Wanneer mag je meedoen aan de discussies op het forum?

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Wanneer mag je meepraten op het forum

Als je een scooterrijbewijs hebt
2
2%
Als je een autorijbewijs hebt
5
4%
Als je een navigatorlicentie hebt
1
1%
Als je een rijderslicentie hebt
3
3%
Als je minimaal 30 jaar aktief meeloopt in de rallysport
4
4%
Als je interresse in de rallysport hebt en het respect om te luisteren naar de mening van een ander
99
87%
 
Totaal aantal stemmen : 114

Re: re

Berichtdoor briljant » vr dec 12, 2008 14:27

MartijnB schreef:Frank je bent een optie vergeten:

Als je een zinloze reply kan geven in plaats van een hond imiteren die bij elke boom zijn poot moet optillen.
:? :? :?
Zulke uitspraken maken i.d.d. de lol om op het forum mee te lezen en posten een stuk minder.
Het gaat de verkeerde kant met je op Martijn.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor actionmedia4all.com » vr dec 12, 2008 15:32

Ik heb voor de laatste optie gekozen, maar eigenlijk ben ik van mening dat iedereen die zich aan de forumregels houdt mag posten en dat is net een iets ruimere opvatting.
Afbeelding
Avatar gebruiker
actionmedia4all.com
 
Berichten: 270
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 22:07
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jaccoooo » vr dec 12, 2008 20:02

ik heb zon vermoeden dat dit topic doelt op jongens die 1 x per jaar rallyauto's door hun dorp zien rijden of dat ze toevallig bij een WRC rijder in de buurt wonen,en dan hier onzinnige dingen gaan posten.
maar 30+ /40+ rallyrijders kunnen er ook wat van!

iedereen mag hier van mij posten,en als ik het nergens opslaat lees ik er wel overheen,en reageer ik niet (dus eigenlijk had ik deze reactie ook niet hoeven plaatsen)
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Franky » vr dec 12, 2008 21:28

Jaccoooo schreef:maar 30+ /40+ rallyrijders kunnen er ook wat van!



Vorm van zelfspot ;)
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor rallyfan1979 » za dec 13, 2008 2:07

ik heb net iets gelezen en het kwam er op neer dat als mijn nederlands door omstandigheden niet goed is dat ik dan niet mee mag spreken op t forum.
Wat is dit voorn onzin als of ik met opzet de nederlandse taal niet goed gebruik en of ik met opzet niet schrijf op de manier zoals het hoort.
Dan noch iets als wij ons aan regels moeten houden die hier op t forum zouden gelden,Laat dan bv eerst de mods het goede voorbeeld geven.
Neem bv de heer holkers die trapt regelmatig mensen de grond in die nieuw zijn op t forum of als ze volgens hem te jong zijn.
Er zijn dan een hoop mensen hier op t forum die eerst het goede voorbeeld moeten geven.
Iedereen zou welkom moeten zijn op t forum hoe oud of jong je bent,
Of je nu rijder/navi bent of official/org of gewoon bezoeker van een rally.
En hoe je nederlands ook is goed of slecht of zelfs perfect dit is toch ook niet van belang.
Wie er ook schrijft in dit forum of op welke manier moet die persoon zelf weten ,En als t dan onzin zou zijn allemaal dan ga je toch op zoek naar een ander forum of lees je dr overheen
rallyfan1979
 
Berichten: 65
Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:52
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor Holkers » za dec 13, 2008 11:24

Willem Jan, ipv dat je mij elke keer negatief aanspreekt moet je eens je berichten teruglezen die ik nagenoeg elke keer aanpas zodat ze beter leesbaar zijn, bijna geen spelfouten meer bevatten (ik maak ze ook wel) en dat jij dan geen commentaar krijgt op je Nederlands. (vorige trouwens niet)

En als je echt op had gelet wist je ook dat ik juist niet de jonge garde hier aanpak vanwege hun taalgebruik etc zoals velen hier wel doen. Ik pak alleen dingen aan, pas alleen posts aan als ze niet door de beugel kunnen (schelden, taalgebruik, grove dingen). Daar hoeft geen discussie over te bestaan want daar zit ik niet op te wachten en als ik een post aanpas is daar een reden voor en mensen die daarna klagen zien alleen mijn aanpassing en niet de orginele post.


Algemeen:
Een beter forum begint bij jezelf. Nee, we zijn niet geïnteresseerd in het feit dat Jan vd Marel 3 minuten geleden op de A12 reed in zijn priveauto. Nee, we zijn niet geïnteresseerd in hoe iemand een bocht zou nemen of hoe iemand denkt het beter te kunnen. We zijn niet geïnteresseerd hoe iemand een ander niet mag en dat hier uit. We zijn geïnteresseerd in de rallysport, hoe die bedreven wordt, hoe de wedstrijden eruit zien, dat informatie gedeeld kan worden. We zijn geïnteresseerd in normale discussies waarbij de waarde van een andere mening (ook al is die niet dezelfde) behouden blijft.

En daar komt soms wel eens een post tussendoor die niet aan die voorwaarden voldoet. Een post die niet zo netjes is. En dan kan het zomaar zijn dat die post een groene tekst krijgt (want rood is zo agressief) en dan kan het ook nog zo zijn dat die tekst niet zo 'truttig' is en de orginele poster daardoor misschien wat eerder gaat nadenken over zijn post en zich weer gaat aanpassen naar de regels.

Ik ben ook niet heilig en dat heb ik ook al vaker verteld, maar nadat ik een modbreakje gedaan heb, heb ik geen behoefte om daarop aangesproken te worden ín een topic door anderen. De politie is ook niet altijd je beste vriend, totdat hij die inbreker aanhoudt...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor sebas » za dec 13, 2008 12:48

leor888 schreef:Wil me graag aansluiten bij de trend van tegenwoordig:
Mag hier een slotje op??



Helemaal geen slotje ik denk dat het wel eens tijd word dat er een beetje normaal tegen elkaar gedaan wordt....als je sommige reacties ziet naar nieuwe leden toe die per ongeluk een verkeerde post in een verkeerd topic zetten dan vind ik het wel eens nodig dat daar over gesproken wordt...
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor hajojanse » za dec 13, 2008 13:34

@Holkers

heb ik geen behoefte om daarop aangesproken te worden ín een topic door anderen. De politie is ook niet altijd je beste vriend, totdat hij die inbreker aanhoudt...


Ik ben een van de eerste bedenkers van forums en heb meegewerkt deze te ontwikkelen en te designen, verder heb ik meegewerkt aan de ontwikkeling van het internet (doe dit sinds eurnet sinds begin 1980).

De FATHERS van Fora wilden een diskussie plattform bouwen waar een ieder VRIJ van enige vorm van censuur meningen kunnen uitwisselen en aan elkaar toetsen.

In het begin was er de diskussie ook bij de ontwikkeling van phbb of er een Mod funktie in moest naast de Admin.

Tevens ben ik vele jaren Mod van internationale Fora geweest, dus denk ik dat ik met enig recht kan spreken.

Ik weet dat Mods het NOOIT goed doen, er is altijd wel iemand die het niet met de Mod eens is.

Ik vindt ook als iemand het niet met te Mod eens is, het netter is een PB te sturen.

Maar als jij zie quote "geen behoefte hebt" op je funktioneren als Mod, aangesproken hebt, dan handel je ZEKER niet in zin van de bedenkers en ontwikkelaars van Fora en zeker NIET in zin van de ontwikkelaars van deze software die jullie gebruiken. Een Mod, moet ten alle tijden bereidt zijn, zijn stijl van modereren ter discussie stellen te laten. De toon van het Forum wordt zeker bij gratis fora (met deze instelling zis deze software ontwikkeld), door de gebruikers gezet.

De ontwikkelaars die veel tijd en energie in de onwikkeling van deze software steken, die GRATIS ter beschikking staat, STELLEN dat het Forum GEMEENSCHAPPELIJK bezit is van de Forum Users.

Mods dienen als instumenten om de korrekte omgang met elkaarin goede banen te leiden, geen politie, geen rechter.

De gedachte is als een Post tegen dit verstoot -vloeken-belediging- discriminatie enz, dan verwijdering.

Ik weet dat het werk van Mod uitermate moeilijk en ondankbaar is, maar als een Mod er van uit gaat dat hij een dienende taak heeft en geen leidende taak heeft valt het best mee.

Veels sukses als Mod en raak niet in de frust

Hajo Janse
Avatar gebruiker
hajojanse
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do jul 12, 2007 19:37
Woonplaats: Duitsland

Berichtdoor Holkers » za dec 13, 2008 14:23

@Hajo;

Als je de aangehaalde quote er nog even bijpakt:
heb ik geen behoefte om daarop aangesproken te worden ín een topic door anderen. De politie is ook niet altijd je beste vriend, totdat hij die inbreker aanhoudt...


(heb even het belangrijkste deel dikgedrukt gemaakt)
Dan staat daar dat ik geen behoefte heb om van anderen ín een topic commentaar te horen. Als je de huisregels doorleest staat daar ook dat er wel via PM/PB of email gecommuniceerd kan worden en dat wordt ook zeker wel gedaan.

De FATHERS van Fora wilden een diskussie plattform bouwen waar een ieder VRIJ van enige vorm van censuur meningen kunnen uitwisselen en aan elkaar toetsen.


Leuke insteek, maar jij weet net zo goed als een ander dat het deel 'VRIJ van enige vorm van censuur' niet kan zonder dat het binnen de kortste keren ontspoort in geschreeuw en gescheld. Kijk een willekeurig nieuwbericht na op een nieuwssite waar er geen controle is en dan vind je dit een heel schappelijk forum. Daarbij moet ik je wel even teleurstellen door te zeggen dat Fora ook al in de Romeinse tijd voorkwamen en dat je dus niet echt de bedenker bent ;), sterker nog; de naam komt er vandaan.

Samenvattend kan ik je post niet begrijpen. Je gebruikt schreeuwende teksten (hoofdletters), meent dat je de bedenker bent van forums, maar daar hebben we hier niets aan, evenmin dat je mod geweest bent van internationale fora (ik zie de toegevoegde waarde niet). Want het hele punt wat je mist in je post is hetgeen je juist onderstreept hebt:
denk ik dat ik met enig recht kan spreken


Iedereen heeft recht van spreken want iedereen is in een forum gelijk. Ja, ik pas soms wat teksten aan die niet sporen en daar kun je me via een PM/PB of email op aanspreken en niet (volgens de huisregels) in een topic. Klaar.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor hajojanse » za dec 13, 2008 14:44

@Holkers

Ik verzoek je vriendelijk doch dringend mijn naam uit de userlist te verwijderen. Ik wil mij naam en profiel niet in een Forum terugvinden waar, Mods, menen dat zij het recht door Mod te zijn aan hun zijde hebben en geen verantwoording voor hun handelen aan de users behoeven af te leggen

Met vriendelijk groet

Hajo Janse
Avatar gebruiker
hajojanse
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do jul 12, 2007 19:37
Woonplaats: Duitsland

Berichtdoor Holkers » za dec 13, 2008 15:21

Zeggen ze wat van de 14 jarigen hier... 63 jaar en dan nog niet kunnen lezen?

Dan staat daar dat ik geen behoefte heb om van anderen ín een topic commentaar te horen. Als je de huisregels doorleest staat daar ook dat er wel via PM/PB of email gecommuniceerd kan worden en dat wordt ook zeker wel gedaan.


Ja, ik neem wel verantwoordelijkheid, maar niet publiekelijk. Daarover kun je me een PB sturen of zelf mailen, maar niet in een topic. Daarbij wil ik nog wel even zeggen dat je je wel erg aansteld nu.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Jan Willem » za dec 13, 2008 16:32

@ Hajo Janse

als argument voor je standpunten gebruik je het feit dat de oorspronkelijke bedoelingen van internetfora dergelijk waren, wat volgens mij dan inhoudt dat verandering per definitie slecht is. Daarnaast lijk je je (veronderstelde) authoriteitspositie te willen gebruiken om je standpunten kracht bij te zetten, dit op zichzelf spreekt bovendien het feitelijke standpunt tegen dat iedereen gelijk staat in discussies.

Qua inhoud zou ik willen toevoegen dat zolang er een algemene manier is om feedback te geven aan de moderatie (via PB lijkt het in dit geval), ik vind dat je dan moet afspreken om in alle normale threads zelf geen commentaar meer te leveren. Dit is bij mij gebaseerd op ook jarenlange (maar vast minder lange...) ervaring als lid, mod en admin van een internationaal forum. Met 14-18 jarigen als grootste groep werd al snel duidelijk dat volledig vrije meningsuiting de kwaliteit van het forum als informatievoorziening én discussieplek echt niet ten goede kwam. Zolang je restricties op manier van uiten (schelden, spammen, slechte leesbaarheid) invoert en niet op inhoud, is dit voor mij de perfecte oplossing. Dit houdt dus ook in dat een mening die door anderen als beledigend of aanstootgevend wordt opgevat, maar wel correct geuit en onderbouwd is, wel gedoogd moet worden en gerespecteerd als mening van iemand die er nou eenmaal anders over denkt. Tenslotte kun je als mod een hoop gezeur voorkomen door vriendelijk te zijn en steeds de reden te vermelden waarom je ingrijpt...(dit laatste doe jij (Holkers) volgens mij wel consequent, het eerste misschien wat minder :wink: )

Zo, nu maar weer wachten tot de rally weer eens door m'n dorpje komt. :roll:
Avatar gebruiker
Jan Willem
 
Berichten: 565
Geregistreerd: zo sep 28, 2008 20:21
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Armand » za dec 13, 2008 17:49

Hajo Janse
Vice President of Corporate Development and Strategic Planning at Smartmachine Technologies.

Hele mond vol en zal vast een hele leuke baan zijn. Ik had HAAR serieuzer genomen als het Bill Gates zelf was geweest. HAAR verhaal voegt weinig toe. Ik heb ook meegewerkt en werk nog steeds aan de verbetering van het internet. MEVROUW slaat helaas een beetje door. Zal wel met de leeftijd of huidige functie te maken hebben... aan de andere kant is iedereen welkom hier lijkt me. Dus ook iemand die bijna pensioen gerechtigd is...

Voor wat betreft de rest. Een beetje op de puntkomma's letten zou niet verkeerd zijn en de leesbaarheid ten goede komen. Zonder iemand aan te wijzen. Ik ben ook niet zonder spel of tikfouten. Maar een keertje je post nalezen voordat je op ok drukt zou niet verkeerd zijn. En hersenloze opmerkingen... nou ja, die plaats ik zelf ook wel eens. Moet kunnen...
Mensen moeten ook de humor ergens van in kunnen zien. Dat ontbreekt ook bij de meeste...
Laatst bijgewerkt door Armand op ma dec 15, 2008 9:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor stefanjonas » za dec 13, 2008 18:25

Voor wat betreft de rest. Een beetje op de puntkomma's letten zou niet verkeerd zijn en de leesbaarheid ten goede komen. Zonder iemand aan te wijzen. Ik ben ook niet zonder spel of tikfouten. Maar een keertje je post nalezen voordat je op ok drukt zou niet verkeerd zijn. En hersenloze opmerkingen... nou ja, die plaats ik zelf ook wel eens. Moet kunnen...
Mensen moeten ook de humor ergens van in kunnen zien. Dat ontbreekt ook bij de meeste...


Kijk, daar kan ik me ook wel in vinden.. Armand, jij mag blijven;)
Avatar gebruiker
stefanjonas
 
Berichten: 298
Geregistreerd: vr sep 02, 2005 16:46

Berichtdoor Franky » za dec 13, 2008 20:11

hajojanse schreef:@Holkers

Ik verzoek je vriendelijk doch dringend mijn naam uit de userlist te verwijderen. Ik wil mij naam en profiel niet in een Forum terugvinden waar, Mods, menen dat zij het recht door Mod te zijn aan hun zijde hebben en geen verantwoording voor hun handelen aan de users behoeven af te leggen

Met vriendelijk groet

Hajo Janse


De door mij opgestarte poll heeft geen enkele betrekking op het wel/niet funktioneren van de moderators.
Enkel op opmerkingen tussen de rallyliefhebbers onderling.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron