Opel Adam R2 in NL

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor sebas » wo apr 23, 2014 15:49

Lees net op nu.nl dat Opel plannen heeft om in Nederland een Adam Cup op te zetten in de rallysport in de R2 uitvoering
Dit omdat het ook een succes in Duitsland en Frankrijk is.....
Zou wel leuk zijn...
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor RBSchenkel » wo apr 23, 2014 16:16

Het zou een mooie aanvulling zijn, al vraag ik me wel af of er genoeg animo voor is. Momenteel loopt het in de fiesta trophy, die ook R2 is, ook niet over van de deelnemende teams...
RBSchenkel
 
Berichten: 83
Geregistreerd: ma maart 10, 2014 12:11
Woonplaats: Duitsland

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor sebas » wo apr 23, 2014 16:40

Nee ben bang dat budget om met de adam te rijden ook niet echt weggelegd zal zijn voor instappers in de sport :)
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor mmrizio » wo apr 23, 2014 17:55

Afgelopen winter hield Harmen Scholtalbers op een RCH event een vlammend betoog voor de R2's als instap voor de rallysport. Ik was redelijk sceptisch, maar hij had wel een paar argumenten die hout sneden:
- Courante klasse met vergelijkbaar materieel
- Mag overal rijden, in binnen en buitenland
- Betrouwbaar
- Vergelijkbaar met de auto van je vrouw en van je moeder - niet om oefenen op de openbare weg aan te moedigen, maar toch...
- Eenvoudig te huren, dus handig om een keer de rallysport te proberen

Ik weet niet of de Adam in de R2 klasse ook meekomt, of dat het alleen leuk is voor de cup. Maar als Opel ook nog een beetje extra publiciteit kan verzorgen in alle media, dan heb je wel een mooi pakket waarmee je een visitekaartje kunt afleveren.

Na een paar rondjes Niederrhein met de cup-Kalos en de ex-cup Cinquecento was ik indertijd toch wel redelijk enthousiast over autootjes die ik als fotograaf altijd voorbij laat gaan.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor MartijnB » do apr 24, 2014 7:44

Normaal zie je bij nujij.nl best wel wat reactie (vaak wel domme)

Maar het staat er nu een dag

En er zijn 0 reactie s van mensen......

Zo goed leeft de rallysport nou in ons kikkerlandje.

Leuk initiatief van Opel daar niet van.
Maar volgens mij is het handiger om eerst eens te beginnen om de Nl se rallysport op een hoger bekendheids niveau te krijgen.
Dit soort cups kunnen niet zonder zonder een aantal redelijke sponsors. Maar een gemiddelde redelijke sponsor sponsort sneller de lokale voetbal club dan een rallyteam.
Dat wil niet zeggen dat men stil zit. Maar wellicht word er op een verkeerde manier gecommuniceerd in de media en wat te veel insite......
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor Ed.Latiers » do apr 24, 2014 8:22

Tja, als bijna iedereen fluitend de grens overtrekt blijft er in dit land niet veel meer over...
Ed.Latiers
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do dec 22, 2011 8:22
Woonplaats: Roermond

Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor Aeolus » do apr 24, 2014 10:03

Het is inderdaad een feit dat er helaas weinig belangstelling blijkt...

Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Belgie.... daar staat het rijen dik bij de rally's. Wat kunnen we hieraan doen? ik denk veel positieve media aandacht.

Is erg jammer.... noodgedwongen vertrekken mensen nu naar Belgie..Duitsland bergrijp ik ook..... het is hier soms best saai... ik denk dat daar de crisis ook debet aan is.

Waar is b.v. de Vovo Cup gebleven? Leuke achterwiel aangedreven auto's best leuk om te zien..

Hoe kunnen we dit beter krijgen? Ik denk ook dat alleen de negatieve berichten gepubliceerd worden. Je leest nooit een bericht op b.v. Nu.nl van geslaagde rally......

laten we met z'n allen de rallysport naar een hoger niveau proberen te tillen!

Reinier
Avatar gebruiker
Aeolus
 
Berichten: 437
Geregistreerd: do jan 29, 2009 22:31
Woonplaats: Dordrecht

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor RBSchenkel » do apr 24, 2014 13:54

Ik zie zo'n peugeot 206 sportcup eerder als opstapklasse in de rallysport. Lijkt me een stuk betaalbaarder. Daarnaast is de overstap vervolgens naar een R2 kleiner dan wanneer je direct aan een R2 begint. En met een stuk of 6 auto's kun je toch een heel seizoen een leuk kampioenschap in elkaar zetten.
Voor de publicatie kan wat mij betreft een voorbeeld worden genomen aan de 325i challenge; van elke wedstrijd verschijnt een verslag op youtube en via de site en social media verschijnen er regelmatig leuke berichten. Absoluut goed voor elkaar en leuk om te volgen! En succesvol, als je naar het aantal deelnemers en sponsoren kijkt.
RBSchenkel
 
Berichten: 83
Geregistreerd: ma maart 10, 2014 12:11
Woonplaats: Duitsland

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor Theo Dage » do apr 24, 2014 16:32

Gezien de bovenstaande reacties raad ik een ieder aan om het persbericht nog eens goed te lezen. Er wordt namelijk gesproken over een Cup Adam en de Adam R2. De Cup Adam is vergelijkbaar met een R1 alleen is deze voorzien van een sequentiële zesbak.

Opel NL kijk of het mogelijk om een rally Cup op te zetten met Cup Adam zoals in Duitsland en Frankrijk ook is gebeurd.
De winnaar van deze cup mag een jaar met de Adam R2 rijden. Vanaf dit jaar (2014) rijd in Duitsland de Adam R2 cup.


.
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor rvgrally » za apr 26, 2014 12:06

gewoon niet doen, of je moet die stofzuigers voorop laten rijden, krijgen de eerste echt op snelheid bolides een schone weg. Moeten ze wel minimaal 10 min voorsprong krijgen. dus... (gewoon een nutteloze mening/ opmerking, ik weet het!) :D :) :mrgreen:
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor adv555 » za apr 26, 2014 14:30

Als ik langs de rally proeven sta en er komen wat R2 voorbij dan zit ik liever thuis op de bank en klik youtube nog even aan met groep a/WRC/R5/Div5 spul. Al die Bromfiets motoren met FWD trekken geen volle zalen en maakt uiteindelijk de autosport in ze geheel kapot. Zie waar de F1 nu is met die 1.6 turbo s.
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor rallydre » za apr 26, 2014 15:55

Een R2 op zichzelf is misschien niet spannend, maar op de limiet gereden kan elke auto een genot voor t oog zijn. Ik heb vorig jasr in Sulingen vaak met verbazing staan te kijken. Ook de doorkomsten van diverse R2's in de Condroz kregen een 'whooow' reactie uit t publiek. Het kan dus wel...
rallydre
 
Berichten: 450
Geregistreerd: wo jun 12, 2002 17:44

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor rallyfanam » za apr 26, 2014 16:31

Het is misschien tijd dat we niet gaan lopen zeuren over dat iedereen naar het buitenland gaat.
Maar dat het probleem hierover wordt opgelost.
Kijken of er subsidie kan worden worden verkregen om deze activiteit van sport te promoten en vergoeden.
Het vernieuwen van proeven, want de proeven zijn al decennia hetzelfde wat geen uitdaging met zich mee brengt.
Ook denk ik dat het uitnodigen van bekende rallyrijders om de sport te promoten een welkomde aanwinst zal zijn.
De overkoepelende organisatie mag geen eigen regels oplegggen,deze zullen vooraf aan het rally kampioenschap moeten worden vastgelegd.

Het is uit mijne zijde makkelijk te veklaren maar hoop dat we met zijn allen weer kunnen genieten van van mooie rallysport.

Dat de rally van Putten is georganiseerd spreekt van doorzettings vermogen (hulde hiervoor)

Groet Jeroen
rallyfanam
 
Berichten: 191
Geregistreerd: zo sep 27, 2009 9:06
Woonplaats: amersfoort

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » za apr 26, 2014 19:45

Beste mede-forum leden.

Ik vind het enigzins beschamend dat juist wanneer er een importeur serieus naar aan het kijken is om te participeren in de rallysport, er dit soort reacties komen.Ik doel hier mee op stofzuigers, bromfietsers etc.
Ieder heeft zijn mening en dat respecteer ik maar ik merk dat juist door deze kortzichtigheid van enkele reaguurders op dit forum ervoor zorgt dat onze sport geen meter verder komt in de maatschappij en langzaam uitsterft. Volgens mij hebben mensen juist jarenlang gesmeekt en gehoopt op de aandacht van een importeur om weer eens een springplank te lanceren en de rallysport bereikbaarder voor mensen te maken. De tijden van dikke wrc's group A's is helaas aan het verdwijnen over de hele wereld, hoe graag we het ook hebben(ik zie ze ook heel graag laat me dat voorop stellen) en divise 5 is een nationaal iets wat bijvoorbeeld ook het duitse kampioenschap remt.
Rijders gaan nu naar het buitenland, wat betekent dit ? Moeten we de format van de huidige rallysport in nederland aanpassen?
Overigens is in duitsland de prijs van een adam cup auto 24.900 euro (wat voor zover ik weet ruim 3.000 euro goedkoper was dan een kalos en bijna 8000 euro goedkoper is dan een mitsubishi colt toendertijds). Dus gezien dat feit is het een leuke instap auto.

http://www.opel-motorsport.com/fileadmi ... p_2014.pdf

Er werd ook met vreemde ogen naar de fiat cups, micra cups etc gekeken maar wat een succes werd dat!
JOCHEM HANEGRAAF
 
Berichten: 174
Geregistreerd: za mei 05, 2007 9:49
Woonplaats: sint willebrord

Re: Opel Adam R2 in NL

Berichtdoor V.D.G Rally team » za apr 26, 2014 20:43

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Beste mede-forum leden.

Ik vind het enigzins beschamend dat juist wanneer er een importeur serieus naar aan het kijken is om te participeren in de rallysport, er dit soort reacties komen.Ik doel hier mee op stofzuigers, bromfietsers etc.
Ieder heeft zijn mening en dat respecteer ik maar ik merk dat juist door deze kortzichtigheid van enkele reaguurders op dit forum ervoor zorgt dat onze sport geen meter verder komt in de maatschappij en langzaam uitsterft. Volgens mij hebben mensen juist jarenlang gesmeekt en gehoopt op de aandacht van een importeur om weer eens een springplank te lanceren en de rallysport bereikbaarder voor mensen te maken. De tijden van dikke wrc's group A's is helaas aan het verdwijnen over de hele wereld, hoe graag we het ook hebben(ik zie ze ook heel graag laat me dat voorop stellen) en divise 5 is een nationaal iets wat bijvoorbeeld ook het duitse kampioenschap remt.
Rijders gaan nu naar het buitenland, wat betekent dit ? Moeten we de format van de huidige rallysport in nederland aanpassen?
Overigens is in duitsland de prijs van een adam cup auto 24.900 euro (wat voor zover ik weet ruim 3.000 euro goedkoper was dan een kalos en bijna 8000 euro goedkoper is dan een mitsubishi colt toendertijds). Dus gezien dat feit is het een leuke instap auto.

http://www.opel-motorsport.com/fileadmi ... p_2014.pdf

Er werd ook met vreemde ogen naar de fiat cups, micra cups etc gekeken maar wat een succes werd dat!


Je vergeet wel dat deze cups in de jaren 90 reden. Na de micra cup zijn de andere cups ook niets meer geworden.
De ford focus cup een flop. 205 cup ging. De 206 cup ook minder. Volvo cup ook niets meer van over. Colt cup een flop.
En zo zijn er nog een paar. Iemand die gewoon bij een baas werkt en op zijn eigen woond kan tegenwoordig geen rallysport betalen.
Daarbij komt dat de rallysprint van tegenwoordig ook niets meer voorsteld. Word bij een rally toegevoegd om het kostenplaatje rond te krijgen.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron