Kalender 2014

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ferry bakker » di dec 17, 2013 7:14

Er is door een stichting uit Voorthuizen een vergunning aangevraagd voor zaterdag 10 mei.
Maar er is door Putten nog GEEN vergunning verleend.
De gemeente heeft na aanvraag 8 weken om de aanvraag af te wijzen.

De aanvraag is uit mijn hoofd 23 of 26 november gedaan, maar dat doe ik uit me hoofd.

Dus dan kan er tot 2 maanden na deze datum bezwaar aangetekend worden.

Tot eind januari is er dus nog niets zeker, maar ziet er dus wel goed uit.
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Sjeik1981 » di dec 17, 2013 19:57

Mazzo schreef:Vanwege de hoge kosten voor deelname aan het World Rally Championship en het European Rally Championship hebben een aantal rallycracks besloten een alternatief rally kampioenschap in het leven te roepen, de West Euro Rally Cup (WERC).

De WERC zal verreden worden in België, Denemarken, Duitsland, Nederland, Noorwegen en Zweden en zal bestaan uit maximaal acht wedstrijden waarvan zes resultaten meetellen voor het kampioenschap.




De ondergrond waarop zal worden verreden zal grotendeels asfalt zijn en daarom besloten de organisatoren van de Tank S Rally contact te leggen met de Deense organisatoren van de cup. Deze contacten verliepen dusdanig positief dat er al een samenwerking uit voort gekomen is.

De Tank S Rally 2014 zal de openingswedstrijd vormen voor de WERC waarin zal worden gestreden in een kampioenschap voor moderne auto’s als historische auto’s.



Overige wedstrijden reeds op de kalender zijn de, bij de Nederlandse deelnemers zeer populaire, Rallye Sulingerland in Duitsland, de Rally Sokndal in Noorwegen en de Rally Denmark in Denemarken. Momenteel zijn de organisatoren van de cup druk bezig met het voltooien van de kalender met onder andere mogelijke wedstrijden in Belgie

http://www.westeurorallycup.eu

Bron: rallystart.nl


Dit kennen we, jaren terug ook gedaan, was alleen van eldik, wevers e.d. verder bijna niemand. Ben benieuwd hoe het gaat, hopelijk de Hellendoorn er ook bij, persoonlijk toch grotere en mooiere rally dan de Tank S.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor erikjan » di dec 17, 2013 21:57

in de jaren tachtig was er ook een WEC, daardoor kwamen er toen ook veel Scandinaviërs naar o.a. Hellendoorn !
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor nkroeze » wo dec 18, 2013 9:39

En iets minder lang geleden was de ECA cup ook nog best populair...
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Sjeik1981 » wo dec 18, 2013 11:19

Ik kon me nog wel herinneren dat er aantal buitenlanders naar Hengelo ov kwamen, Dit was geloof ik ook voor de West Euro Cup Rallys, maar dat was toch niet super.

Maar goed, we kunnen/moeten dit initiatief eigenlijk alleen maar toe juichen. Als dit een of enkele Ned. wedstrijden extra deelnemers oplevert, kan dit alleen maar goed zijn. Een nog sterker veld in Hellendoorn zou alleen maar top zijn.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor rutger205 » za dec 21, 2013 22:38

Weet iemand of Hellendoorn 2014 ook weer een shortrally kent? In het afgelopen jaar hebben wij een deel van het Nationaal Kampioenschap gereden en voor volgend jaar staat het Shortrallykampioenschap in de planning, althans het grootste deel. Is wel handig om te weten richting sponsors (uit Twente) om aan te kunnen geven of we dan ook in Hellendoorn kunnen starten.

Dus BSR, kom op met die kalender! Het seizoen start niet pas over 8 weken, de meesten onder ons zijn al lang bezig met komend seizoen. :cry:
rutger205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 22:35

Nieuwe rally ziet het levenslicht

Berichtdoor Easygoing » ma dec 23, 2013 13:15

De Stichting Rallyevenementen Voorthuizen heeft bij de KNAF het verzoek neergelegd om op 10 mei 2014 de Rally van Putten te mogen organiseren.
http://www.eventandsportnews.eu/autosport/2158-nieuwe-rally-ziet-het-levenslicht
Mijn foto's staan op Rallykaart
Afbeelding
Easygoing
 
Berichten: 62
Geregistreerd: ma maart 22, 2010 15:30
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor rutger205 » di dec 24, 2013 0:15

Hellendoorn kent ook in 2014 weer een shortrally. Dankje Berto voor de snelle reactie! :wink:
rutger205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 22:35

Berichtdoor Sjeik1981 » di dec 24, 2013 11:30

das mooi om te horen!
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Vorige

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron