Wanneer mag je meedoen aan de discussies op het forum?

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Wanneer mag je meepraten op het forum

Als je een scooterrijbewijs hebt
2
2%
Als je een autorijbewijs hebt
5
4%
Als je een navigatorlicentie hebt
1
1%
Als je een rijderslicentie hebt
3
3%
Als je minimaal 30 jaar aktief meeloopt in de rallysport
4
4%
Als je interresse in de rallysport hebt en het respect om te luisteren naar de mening van een ander
99
87%
 
Totaal aantal stemmen : 114

Berichtdoor gisissi » zo dec 14, 2008 18:47

Ik heb af en toe het idee dat er forummers bij zitten die Maarten als de verpersoonlijking van hun ongenoegen


Jullie kunnen toch ook berichten teruglezen? Deel je niet mijn mening dat sommige berichten c.q. reacties, om niet te zeggen velen, vaak over-assertief, ongenuanceerd en met enige regelmaat onrespectvol van aard zijn? Kan dat de reden zijn waarom Holkers wat meer "shit" over zich heen krijgt dan de rest?

Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen
gisissi
 
Berichten: 114
Geregistreerd: zo sep 12, 2004 9:52

Berichtdoor Hein » zo dec 14, 2008 19:18

gisissi schreef:
Ik heb af en toe het idee dat er forummers bij zitten die Maarten als de verpersoonlijking van hun ongenoegen


Jullie kunnen toch ook berichten teruglezen?


ja

gisissi schreef:Deel je niet mijn mening dat sommige berichten c.q. reacties, om niet te zeggen velen, vaak over-assertief, ongenuanceerd en met enige regelmaat onrespectvol van aard zijn?


Nee, want ik weet hoe Maarten er mee omgaat.

gisissi schreef:Kan dat de reden zijn waarom Holkers wat meer "shit" over zich heen krijgt dan de rest?


Nee, ik zal het je nog sterker vertellen: Maarten gaat er vaak nog gewetensvoller mee om dan ik.

gisissi schreef:Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen


Wij zien beiden. Zowel de balken als de splinters. Zolang er respect is, is er niks aan de hand. Wie de bal kaatst moet op enig moment iets terugverwachten. Vragen om slotjes en bans is wat mij betreft uit den boze. Dat maken wij wel uit. Ik kan me niet voorstellen dat jij met een lasergun de politie gaat assisteren in het uitdelen van snelheidsboetes.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 14, 2008 19:22

gisissi schreef:
Ik heb af en toe het idee dat er forummers bij zitten die Maarten als de verpersoonlijking van hun ongenoegen


Jullie kunnen toch ook berichten teruglezen? Deel je niet mijn mening dat sommige berichten c.q. reacties, om niet te zeggen velen, vaak over-assertief, ongenuanceerd en met enige regelmaat onrespectvol van aard zijn? Kan dat de reden zijn waarom Holkers wat meer "shit" over zich heen krijgt dan de rest?

Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen


Daarom zeg ik

Hein

Ben ik niet met je eens. Maarten is imho het meest frequent aanwezig en mag daardoor de klappen opvangen. Hoewel zijn communicatie misschien wat academisch is, zit ik inhoudelijk wel op zijn lijn en waardeer zijn inbreng dan ook ten zeerste
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Hein » zo dec 14, 2008 19:24

Ton Van Spanje schreef:Hein

Ben ik niet met je eens. Maarten is imho het meest frequent aanwezig en mag daardoor de klappen opvangen. Hoewel zijn communicatie misschien wat academisch is, zit ik inhoudelijk wel op zijn lijn en waardeer zijn inbreng dan ook ten zeerste


Ton, je hebt deels gelijk. Maarten is het meest zichtbaar aanwezig op het forum. Lees echter even goed wat ik schrijf tussen de haken.

Over hoe je iets opschrijft kunnen meningen verschillen. Maar op enig moment moet de boodschap overkomen. En daar is Maarten een kei in.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 14, 2008 19:26

Hein schreef:
Ton Van Spanje schreef:Hein

Ben ik niet met je eens. Maarten is imho het meest frequent aanwezig en mag daardoor de klappen opvangen. Hoewel zijn communicatie misschien wat academisch is, zit ik inhoudelijk wel op zijn lijn en waardeer zijn inbreng dan ook ten zeerste


Ton, je hebt deels gelijk. Maarten is het meest zichtbaar aanwezig op het forum. Lees echter even goed wat ik schrijf tussen de haken.


Hein

Ik snap dat er achter de schermen meer gebeurt dan de lezers weten, maar dat neemt nog steeds niet weg dat Maarten wel de kolen uit het vuur haalt.


Hey Hein, niet editen terwijl ik zit te schrijven :D

Over hoe je iets opschrijft kunnen meningen verschillen. Maar op enig moment moet de boodschap overkomen. En daar is Maarten een kei in.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Hein » zo dec 14, 2008 19:46

Was feitelijk geen edit Ton. Maar als er een kat op je toetsenbord gaat paraderen, dan wil het wel eens fout gaan. Excuus. :oops:
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 14, 2008 19:59

Hein schreef:Was feitelijk geen edit Ton. Maar als er een kat op je toetsenbord gaat paraderen, dan wil het wel eens fout gaan. Excuus. :oops:


Hein


Ik heb net even mijn beeldscherm schoon moeten maken. Zaten wat rode vlekken, van Franse oorsprong, op. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor antoine » zo dec 14, 2008 20:17

Proost Ton :D
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor gisissi » zo dec 14, 2008 20:56

Over hoe je iets opschrijft kunnen meningen verschillen. Maar op enig moment moet de boodschap overkomen. En daar is Maarten een kei in.


Semi criminele hanggroep jongeren bejegen je doorgaans anders dan de vriendelijke bejaarde overbuurman. Dat je met enige regelmaat bout moet optreden inzake veelplegers of mensen die hardleers blijken te zijn geeft je geen enkele recht iedereen over één kam te scheren. Dat is nu net wat alhier wel gebeurd.

Enfin, we hebben het wel over een bijzaak des levens. Ik heb alleen gepoogd constructief te zijn. Doe ermee wat je wilt.
gisissi
 
Berichten: 114
Geregistreerd: zo sep 12, 2004 9:52

Berichtdoor Holkers » zo dec 14, 2008 20:59

oh, maar dat ga ik ook doen Jack. Besef me dat de wijze waarop sommige berichten tot stand komen niet door iedereen even gewaardeerd worden. Zal daar meer rekening mee gaan houden.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Armand » ma dec 15, 2008 9:52

Hajo Janse


Ahum, is dus een vrouw. Excuses Hajo.
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor actionmedia4all.com » ma dec 15, 2008 21:44

Ik heb zelf niet het gevoel dat ik op dit forum mijn mening niet kwijt zou kunnen. Ik ben weliswaar niet de meest actieve poster, maar ik bezoek het forum wel dagelijks.

Ik vind dat je op het forum de zelfde etiquette zult moeten hanteren als in het dagelijkse leven. Wat je op straat niet tegen iemand zou zeggen, zul je zeker niet moeten posten op een forum. Als bezoeker van een forum kan ik me mateloos ergeren aan posts die ongenuanceerd, agressief en of beledigend zijn. Dat een Moderator zoals Maarten Holkers daar dan wat aan doet vind ik heel normaal.

Ik denk dat het "probleem" niet zozeer aan de kant van de moderators zit, maar feitelijk meer aan de kant van die personen die van mening zijn dat ze van alles zomaar kunnen posten. Discussiëren op een forum kan alleen en moet op een beschaafde manier plaatsvinden.

Als je van mening bent dat een moderator je bericht onterecht heeft aangepast of verwijderd dan lijkt mij de enige weg om hem daar rechtstreeks, dus niet via een forum post maar middels een PB, op aan te spreken. De moderator kan je dan uitleggen wat de reden van zijn handelen is en jij kunt jou kant van het verhaal doen. Volgens mij moet je er dan toch meestal wel uit komen.

Hier een lijstje van zaken die ik belangrijk vind.
    - Respect hebben voor die gene met we je een discussie voert, ook als hij/zij een andere mening heeft.
    - SCHREEUWEN (grote letters) doen zij die een discussie reeds verloren hebben. Doe dit dus niet.
    - Voer je discussie in het juiste topic. Er wordt veel te veel off-topic gezeverd op dit forum.
    - Taalgebruik is uiterst belangrijk. Ik weet dat de Nederlandse taal niet makkelijk is, ikzelf heb dyslexie, maar dat is nog steeds geen excuus om zo maar wat onleesbare rommel te posten. Een schrijffout hier en daar is niet erg, maar sommigen overdrijven.

Jan Cas Smit
Afbeelding
Avatar gebruiker
actionmedia4all.com
 
Berichten: 270
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 22:07
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor mantaboy » di dec 16, 2008 9:53

actionmedia4all.com schreef:- Taalgebruik is uiterst belangrijk. Ik weet dat de Nederlandse taal niet makkelijk is, ikzelf heb dyslexie, maar dat is nog steeds geen excuus om zo maar wat onleesbare rommel te posten. Een schrijffout hier en daar is niet erg, maar sommigen overdrijven.[/list]
Jan Cas Smit


Bovenstaande vind ik echt perfect, ondanks je dyslexie presteer je het een goede en belangrijker, leesbare post hier te zetten!
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Franky » zo dec 21, 2008 19:06

Wat mij beterft kan de poll gesloten worden.
Denk dat het gros het wenselijk vind dat gewoon iedereen voor zijn mening uit moet kunnen komen en ideeen enz kan plaatsen. Dat niemand zich gedwongen hoeft te voelen om iets te vertellen of ie nu wel of niet alle fabrieksdocumenten in handen heeft of pas een paar maandjes , jaartjes meeloopt in de rallysport, wel of geen licentie of rijbewijs..
Mits er wel eerlijk en oprecht en met respect met elkaar word omgegaan.
Nieuwe mensen nieuwe ideeen. Zonder nieuwe ideeen hadden we allemaal nog met een knuppel in een grot gezeten net als in het stenen tijdperk en niet van deze fijne hobby kunnen genieten als rijder,organisator,navigator, toeschouwer of official.


Het was trouwens op geen enkele manier de bedoeling om het beleid van de mods hierin te betrekken. het ging om de opmerkingen van de forumgangers onderling!

Wanneer mag je meepraten op het forum
Als je een scooterrijbewijs hebt
1% [ 2 ]
Als je een autorijbewijs hebt
4% [ 5 ]
Als je een navigatorlicentie hebt
0% [ 1 ]
Als je een rijderslicentie hebt
2% [ 3 ]
Als je minimaal 30 jaar aktief meeloopt in de rallysport
3% [ 4 ]
Als je interresse in de rallysport hebt en het respect om te luisteren naar de mening van een ander
86% [ 95 ]

Totaal aantal stemmen : 110
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Vorige

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten