Reclame??

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » zo dec 24, 2006 12:03

Ik vind 't trouwens wel frappant dat in elke discussie over de toekomst en de financiering van de rallysport iedereen roept hoe belangrijk de sponsoren wel niet zijn, maar nu we een stukje sponsoring hebben, sommigen daarover vallen alsof het het einde van de wereld is.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor snwbrdr » zo dec 24, 2006 12:11

Beetje sponsoring kan geen kwaad, maar als er zo'n irritante flash popup met geluid en half beeldscherm vullend tevoorschijn komt, elke keer als ik de pagina laad, is het toch echt tijd om ff een url-letje aan adBlock toe te voegen. Die werken gewoon averechts.
Die Google-ads vond ik niet zo erg, die zijn niet zo schreeuwerig.

Misschien is het een idee om wat vaste sponsoren te zoeken die permanent een kleine banner op de pagina willen plaatsen tegen een kleine vergoeding, je kunt dan ook wat gerichter zoeken.

Ik weet ook niet wat het beste werkt, maar daarvoor ben je nu aan het proberen immers... Die grote flash-blokken werken iig. niet.
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor StevenK » zo dec 24, 2006 12:18

snwbrdr schreef:Misschien is het een idee om wat vaste sponsoren te zoeken die permanent een kleine banner op de pagina willen plaatsen tegen een kleine vergoeding, je kunt dan ook wat gerichter zoeken.

Zelfs voor bedragen die nog niet een kwart zijn van de adsense opbrengsten krijg je dan naar je hoofd geslingerd dat 't veel te duur is. Dus als iemand zich op wil werpen als advertentie-verkoper, graag :)
Ik weet ook niet wat het beste werkt, maar daarvoor ben je nu aan het proberen immers... Die grote flash-blokken werken iig. niet.

Deze advertentie is meteen de laatste in deze afmetingen. Nieuwe advertenties worden een gewone horizontale of verticale banner.

ps: gaaf, dat jaarboek. Dat mag je wel iets nadrukkelijker onder de aandacht brengen.

Overigens vind ik 't helemaal geen slecht idee om de boel zo te programmeren dat members de banner minder vaak te zien krijgen. Daar zal ik later eens naar kijken.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Armand » zo dec 24, 2006 12:35

rallysport+...
maar dan haakt waarschijnlijk ook iedereen af...

ook de kachel van rallysport.nl moet roken mensen, en ze doen het al met minimale middelen. Dus accepteer de reclame, klik een paar keer op het scherm en houd dit soort initiatieven in de lucht...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor snwbrdr » zo dec 24, 2006 14:09

StevenK schreef:ps: gaaf, dat jaarboek. Dat mag je wel iets nadrukkelijker onder de aandacht brengen.


Dank je, zal hem binnenkort eens voorzien van grotere plaatjes en wat prominenter op de site zetten. :)

Succes iig. met de reclame, dat leden het minder vaak te zien zouden krijgen is zeker een goed idee. (Gekoppeld aan je post-count, moet je zien hoe hard het dan gaat met de reacties! :wink: )
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor StevenK » zo dec 24, 2006 14:30

snwbrdr schreef:
StevenK schreef:ps: gaaf, dat jaarboek. Dat mag je wel iets nadrukkelijker onder de aandacht brengen.


Dank je, zal hem binnenkort eens voorzien van grotere plaatjes en wat prominenter op de site zetten. :)

Succes iig. met de reclame, dat leden het minder vaak te zien zouden krijgen is zeker een goed idee. (Gekoppeld aan je post-count, moet je zien hoe hard het dan gaat met de reacties! :wink: )

Zoiets had ik al bedacht, maar volgens mij hebben we dan een stuk of 10 extra moderators nodig ;)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 24, 2006 15:08

Ik zie het probleem niet zo.

A. Het blijft een seconde of 15 in beeld.

B. Onder het spotje staat "sluiten" (Doe dat dan.)

C. In de linkerkolom op de homepage staat als eerste mogelijkheid "Nieuws". Tik dat dan aan. Bijkomend voordeel is dan dat direct een groter aantal berichten zichtbaar is.

D. Het gros van de bezoekers gaat volgens mij direct door naar het forum. <Denkt aan de keren dat iemand het in het forum over een onderwerp heeft uit de nieuwsrubriek en er dan vaak de vraag komt "Waar heb je dat vandaan?". Dus zo lang blijven de meesten niet op de homepage hangen.>
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor merijnaldewereld » zo dec 24, 2006 15:23

Tijd geleden dat ik reageerde, maar ben nog steeds trouwe bezoeker. Alle andere sites waar we geen commentaar kunnen leveren maar wel vol staan met nuttige info accepteren we de reclame, en hier niet. Weet nog wel een andere oplossing: Koop een groter beeldscherm, dan krijg je een hele kleine pop-up :). Hier was het niet eens zo opgevallen.

Ik blijf trouwe bezoeker, ookal staan er net als op vele sites reclames.
Avatar gebruiker
merijnaldewereld
 
Berichten: 181
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 20:43
Woonplaats: Regio Utrecht

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 24, 2006 15:24

StevenK schreef:Ik vind 't trouwens wel frappant dat in elke discussie over de toekomst en de financiering van de rallysport iedereen roept hoe belangrijk de sponsoren wel niet zijn, maar nu we een stukje sponsoring hebben, sommigen daarover vallen alsof het het einde van de wereld is.


Op een andere website (bij een aantal van hier ook bekend) is het geldverhaal opgelost door de mogelijkheid van een donateurschap. Verder is die site erg eenvoudig gehouden. Naast het plaatsen van je berichten kan je alleen links plaatsen van foto's andere sites e.d. De donateurs krijgen voor hun bijdrage echter een stukje webspace waar je je eigen foto's, documenten e.d. online kunt zetten. Die zijn dan weer alleen leesbaar voor de andere donateurs en niet voor de zgn lurkers. O ja, en er is geen edit functie :D

Maar Steven, naar zo'n opzet zal de goegemeente hier wel niet naar toe willen. :)
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op zo dec 24, 2006 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor MartijnS » zo dec 24, 2006 15:45

Idd Ton, maar dat is toch een heel andere site, denk niet dat zoiets hier veel nut heeft. Daar worden meetings georganiseerd etc.
Dat is toch iets anders dan een nieuwssite als deze.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor StevenK » zo dec 24, 2006 15:52

MartijnS schreef:Idd Ton, maar dat is toch een heel andere site, denk niet dat zoiets hier veel nut heeft. Daar worden meetings georganiseerd etc.
Dat is toch iets anders dan een nieuwssite als deze.

Sowieso is het fenomeen 'betaald membership' bij ons niet in beeld. Wat ik me wel voor kan stellen is dat actieve members op een andere manier met advertenties te maken krijgen dan de overige bezoekers. Maar dat is iets wat ook besproken moet worden met de advertentieverkopers, omdat veel advertenties per view betaald worden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Holkers » zo dec 24, 2006 16:02

www.autoweek.nl
www.nu.nl
www.geenstijl.nl
www.hyves.nl
www.weetikallemaalveel.nl

Al deze sites staan bol van de reclame, maar dit wordt of genegeerd of geaccepteerd. Ik ben ook niet fan van de reclamebar zoals die nu is (vooral omdat ik hem niet kan wegklikken) maar zoals Steven ook al aangaf, het is een probeersel voor de komende maand en zal in de toekomst beter geintegreerd raken met de lay-out. Hebt geduld liefe kijkhuiskinderen, Meneer 'Steven' Uil zal het voor jullie oplossen...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 24, 2006 16:14

MartijnS schreef:Idd Ton, maar dat is toch een heel andere site, denk niet dat zoiets hier veel nut heeft. Daar worden meetings georganiseerd etc.
Dat is toch iets anders dan een nieuwssite als deze.


Martijn,

Dat is waar. Het is een volstrekt andere doelgroep. Meer algemeen auto, met van tijd van tijd veel off-topic postings in het daarvoor bestemde topic. Ik wilde alleen maar aangeven dat het ook anders kan en dat ik niet verwacht dat deze optie hier op veel bijval zal rekenen. Voor RS.nl zou het een teruggang zijn, maar bij die andere site voldoet het in mijn ogen.

Ennuh Martijn, zoals daar dan wordt bericht : "Ik had niet voor niks :-) erachter gezet. "
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor MartijnS » zo dec 24, 2006 18:01

Duidelijk :lol:
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor erikjan » zo dec 24, 2006 22:55

een beetje reclame onderin of bovenin een pagina is nog niet zo storend...

waar ik helemaal allergisch voor ben zijn die popups die midden in je scherm komen; ook bijvoorbeeld AutoMotor und Sport houdt daar blijkbaar van..

en dan ben je vaak ook nog tijden aan het zoeken naar het kruisje ergens aan de rand van zo'n popup om 'm weg te krijgen :cry:
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

VorigeVolgende

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten