
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jan 29, 2012 22:20

Alles wat er op zit kan kapot en gaat dan vaak tegen werken dus gewoon sturen met dat ding :wink:
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor mantaboy » vr feb 03, 2012 6:49

MartijnB schreef:Een origineel Clio stuurhuis met bekrachtiging stuurt prima zat hoor.

Je moet alleen af en toe de olie verversen. Die word kokend heet omdat de downpijp onder het stuurhuis door loopt.

Ik heb in mijn oude Clio altijd standaard gehad.


Zelf een stuk metalen leiding in spiraalvorm maken en het koken is opgelost. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr feb 03, 2012 21:54

Als je die spiraal vlak bij de uitlaat plaatst wordt het probleem erger... :roll: :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor mantaboy » za feb 04, 2012 22:20

Mark Verhoeven schreef:Als je die spiraal vlak bij de uitlaat plaatst wordt het probleem erger... :roll: :wink:


Ok, ik nam alleen aan dat (stom stom, je moet geen aannames doen JP). :oops: :oops:
Goed, ik nam aan dat je zoiets wel snapt.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Vorige

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten