Functie Moderator

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor wimo » di sep 04, 2007 10:50

Peer schreef:Ben het nou eens een keer helemaal niet met Monique en anderen eens.
Als je een week, soms zelfs een dag dit forum niet bezoekt is het nauwelijks te volgen wat er allemaal gepost is en bovendien vaak massa's onzin.
Daarbij vindt ik de zoek functie op de een forum (elk forum eigenlijk wel) allerminst gebruiksvriendelijk (mijn mening). En wat er nou eigenlijk precies met Kleinjan gebeurd is is weliswaar te vinden in de vorm foto's maar is verders redelijk ongemerkt voorbij gegaan op dit forum. Ook ik weet het niet, al heb ik de foto's gezien.
Maar ik was dan ook niet in Duitsland, ik heb de indruk dat er veel meer in de wandelgangen gepraat wordt dan op dit forum gepost en dan wordt er maar gemakshalve vanuit gegaan dat iedereen het weet.


Natuurlijk mag ook jij je mening hebben Peter, geen probleem.
Maar ik zie dat je het toch ook er mee eens ben dat er veel gepost wordt en vaak onzinnig waardoor het forum onoverzichtelijk aan het worden is.

Jammer dat de hoofdpagina vaak wordt overgeslagen en meteen naar het forum wordt geklikt.
Er was nl. gewoon te lezen:
22-8-2007 19:46-De deelname aan de rally van Duitsland leek even heel succesvol te gaan worden voor Wevers Sport, maar eindigde met gemengde gevoelens. Aan de ene kant was er veel tevredenheid over de prestaties van de Skoda Fabia WRC in handen van Harry Kleinjan, maar de vroege uitval van Wevers zelf zorgde voor een teleurstelling. Gedurende dag 1 laat Kleinjan goede tijden zien maar crasht een dag later onfortuinlijk. Tot slot beleefde René Kuipers een erg leerzame wedstrijd, maar ook eentje die alleen gefinisht kon worden met behulp van het Superrally systeem. Een formule waarbij na uitval op de volgende dag van de rally een herstart mogelijk wordt gemaakt.

Wevers snel klaar
Al na proef één is het gedaan voor Erik Wevers. Navigator Jalmar van Weeren legt uit wat er gebeurt; ‘Het ging eigenlijk wel lekker, voor zover je dat over twaalf kilometer kan zeggen. Toen gaf de turbo de geest. We zijn doorgereden tot het einde van de proef maar het bleek onverantwoord om nog verder te rijden’ legt hij uit. Ondertussen begon Harry Kleinjan sterk aan de wedstrijd. Hij reed aanvallend en zag dat beloond met tijden in de top zestien. ‘Het ging eigenlijk bijzonder lekker tot we tijdens de tweede omloop op een hydraulisch probleem stuitte’ aldus Kleinjan. De service werd vervolgens het toneel van druk sleutelende monteurs, de serviceteams van Kleinjan en Wevers Sport vervingen namelijk in korte tijd het gehele hydraulische systeem van de Fabia. ‘Een topprestatie!’ vindt voorman Erik Wevers. Kuipers begon de rally met het ontdekken van zijn auto en zou dat proces de hele dag voortzetten. ‘Door de vele hairpins krijg ik de techniek daarvoor steeds beter onder de knie. Handrem erop, direct gas erop zodat de auto door de bocht glijdt, prachtig!’ vertelt Kuipers enthousiast.

Kleinjan als zestiende, Kuipers realiseert 15e tijd
Aan het einde van de eerste dag mag Kleinjan trots als zestiende algemeen afsluiten. ‘Zonder problemen aan de hydraulica had dat zomaar plaats dertien of veertien kunnen zijn’ realiseert navigator Bart Hissink zich. Op de service ontstaat even discussie of men de volgende dag achter de nummer 1 van dat moment, Francois Duval, zal starten. ‘In het WK start de top vijftien in omgekeerde volgorde, maar doordat het JWRC ook een prioriteitstatus heeft starten we niet achter Duval maar achter de eerste JWRC deelnemer’ vult Hissink aan. Echter op proef acht, liggend op plaats veertien in de eindrangschikking gaat het fout. ‘Ik sneed de bocht licht af, maar omdat er in het midden van de weg ook wat gras lag, verloren we grip. Het korte verlies van grip zorgde ervoor dat de auto richting enkele boomstronken schoof en na een meervoudige touché tot stilstand kwam met behoorlijk wat schade’ legt Kleinjan uit. Daarmee verdampte een mooi resultaat voor Wevers Sport en Team Kleinjan als sneeuw voor de zon. Kuipers was liggend op plaats 78 aan de tweede dag begonnen. ‘Dat resultaat is te verklaren, wij hebben aan het einde van de eerste dag door een defect de versnellingsbak moeten wisselen en de herstart moeten nemen met Superrally. Eerder kostte ons het weigeren van de bak al drie minuten doordat de auto stil kwam te staan in een hairpin. Halverwege de dag lagen we nog dertigste, maar we zijn dan ook gekomen met als doel te leren en te finishen’ legt navigator Erwin Mombaerts uit. Dat laatste zou ook lukken. Het team finishte op plaats 46 en liet een stijgende lijn zien, met als hoogtepunt een vijftiende tijd op de showproef. De volgende rally voor het team van Wevers Sport is de LG Amsterdam Rallysprint waar onder andere het team Wevers/van Weeren aan de start zal verschijnen.

Dus ben ik er niet zomaar vanuit gegaan dat iedereen dit soort dingen zomaar weet.
Het is "gewoon" te lezen op onze PRACHTIGE hoofdpagina
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Berichtdoor kraats » di sep 04, 2007 17:11

wimo schreef:
Peer schreef:Ben het nou eens een keer helemaal niet met Monique en anderen eens.
.................
Dus ben ik er niet zomaar vanuit gegaan dat iedereen dit soort dingen zomaar weet.
Het is "gewoon" te lezen op onze PRACHTIGE hoofdpagina


Ja Prachtig..... Maar ik heb daar de laatste tijd geen nieuws gelezen, of zien jullie dat anders? Als dat zo is, plaats je hier ook achterhaalde info. :lol: :lol:
Is dat niet net zoiets als een vraag stellen waarvan het antwoord reeds weken bekent is? :lol: :lol: :lol:
Het lijkt me publieksvriendelijker om dit soort verduidelijkingen via een PB te versturen naar betrokkene. Dan hoeven we niet allemaal deze onzin te lezen....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Mark Verhoeven » di sep 04, 2007 18:00

Dan hoeven we niet allemaal deze onzin te lezen....


We wonen in een vrij land, je hoeft het niet allemaal te lezen hoor! :roll: 8)

(ik bedoel het eigenlijk wel serieus, want ik vind het raar dat mensen zich hierover opwinden...) :oops:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Mitsufan » di sep 04, 2007 18:23

Ja precies, wat is het probleem nou, niet iedereen is zo perfect als... :oops:
Avatar gebruiker
Mitsufan
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 16:08
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor briljant » di sep 04, 2007 19:15

mr_nice_guy73 schreef:Ben ik met je eens! En heb nu ook een beetje het gevoel dat het een peuterspeelplaats je is geworden met allemaal juffen en meesters :( Als ze nu ook al mensen admins maken die normaal gelijk met hun grote ..... vooraan staan vind ik het er eerder op achteruit gaan dan dat het er vooruit op moet gaan!
Ik ben het niet altijd met je eens Manfred,
maar dit keer wel.
Ik denk niet dat we door veel censuur toe te passen het forum weer op zijn "oude" niveau krijgen.
En zeker niet door zo te reageren als moderator wanner iemand iets niet gelezen heeft. (zoals in dit geval door vakantie)
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Holkers » di sep 04, 2007 20:34

Oke,

Nederland is een democratie. Eens in de 4 jaren kiezen we een nieuw bestuur voor ons landje en daar hebben we allemaal een stem in. In die 4 jaar zijn er beslissingen te nemen die niet door alle mensen te begrijpen of te happen zijn en sommige dingen zijn voor iedereen duidelijk en noodzakelijk. De mensen schreeuwen om duidelijkheid en lasten verlaging en belastingvermindering.

Het forum is ook een democratie. De moderators zijn niet direct te kiezen (dus we hebben geen verkozen burgemeesters) maar de moderators die we hebben zijn er om de regels (wetten in de Nederlandse samenleving) en normen (omgangsvormen, taalgebruik) in stand te houden en na te leven. De forumleden hebben al enkele maanden aan gegeven dat ze moe worden van het constante off-topic gezeur van sommigen, het alsmaar afzeiken van rijders/organisaties of andere mensen binnen de rallywereld door 14 jarigen tot 47 jarigen, het onnodig reageren op taalfouten of gramiticaal verkeerde zinsbouwen. De nieuwe moderators hebben vermeld dat er strenger op gecontroleerd gaat worden zodat mensen daar minder aan gaan ergeren en hier, op het rallysport.nl forum grager komen en ook langer blijven.

Kom dan, als er wat aan die regels gedaan wordt, niet met ‘struikrover’ of ‘dictatoriaal’ gedrag aan. Wij allen te samen willen dat we weer normaal met elkaar omgaan, daarom wordt er soms ge-edit. Wij allen te samen willen dat er weer on-topic gepraat wordt, daarom heb ik 10 extra zinnen uit het antwoord van Mantaboy gehaald en bij deze zeg ik het dan maar eens nog een keer, off-topic gepraat kan in het Café of in Kletspraat, niet in serieuze topics. Wij allen te samen willen wat meer regie en orde in dit forum en als het je niet aanstaat, ga dan eens te rade bij jezelf, want dan ben je waarschijnlijk een van de oorzaken dat we moeten optreden.

Maarten
(op persoonlijke noot)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Frevo » di sep 04, 2007 20:45

Holkers schreef:het onnodig reageren op taalfouten of gramiticaal verkeerde zinsbouwen


Het is "grammaticaal" :wink:

Maar verder heb je wel een punt. Als we een andere weg willen inslaan zal er eerst wat moeten veranderen. En soms zal dat inderdaad wat minder taktisch gebeuren om een punt te maken. Dat daarbij sommige dingen niet helemaal vlot lopen.. ja dat is niet anders. Ook moderators kunnen niet alles goed doen. Gewoon een beetje begrip hebben voor de situatie zodat we met z'n allen dit forum nog beter kunnen maken. Ik heb al genoeg fora gezien waar ervaren en kundige leden op een gegeven moment weg bleven door de genoemde dingen, laat dat a.u.b. hier niet gebeuren. En als je daarvoor een keertje moet doorbijten om niet te reageren.. so be it!
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor YellowLeonVT » di sep 04, 2007 20:56

Als je al het off-topic gelul eens gaat wissen ben je al aardig op weg.. Maar dan wel bij iedereen..
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor rally for ever » di sep 04, 2007 21:00

Wat een prachtige discussie weer, die ook echt ergens over gaat. ( dus niet )
Want waar gaat dit, ondertussen weer veel te verhitte, verhaal eigenlijk over? Er komt iemand met een vraag waarvan het antwoord eigenlijk geacht wordt bij elke rallyliefhebber bekend te zijn. Hier wordt op gereageerd door één van de moderators. Ok, dit had misschien iets tactvoller gekund, maar dat maakt eigenlijk niets uit. Degene die de vraag stelde stoort zich hier, na wat verdere uitleg, niet of nauwelijks aan en maakt duidelijk waardoor hij het gemist heeft. Ik denk dan, kan gebeuren, zand erover. Maar nee, er zijn enkele anderen die hier een compleet andere discussie uit weten te trekken. Waarmee ze een perfect bewijs leveren voor de noodzaak van wat meer toezicht en orde. Dat dit in het begin met wat horten en stoten zal gaan, is logisch. Maar de doelstellingen zijn duidelijk en ( mijns inziens ) juist.
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor wimo » di sep 04, 2007 22:07

rally for ever schreef:Wat een prachtige discussie weer, die ook echt ergens over gaat. ( dus niet )
Want waar gaat dit, ondertussen weer veel te verhitte, verhaal eigenlijk over? Er komt iemand met een vraag waarvan het antwoord eigenlijk geacht wordt bij elke rallyliefhebber bekend te zijn. Hier wordt op gereageerd door één van de moderators. Ok, dit had misschien iets tactvoller gekund, maar dat maakt eigenlijk niets uit. Degene die de vraag stelde stoort zich hier, na wat verdere uitleg, niet of nauwelijks aan en maakt duidelijk waardoor hij het gemist heeft. Ik denk dan, kan gebeuren, zand erover. Maar nee, er zijn enkele anderen die hier een compleet andere discussie uit weten te trekken. Waarmee ze een perfect bewijs leveren voor de noodzaak van wat meer toezicht en orde. Dat dit in het begin met wat horten en stoten zal gaan, is logisch. Maar de doelstellingen zijn duidelijk en ( mijns inziens ) juist.


Amen!
Ik was idd misschien wat tactloos, maar Harry pikte het goed op en we hadden het afgesloten.
Maar nu............
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Berichtdoor Ton Van Spanje » di sep 04, 2007 22:13

Blijkbaar moeten de nieuwe moderators momenteel overal hun plas overheen doen. De reden waarom deze discussie is ontstaan is te gek voor woorden. Harry stelt een vraag en wordt subiet de hoek ingedreven. Hij geeft als verduidelijking, na de imho onterechte kritiek naar hem , aan dat hij op vakantie is geweest. Daar wordt dan weer op gezegd dat hij het had kunnen lezen in de nieuwsrubriek, maar het gebeurde is al weer even terug. De knul is nog niet helemaal of net 15 jaar oud. Waar zijn we mee bezig? Toen het team van moderators werd uitgebreidt had ik er hoop op dat men het gekissebis op persoonlijk niveau van de forumleden zou aanpakken. Maar dit? Slaat werkelijk nergens op. Moeten er nu ook al moderators komen om de moderators terug te fluiten? Toch maar weer terug naar de oude situatie?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor leor888 » di sep 04, 2007 22:34

Ton Van Spanje schreef:Blijkbaar moeten de nieuwe moderators momenteel overal hun plas overheen doen. De reden waarom deze discussie is ontstaan is te gek voor woorden. Harry stelt een vraag en wordt subiet de hoek ingedreven. Hij geeft als verduidelijking, na de imho onterechte kritiek naar hem , aan dat hij op vakantie is geweest. Daar wordt dan weer op gezegd dat hij het had kunnen lezen in de nieuwsrubriek, maar het gebeurde is al weer even terug. De knul is nog niet helemaal of net 15 jaar oud. Waar zijn we mee bezig? Toen het team van moderators werd uitgebreidt had ik er hoop op dat men het gekissebis op persoonlijk niveau van de forumleden zou aanpakken. Maar dit? Slaat werkelijk nergens op. Moeten er nu ook al moderators komen om de moderators terug te fluiten? Toch maar weer terug naar de oude situatie?


Op zich mee eens wat Ton schrijft!
Maar ja, net als in bananenrepublieken gaat groei en omgaan met macht met horten en stoten.

En omdat de moderator in kwestie al keurig heeft aangegeven dat het een "groeispurt" was is het klaar. (Ja Maarten ik weet dat ik niet letterlijk citeer uit Wimo's verhaal)
En dat er op persoonlijke titel van een van de andere newbee machthebbers op min of meer dezelfde manier gereageerd wordt heeft volgens mij ook gewoon alles te maken met de tijdelijke gewenningsperiode van de machthebbers.

Er is hier geen monopolysituatie, dus machtsmisbruik en/of dictatuur zal hier niet optreden omdat de forumgebruikers voor die tijd al vertrokken zullen zijn.

Mijn devies is dan ook om de gewenningsperiode even aan te zien en daarna te oordelen. Weggaan kan altijd nog..

En ben blij dat de "newbee" moderator de leeftijdsgrens bepaald heeft op 47..
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor leor888 » di sep 04, 2007 22:45

PS ik vind dat als dezelfde moderator een nonsens topic als over "de winkelwagen" sluit wel serieus even moet nadenken over haar / zijn beslisbevoegdheden.

Wijzig dan het onderwerp van auto in off topic, maar dergelijk nonsens topics zijn nu eenmaal geliefd bij jullie bezoekers.
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Berichtdoor Ton Van Spanje » di sep 04, 2007 22:53

leor888 schreef:PS ik vind dat als dezelfde moderator een nonsens topic als over "de winkelwagen" sluit wel serieus even moet nadenken over haar / zijn beslisbevoegdheden.

Wijzig dan het onderwerp van auto in off topic, maar dergelijk nonsens topics zijn nu eenmaal geliefd bij jullie bezoekers.



Roel

Gistereavond heb ik via een PB al aan één van de Mods aangegeven dat het betreffende topic niet in wedstrijden thuis hoorde, maar in Off-topic.

En ik kon vanochtend zien, in mijn berichtenbox, dat dat bericht al gelezen is. 't Zal allemaal wel. Dat het hier eens aangeveegd moest worden zijn we het denk ik wel over eens. Maar als het dan gebeurt, moet het wel consequent en structureel gebeuren. En praat me nu niet over aanloopfoutjes. De huidige mods zijn volwassen mensen met een redelijk tot hoog opleidingsniveau. Dan verwacht ik daar ook een passend gedrag bij.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor leor888 » di sep 04, 2007 23:06

ja, maar..

Niet de leeftijd of de opleiding is van invloed op nieuw verworven machtsposities.
Vandaar dat ik het nog even tijd zou willen gunnen.
Heb dergelijke golfbewegingen wel vaker gezien op diverse fora.
Op zich zijn de mensen die het doen nodig ivm een of ander groepsproces, maar juist deze nieuwe mensen komen ook weer terecht in een eigen groep(je) en slaan in het begin even door.

PS ik ben toch wel bezig in een offtopic topic? kan nu ik dit schrijf niet eens de titel zien van het topic waar ik op reageer..

Roel
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

VorigeVolgende

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron