Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 18:14
door MartijnB
Een origineel Clio stuurhuis met bekrachtiging stuurt prima zat hoor.

Je moet alleen af en toe de olie verversen. Die word kokend heet omdat de downpijp onder het stuurhuis door loopt.

Ik heb in mijn oude Clio altijd standaard gehad.

BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 19:00
door Sponsor
G33R7 schreef:De pomp die bert-jan gebruikte was deze en kwam van een mercedes. Ooit gekocht bij reconsales in goor. Slangen hebben we laten maken om passend te krijgen op het originele stuurhuis. Maar ik denk dat een standaard pomp op de multi-riem ook prima voldoet in het begin. De elecktrische pomp stuurde wel stukken lichter.

Afbeelding


Hebben wij ook 1x mee gereden maar mag niet.Is afkeur.

Electrische pomp

BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 20:44
door B Prins
Wij hebben 4 jaar lang zonder problemen met de pomp gereden en ik vond het super sturen. Kennelijk hebben we geluk gehad bij de TC en zijn ze niet altijd even consequent ....

In de nieuwe Renault Megane zit ook zo'n pomp maar die is liggend gemonteerd. Tegenwoordig koop je complete setjes inclusief slangen en die kunnen wij natuurlijk ook leveren :lol:

Sebas denk dat in jou geval een standaard bekrachtigd stuurhuis prima voldoet en die schakelaar op het dash kun je ook gebruiken voor andere dingen :wink: Ik vond het destijds een leuk technisch dingetje maar de oplossing is niet goedkoop en kan niet zeggen of het nou zoveel meerwaarde brengt ?

BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 9:42
door rallyfreak1
Wij willen met de saxo overstappen op gewone pomp op de multi snaar. de reden is omdat deze pompen stuk kleinerzijn en kwa gewicht ook gunstiger dan de zware elektro motor. de ruimte waar de pomp nu zit vinden wij dat wij deze beter kunnen gebruiken als we een bakwissel moeten doen. want de versnellingsbak kan er net tussen door en zonder de pomp kunnen wij het in service tijd wisselen.
Kwa motor vermogen verwacht ik niet veel verschil omdat de elektro pomp ook best veel vermogen vraagt.

Als ik dit mis heb hoor ik het graag :?:

BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 18:32
door sebas
En anders gewoon zonder,lekker spierballen kweken en als je rijd heb je er toch geen last van.Moet ook niet fileparkeren neem ik aan :)

BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 18:39
door rallyfreak1
nee alleen in haitpins en krappe en meerdere bochten combinaties lastig

BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 18:50
door sebas
Dat komt ook wel weer goed!Bedankt iedereen voor de info!

BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 22:20
door TWENGELTJE
Alles wat er op zit kan kapot en gaat dan vaak tegen werken dus gewoon sturen met dat ding :wink:

BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2012 6:49
door mantaboy
MartijnB schreef:Een origineel Clio stuurhuis met bekrachtiging stuurt prima zat hoor.

Je moet alleen af en toe de olie verversen. Die word kokend heet omdat de downpijp onder het stuurhuis door loopt.

Ik heb in mijn oude Clio altijd standaard gehad.


Zelf een stuk metalen leiding in spiraalvorm maken en het koken is opgelost. :wink:

BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2012 21:54
door Mark Verhoeven
Als je die spiraal vlak bij de uitlaat plaatst wordt het probleem erger... :roll: :wink:

BerichtGeplaatst: za feb 04, 2012 22:20
door mantaboy
Mark Verhoeven schreef:Als je die spiraal vlak bij de uitlaat plaatst wordt het probleem erger... :roll: :wink:


Ok, ik nam alleen aan dat (stom stom, je moet geen aannames doen JP). :oops: :oops:
Goed, ik nam aan dat je zoiets wel snapt.