Wanneer mag je meedoen aan de discussies op het forum?

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Wanneer mag je meepraten op het forum

Als je een scooterrijbewijs hebt
2
2%
Als je een autorijbewijs hebt
5
4%
Als je een navigatorlicentie hebt
1
1%
Als je een rijderslicentie hebt
3
3%
Als je minimaal 30 jaar aktief meeloopt in de rallysport
4
4%
Als je interresse in de rallysport hebt en het respect om te luisteren naar de mening van een ander
99
87%
 
Totaal aantal stemmen : 114

Berichtdoor Henry Ford » za dec 13, 2008 22:13

hajojanse schreef:@Holkers

Ik verzoek je vriendelijk doch dringend mijn naam uit de userlist te verwijderen. Ik wil mij naam en profiel niet in een Forum terugvinden waar, Mods, menen dat zij het recht door Mod te zijn aan hun zijde hebben en geen verantwoording voor hun handelen aan de users behoeven af te leggen

Met vriendelijk groet

Hajo Janse


Beste mevrouw Hajo Janse ik begrijp dat u wereld uit luchtkastelen bestaat voor doen als een groot sponsor.in het fiat tijdperk
Henry Ford
 
Berichten: 195
Geregistreerd: vr jun 27, 2008 21:35
Woonplaats: Gendt

Berichtdoor rallyfan1979 » zo dec 14, 2008 1:49

Beste maarten als ik niet openlijk mag zeggen wat ik van jou vind prima,Maar doe dat dan zelf ook niet jij trap zelf ook openlijk mensen de grond in.
Als je vind dat mij nederlands niet goed genoeg is prima maar niet iederreen is goed in de nederlandse taal .
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik je openlijk verrot scheld en dus niet welkom ben op t forum.
rallyfan1979
 
Berichten: 65
Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:52
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor kraats » zo dec 14, 2008 10:51

Henry Ford schreef:
hajojanse schreef:@Holkers

Ik verzoek je vriendelijk doch dringend mijn naam uit de userlist te verwijderen. Ik wil mij naam en profiel niet in een Forum terugvinden waar, Mods, menen dat zij het recht door Mod te zijn aan hun zijde hebben en geen verantwoording voor hun handelen aan de users behoeven af te leggen

Met vriendelijk groet

Hajo Janse


Beste mevrouw Hajo Janse ik begrijp dat u wereld uit luchtkastelen bestaat voor doen als een groot sponsor.in het fiat tijdperk


In een forum zou iedereen moeten kunnen zeggen wat hij wil, in alle redelijkheid.
Uit dit hele topic blijkt maar weer eens overduidelijk dat wanneer je hier iets schrijft wat niet geheel in het straatje past, van een aantal "wijze lieden", vorengenoemde hier niet van toepassing is.

Als bijvoorbeeld een regel zou zijn, dat je onder de eigen naam moet posten, kan een Mod de post verwijderen wanneer dit niet het geval is. Echter blijkt dan soms dat dit alleen gebeurt wanneer dit in het belang van de Mod zelf is. En wanneer er mensen gekwetst zouden kunnen worden wordt het dan zeker niet verwijderd.

Dus mijn antwoord, aangaande dit forum, staat er niet bij in de poll, Frank. Sorry, maar ik lees eigenlijk alleen nog maar, en constateer. Bij het lezen van dit topic wist ik ineens weer waarom ik bijna nooit meer wat post.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor sebas » zo dec 14, 2008 11:18

Wat een forum....toen ik in 2002 lid werd ging het er heel anders aan toe,en wat mij opvalt is dat degene die toen posten hier niet meer te vinden zijn....

Ik houd het ook bij soms lezen van het forum,ben af en toe bang om wat te typen :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor Deimos000 » zo dec 14, 2008 11:24

Gewoon niet mee doen en het forum langzaam dood laten bloeden :shock:

Nee, serieus, als nieuwe leden zich al helemaal moeten inlezen in wat dan ook, wat voor nut heeft 't dan om een forum te hebben?
Avatar gebruiker
Deimos000
 
Berichten: 115
Geregistreerd: do nov 23, 2006 11:42
Woonplaats: Ede

Berichtdoor antoine » zo dec 14, 2008 11:40

Deimos000 schreef:Nee, serieus, als nieuwe leden zich al helemaal moeten inlezen in wat dan ook, wat voor nut heeft 't dan om een forum te hebben?


Wat bedoel je precies met deze zin?
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor sebas » zo dec 14, 2008 11:42

antoine schreef:
Deimos000 schreef:Nee, serieus, als nieuwe leden zich al helemaal moeten inlezen in wat dan ook, wat voor nut heeft 't dan om een forum te hebben?


Wat bedoel je precies met deze zin?


Dat als je nieuw bent dat je dan eerst alle topics ff moet lezen om te weten waar het overgaat zodat je niet per ongeluk een verkeerde post zet :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor antoine » zo dec 14, 2008 11:49

Ik zeg: Begin in 2009 helemaal overnieuw met duidelijke regeltjes en kloppend profiel. Dus incl echte naam en juiste leeftijd erbij. :wink:
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor sebas » zo dec 14, 2008 11:50

antoine schreef:Ik zeg: Begin in 2009 helemaal overnieuw met duidelijke regeltjes en kloppend profiel. Dus incl echte naam en juiste leeftijd erbij. :wink:


Dan kan ik het gewoon zo laten :lol:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor antoine » zo dec 14, 2008 11:54

sebas schreef:
antoine schreef:Ik zeg: Begin in 2009 helemaal overnieuw met duidelijke regeltjes en kloppend profiel. Dus incl echte naam en juiste leeftijd erbij. :wink:


Dan kan ik het gewoon zo laten :lol:


Maar dat is niet bij iedereen zo. :wink:
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor StevenK » zo dec 14, 2008 12:04

rallyfan1979 schreef:Beste maarten als ik niet openlijk mag zeggen wat ik van jou vind prima,Maar doe dat dan zelf ook niet jij trap zelf ook openlijk mensen de grond in.
Als je vind dat mij nederlands niet goed genoeg is prima maar niet iederreen is goed in de nederlandse taal .
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik je openlijk verrot scheld en dus niet welkom ben op t forum.

Als er iemand openlijk 'verrot wordt gescholden', dan wordt er altijd ingegrepen. Is dat niet het geval, vraag je moderators of beheerders in te grijpen.

En hoewel Maarten de meest actieve moderator is, is het niet zo dat hij in zijn ééntje dit doet. Er is genoeg overleg met de andere moderators.

En we zitten hier niet op een taalpuristenforum. Slecht Nederlands wordt tot op grote hoogte ongemoeid gelaten, maar als mensen telkens, met als het excuus dat ze het Nederlands slechter beheersen dan een analfabete immigrant uit Oost-Siberië die nog aan zijn inburgeringscursus moet beginnen, weer zo'n brij maken van hun posts dat ze volstrekt onbegrijpelijk zijn en ze evenmin reageren op verzoeken via PB, dan moet je als moderator ook wel eens publiek laten zien dat je het maximale probeert.

Ook in dit topic zien we weer dat de mening van mensen over wat een forum is en hoe daar mee omgegaan moet worden ver uiteenlopen. Binnen deze site is er duidelijk voor gekozen dat er voor deelname aan het forum enkele randvoorwaarden zijn. Van een vrijplaats zonder moderatie of censuur is zeker geen sprake en het zijn uiteindelijk de moderators, in overleg met de eigenaar van de site, die uitvoering geen aan dit beleid.

Eén van de problemen van dit forum is dat er een grote variatie aan bezoekers is. Het varieert van de mensen die nauwelijks iets van rallysport weten en informatie zoeken, via de mensen die evenveel ervan weten, maar denken dat ze er heel veel van weten tot de (oud)deelnemers, (oud)officals, (oud)organisatoren en oudgedienden.

En de belangen van deze groepen lopen ver uiteen. En wanneer er een tegenstrijdigheid is in die belangen, dan krijgen de belangen van de deelnemers en organisatoren voorrang.

En om op de vraag aan het begin van dit topic terug te komen: iedereen die met voldoende respect voor de andere deelnemers onder zijn eigen naam reageert en zich ook verder aan de regels van dit forum houdt is wat mij betreft welkom mee te doen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Hein » zo dec 14, 2008 13:07

Ik sluit me volledig bij Steven aan.

Met de kleine toevoeging/aanvulling, of hoe je het ook wilt noemen, dat alles draait om respect.

Als iedereen dat op kan brengen dan is dit forum geheel zelfregulerend en hebben wij als moderators niets meer te doen. Ik merk nu dat we, en vooral Maarten, ons uit de naad moet werken om de zaak een beetje binnen de perken te houden. Met als resultaat inderdaad regelmatig een scheldkanonade achteraf, hetzij openlijk, hetzij via PB.

Respect jegens elkaar en respect jegens moderators, dan komt het helemaal goed.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor jordysport » zo dec 14, 2008 13:53

Hein schreef:Ik sluit me volledig bij Steven aan.

Met de kleine toevoeging/aanvulling, of hoe je het ook wilt noemen, dat alles draait om respect.

Als iedereen dat op kan brengen dan is dit forum geheel zelfregulerend en hebben wij als moderators niets meer te doen. Ik merk nu dat we, en vooral Maarten, ons uit de naad moet werken om de zaak een beetje binnen de perken te houden. Met als resultaat inderdaad regelmatig een scheldkanonade achteraf, hetzij openlijk, hetzij via PB.

Respect jegens elkaar en respect jegens moderators, dan komt het helemaal goed.


Sommige hebben geeneens respect voor zichzelf laat staan voor een ander. :cry:

Het is wel jammer dat we door dit soort topic's wel heel ver van de rallysport afdwalen. :oops:
Dit hoort volgens mij ook niet in de rallysport thuis, in de laatste aflevering van Rallyreport (moments 6-12-2008 dacht ik en gisteren) was duidelijk te zien wat de rallysport zo gaaf maakt namelijk het onderlinge respect van rijders teams en supporters. :D

Soms is een uitspraak wel eens niet zo handig maar vaak is het ook niet "zo heet bedoelt als het wordt gegeten", en moet je ook wel eens wat relativeren. Tel eerst even tot tien lees het nog eens rustig door en dan valt het meestal wel mee en hoef je niet zo heftig te reageren.

Ik kan me zo voorstellen dat je als je Maarten Holkers heet wel eens denkt *())*&#@#.
Bedenk wel dat dat Mods veel tijd en energie steken in het forum voor de rallysportliefhebber.
En dat we dat zijn(liefhebber) neem ik maar even aan tenminste :lol:
Avatar gebruiker
jordysport
 
Berichten: 683
Geregistreerd: zo jul 20, 2008 17:33
Woonplaats: scherpenzeel

Berichtdoor Hein » zo dec 14, 2008 17:55

jordysport schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat je als je Maarten Holkers heet wel eens denkt *())*&#@#.
Bedenk wel dat dat Mods veel tijd en energie steken in het forum voor de rallysportliefhebber.
En dat we dat zijn(liefhebber) neem ik maar even aan tenminste :lol:


Niet alleen Maarten Holkers. Er zit hier een heel team dat gigantisch veel tijd in deze site (en niet alleen het forum) stopt. En als je dan op het forum de ene na de andere scheldkanonade ziet omdat er ingegrepen moet worden, dan is tot tien tellen niet eens meer voldoende.

Ik heb af en toe het idee dat er forummers bij zitten die Maarten als de verpersoonlijking van hun ongenoegen zien. En dat is niet terecht. De anderen grijpen net zo vaak in.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 14, 2008 18:47

Hein

Ben ik niet met je eens. Maarten is imho het meest frequent aanwezig en mag daardoor de klappen opvangen. Hoewel zijn communicatie misschien wat academisch is, zit ik inhoudelijk wel op zijn lijn en waardeer zijn inbreng dan ook ten zeerste
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op zo dec 14, 2008 18:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

VorigeVolgende

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron