SPAM

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Easygoing » di apr 06, 2010 10:29

Graag willen we reageren op dit topic over Rallykaart.nl want er blijkt veel onduidelijkheid te zijn.
Zoals gezegd probeert Rallykaart.nl de fotografen en filmers bij elkaar te krijgen op 1 site. Dit heeft als grote voordeel dat het zoeken naar foto’s en films vereenvoudigd wordt en foto’s en films eerder gevonden worden.

We maken kaartjes van de proeven waarop fotografen en filmers kunnen aangeven waar ze hebben gestaan. Die kaartjes worden, zover mogelijk, in goed overleg met de organisatie pas op de dag van de rally op een afgesproken tijdstip geplaatst. Er zijn organisaties die onze kaartjes als wederdienst krijgen voor eigen gebruik. Het plaatsen heeft geen negatieve invloed op de verkoop van de informatiepakketten. Bij Tank S was bijvoorbeeld op verschillende locaties alles uitverkocht.

Wij plaatsen de kaartjes op dezelfde dag omdat fotografen en filmers hun materiaal dan snel kunnen uploaden naar de site en kunnen kijken in welk bochtnummer ze staan of hebben gestaan.

Als mensen één of meerdere berichten hebben ontvangen tegen hun zin betreuren wij dat. Wij willen net zoals met de flyers graag aan alle fotografen en rallyliefhebbers laten weten dat we er zijn. We hebben voor deze site ook met rallysport.nl (Maarten Holkers) afspraken hier over gemaakt. En daar houden we ons aan.
De mensen die graag op de hoogte willen blijven over de foto’s en films kunnen zich aanmelden op Rallykaart.nl en krijgen dan een berichtje wanneer er nieuws is.

We zijn een portal wat ook in ontwikkeling is en zien dan ook graag reacties en opmerkingen tegemoet die een bijdrage kunnen leveren aan de site voor fotografen en filmers. De opmerkingen die op dit topic geplaatst zijn hebben we in ieder geval al wel meegenomen.
Mijn foto's staan op Rallykaart
Afbeelding
Easygoing
 
Berichten: 62
Geregistreerd: ma maart 22, 2010 15:30
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor Wolter » di apr 06, 2010 11:37

Easygoing schreef:We maken kaartjes van de proeven waarop fotografen en filmers kunnen aangeven waar ze hebben gestaan.

Wat is hier het voordeel van, want dat snap ik nog steeds niet.

Easygoing schreef:Het plaatsen heeft geen negatieve invloed op de verkoop van de informatiepakketten. Bij Tank S was bijvoorbeeld op verschillende locaties alles uitverkocht.

Dit kan je niet zo zeggen omdat je niet weet hoe het zou zijn geweest als jullie geen kaartjes online zouden hebben gezet. Daarnaast was jullie site een paar weken geleden nog minder bekend en dit zal zelfs naar verloop van tijd alleen maar stijgen. Ten tweede zegt het uitverkocht zijn van pakketjes helemaal niks over de invloed van jullie site. Misschien heeft de TankS veel te weinig pakketjes gemaakt of verkeerd verspreid.
Ik durf zelfs te wedden dat het wel een invloed heeft. Als jullie kaartjes volledig blijken te zijn weet ik wel of ik een infopakketje moet kopen of niet. Natuurlijk is er ''de steun aan de organisatie'', maar als ik gratis op legale wijze de proevenoverzichten kan vinden: waarom niet?

Ik vind het concept om alle foto's van verschillende fotografen te combineren en te rangshikken naar evenement een goed idee, maar wat die kaartjes er aan toevoegen is voor mij vooralsnog een raadsel.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor tommeke_B » di apr 06, 2010 11:45

Die site lijkt me gewoon te bestaan voor mensen die te lui zijn om zelf een mooi plekje te zoeken/vinden langs een proef. Ik werk in elk geval nooit mee aan zo'n sites.
Avatar gebruiker
tommeke_B
 
Berichten: 387
Geregistreerd: za aug 11, 2007 11:21
Woonplaats: Roeselare, België

Berichtdoor whemink » di apr 06, 2010 11:46

Easygoing schreef:We maken kaartjes van de proeven waarop fotografen en filmers kunnen aangeven waar ze hebben gestaan. Die kaartjes worden, zover mogelijk, in goed overleg met de organisatie pas op de dag van de rally op een afgesproken tijdstip geplaatst.


Hebben jullie een tijdmachine? Je kunt aangeven waar je hebt gestaan en jullie publiceren dat al voor die tijd?
Enne, inderdaad, who cares waar een plaat gemaakt is? Als het maar een goede foto is.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor briljant » di apr 06, 2010 16:03

Ik denk dat de professionele fotografen er ook niet echt blij mee zijn.
Op kp2 bocht 6 staat een professionele fotograaf en 6 amateur fotografen met redelijk dezelfde foto's (wel iets kwaliteit verschil natuurlijk)
De hobby fotograaf zegt dat de foto op dat punt gratis is de foto's van de prof moeten een x bedrag kosten.
rara bij wie de meesten dan de foto bestellen? :roll:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor official No. 27768 » di apr 06, 2010 16:11

briljant schreef:....rara bij wie de meesten dan de foto bestellen? :roll:


Moet je maar betere foto's maken :wink: (grapje!)

Ik snap heel goed wat je bedoelt maar deze site is volgens mij gewoon legaal maar kan ook extra inkomsten voor fotografen opleveren door hierop reclame te maken voor hun fotokunsten.
Het is wel aan de organisatie van een rally of ze hier aan mee werken en lettend op de verkoop van de pakketjes kan ik een weigering voorstellen. Echter de site beheerder kan ook geld bieden voor de proevenkaarten (data = geld) zodat de rallyorganisatie extra inkomsten krijgt.
Dit geld kan weer komen uit banners, reclame van fotografen en van equippe's op de site.
Volgens mij kan het allemaal best positief uitpakken maar ik vraag me af of er markt voor is en of je iedereen wel kan bereiken.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor leor888 » di apr 06, 2010 17:59

OK, zonder kaartjes, maar het principe van deze site: http://www.motorsport4sale.com/default.asp is alles op motorsportgebied samenbrengen.

Een forum, verslagen, advertenties, alle foto's (niet zijnde mms!) kunnen besteld worden bij de fotograaf etc..

(köpa bilder = foto's kopen ;) )

Maar ik neem aan dat de diverse foto sites in Nederland met foto's en eigen banners meer rendabel kunnen zijn.

Dat jullie de kaartjes van de proeven er bij willen plaatsen voegt niet zoveel toe aan de foto's denk ik. Bovendien zullen die kaartjes voor de volgende jaren heftig misbruikt (kunnen) worden. Of je moet als organisatie elk jaar weer compleet nieuwe proeven uitzetten.

maw: Niet geschikt.
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor rallystarter » di apr 06, 2010 18:25

Dat jullie de kaartjes van de proeven er bij willen plaatsen voegt niet zoveel toe aan de foto's denk ik. Bovendien zullen die kaartjes voor de volgende jaren heftig misbruikt (kunnen) worden. Of je moet als organisatie elk jaar weer compleet nieuwe proeven uitzetten


Wat de bedoeling is met de kaartjes dat je makkelijk en overzichtelijk foto´s kan vinden van bijvoorbeeld een bocht waar je hebt staan kijken maar geen foto´s gemaakt, maar toch dat mooie moment wil hebben.Is gewoon om overzichtelijk te maken.
Het zogenaamde misbruik maken van de kaarten is natuurlijk niet waar, en zijn tal rallyfans die alle kaartjes etc bewaren. Er is altijd op een later tijdstip aan te komen, en organisatoren beseffen zich dat ook.

Ik denk dat de professionele fotografen er ook niet echt blij mee zijn.


Dat valt te bezien, professionele fotografen zullen als het goed is altijd betere beelden schieten. En wie gratis foto´s wil die zal zelf wel even de site van die amateur zoeken naar de foto dus dat is absoluut niet waar. Wat wel een voordeel is voor de fotograaf is dat zij de eigennaar blijven van de foto maar niet iets hoeven te doen als er een foto bij ze besteld word, maar wel de opbrengst krijgen. Zoals mij door de bouwer van rallykaart.nl is uitgelegd.
En dan is de keuze voor de fotograaf, blijven ze apart werken en kans daardoor inkomsten mis te lopen omdat er ook foto´s op rallykaart.nl staan of durven ze de concurrentie aan.

wat betreft de informatie pakketten:
Er worden gewoon goede afspraken met de organisatoren gemaakt, Denk dat de mensen van rallykaart.nl ook wel slim genoeg zijn om niet in het vaarwater van de organisatie te gaan zitten. En wat ik als idee heb gegeven om de kaarten die geplaatst worden op de dagen van de evenementen aan te bieden voor geld, die dan te goede komen van de organisatie. Maar dit is een idee waar volgens mij al aan gewerkt word. Zijn zelf al plannen voor het direct streamen vanuit rallyauto's zodat mensen langs de kant op hun mobiel met een paar seconden vertraging mee kunnen kijken, Maar wat ik begreep was dat momenteel nog heel erg duur.

De site is pas op de ovd live gegaan dus zijn net bezig en is nog volledig in ontwikkeling, dus heb je opbouwende critiek laat het weten. misschien kunnen ze er wat mee.

Hebben jullie een tijdmachine? Je kunt aangeven waar je hebt gestaan en jullie publiceren dat al voor die tijd?


Nou dit slaat een beetje op wat henk zei. Als jij als professional fotograaf kijkt en ziet dat je "concurrent" ook op de plek gaat staan waar jij wou gaan staan dan is het misschien handiger om op een andere plek te gaan staan zodat je unieke foto's hebt en dus minder concurrentie en daardoor meer kans op verkoop.

Ik vind het een goed initiatief en zie het als iets goed voor de rallysport en daarom help ik ze ook graag, ik vind dat je iedereen een kans moet geven, laat ze maar bewijzen wat ze zeggen. En als je het niks vind is dat je volledig recht. (lees mijn onderschrift maar) :wink:
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor tommeke_B » di apr 06, 2010 18:56

hier alvast wat opbouwende critiek: Kritiek is met een K :wink:
Avatar gebruiker
tommeke_B
 
Berichten: 387
Geregistreerd: za aug 11, 2007 11:21
Woonplaats: Roeselare, België

Berichtdoor Jan » di apr 06, 2010 18:56

Ik durf de uitdaging wel aan te gaan, ook al heb ik geen email gehad...
Vind het initiatief interessant genoeg om te blijven volgen de komende tijd.

Ben daarnaast ook ONTZETTEND benieuwd of teams daadwerkelijk onderscheid gaan maken tussen professionele foto's en amateurfoto's, en of ze bereid zijn om voor dat verschil te betalen. Helemaal als de verschillende foto's op 1 site worden aangeboden...
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor RobinV-Rally » di apr 06, 2010 18:58

Ja ik heb mij foto's er ook op staan, het leek mij wel een mooi initiatief!
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
Avatar gebruiker
RobinV-Rally
 
Berichten: 1172
Geregistreerd: di jun 10, 2008 14:33
Woonplaats: Regio Helmond

Berichtdoor rallystarter » di apr 06, 2010 20:02

misschien is het idee om ook voor de amateur foto's te laten betalen, dat is een idee wat er al langer is. Maar wil iedereen dat want betekend dat je amper nog gratis foto's kunt krijgen. Zou wel betekenen dat veel amateurs geld krijgen voor hun hobby, hun kost het namelijk totaal niet meer moeite.Maar ze krijgen wel geld. En zou uiteindelijk betekenen dat er meer foto's worden gemaakt en op betere kwaliteit,(niet dat de kwaliteit nu slecht is)en daar hebben we denk ik allemaal geen problemen mee, toch?

maar ben blij dat er ook mensen zijn die dit initiatief steunen en ze het voordeel van de twijfel geven
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor mmrizio » di apr 06, 2010 21:03

Ik vind het ook een super initiatief. Ik hoop alleen dat de uitvoering wat beter wordt. Als je dmv spam en via beloften die niet reeel zijn een positie wilt veroveren, maak ik me zorgen over de basis.

Neemt niet weg dat dit een initiatief is waar fotografen en teams hopelijk veel plezier aan gaan beleven.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor RobinV-Rally » di apr 06, 2010 21:53

rallystarter schreef:misschien is het idee om ook voor de amateur foto's te laten betalen, dat is een idee wat er al langer is. Maar wil iedereen dat want betekend dat je amper nog gratis foto's kunt krijgen. Zou wel betekenen dat veel amateurs geld krijgen voor hun hobby, hun kost het namelijk totaal niet meer moeite.Maar ze krijgen wel geld. En zou uiteindelijk betekenen dat er meer foto's worden gemaakt en op betere kwaliteit,(niet dat de kwaliteit nu slecht is)en daar hebben we denk ik allemaal geen problemen mee, toch?

maar ben blij dat er ook mensen zijn die dit initiatief steunen en ze het voordeel van de twijfel geven

Dat is ook zo.
Je kunt de originele foto's bestellen voor een bedrag, maar ook afdrukken e.d. Kijk maar eens, en ga eens op zoek naar een willekeurige foto, staat er rechts ergens bestellen ;)
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
Avatar gebruiker
RobinV-Rally
 
Berichten: 1172
Geregistreerd: di jun 10, 2008 14:33
Woonplaats: Regio Helmond

Berichtdoor rallystarter » di apr 06, 2010 22:11

zoals al eerder gezegd is de site nog in ontwikkeling, en wat voor route ze daarvoor volgen weet ik ook niet, ben maar een simpele filiaalmanager van een winkel. Zij hebben veel ervaring met internet en van internet etc. heb ik geen kaas gegeten, wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen ideeen heb.

ik vroeg het mij gewoon persoonlijk af of er interesse voor zou zijn, ik denk dat het positief kan werken want professionele moeten steeds vernieuwen om te blijven verkopen en amateurs krijgen nu ineens geld voor iets wat ze anders gratis deden. en doen er misschien meer moeite voor(niet dat ze dat nu niet doen) omdat een mooie foto nou eenmaal meer gaat opleveren, resultaat is denk ik dan dat er steeds meer foto's komen en het professioneler word. Maar goed dat is wat ik ervan denk en misschien is het wat simpel gedacht?

Ik vind rally het mooiste wat er is en als het positief kan worden uitgebreid waarom niet?
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter
 
Berichten: 195
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 0:19
Woonplaats: voorthuizen

VorigeVolgende

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast