PS hoe maak je een forum

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

wel of niet een forum voor de rallysprinter

wel
7
29%
niet
17
71%
 
Totaal aantal stemmen : 24

Berichtdoor RG-Rallysport » zo dec 14, 2008 0:20

Ton Van Spanje schreef:@Rudy
Okee,

Duidelijk wat je nu zegt. Ik bracht het even in verband met de vraag van Patrick ivm het starten van een nieuw forum. En daar sprak je hem op zich weer niet op tegen.

Even @ Patrick

Niet zo pissed regaeren op reacties die niet gelijk "ja, doen" en "prima"zeggen. Volgens mij probeert iedereen met je mee te denken en ook aan te geven waarom je het juist niet zou moeten doen.


Nee spreek hem ook niet tegen maar kan het wel begrijpen . ( al is het soms wat handiger iets rustiger te reageren maar dat geld voor meerdere mensen op het forum ...................)
Het is voor sommige een hekel punt en ik snap het wel als al je centen in je hobby zitten en het enorm moelijk is om sponsors te krijgen en als je die dan toch gevonden hebt , is het prettig als je kan laten zien dat er aan je hobby aandacht gegeven word , zodat de sponsor ook een stukje naamsbekentheid krijgt.
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 14, 2008 0:34

Doopy schreef:[ al is het soms wat handiger iets rustiger te reageren maar dat geld voor meerdere mensen op het forum ...................



[understatement]

was me nog niet opgevallen

[/understatement]

:mrgreen:
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

re

Berichtdoor MartijnB » zo dec 14, 2008 0:36

patlip schreef:ik weet al weer voldoende dank u wel.

verdom hoekje daar horen we dus thuis.

en dag hoor.



uhhmmmmm.. patrick....

Pearle 2 halen 1 betalen.........

lezen is best een vak apart geloof ik
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo dec 14, 2008 0:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Re: re

Berichtdoor RG-Rallysport » zo dec 14, 2008 0:39

MartijnB schreef:
patlip schreef:ik weet al weer voldoende dank u wel.

verdom hoekje daar horen we dus thuis.

en dag hoor.



uhhmmmmm.. patrick....

Pearle 2 halen 1 betalen.........

lezen is best een vak apart geloof ik


Keertje iets positiefs zeggen ook geloof ik ......... :roll:
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 14, 2008 0:41

Ik denk dat als Patrick voldoende weet uit de reacties het misschien wel verstandiger is om dit topic op slot te laten zetten of anders helemaal te laten verwijderen. Maar dat is een beslissing die hij zelf moet nemen.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

re

Berichtdoor MartijnB » zo dec 14, 2008 0:51

www.google.nl

zoekwoord forum maken
geeft de volgende uitslag:

http://www.simplemachines.org/
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Re: PS hoe maak je een forum

Berichtdoor snwbrdr » zo dec 14, 2008 1:02

patlip schreef:Beste mensen ik wil graag een forum opstarten voor de RALLYSPRINTERS onder ons.

wie kan mij hier meer info over geven.


patrick


Ik weet niet in welk aspect je precies hulp zoekt maar het technische gedeelte:

Een overgroot deel van de huidige fora op het internet wordt gerund met behulp van de phpBB software. Zie ook de tekst 'Powered by' onderaan deze pagina. (Tip: Probeer de steekwoorden 'forum' en 'software' eens op een later genoemde site voor meer opties..) Je kunt ook zelf een forum programmeren in PHP of ASP, maar dan ben je even bezig, en ik kan het weten.. ;-)

Voor je ermee aan de slag kunt zul je je forum ergens moeten hosten. Hiervoor moet je een host hebben die 'php' (in het geval van phpBB), een scripting taal voor internet gebruik, biedt op haar servers, zoals bijvoorbeeld one.com, welke redelijk betaalbaar is en waar ikzelf uitstekende ervaringen mee heb. Hoewel ik nog nooit de (technische) service nodig heb gehad en hier dus niks over kan zeggen. Mogelijk is andere forum software in 'asp' geschreven en zul je een provider moeten zoeken die dit dus aanbiedt, waarbij je misschien wel bij dezelfde uitkomt.

Over het hoe te installeren en configureren ga je naar een relatief onbekende site als Google.nl om tutorials te zoeken, eventueel zelfs allemaal in het Nederlands.

Als je dit allemaal 'up and running' hebt begint de uitdaging: Mensen naar je website trekken (promotie) en zorgen dat je site een meerwaarde biedt ten opzichte van reeds bestaande fora waardoor je publiek terug blijft keren om het forum levend te houden.

De ware uitdaging is niet het maken van de site, maar om het te laten leven.

Succes!
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Re: PS hoe maak je een forum

Berichtdoor rallyfan1979 » zo dec 14, 2008 2:56

briljant schreef:
patlip schreef:Beste mensen ik wil graag een forum opstarten voor de RALLYSPRINTERS onder ons.

wie kan mij hier meer info over geven.


patrick
Waar ben je op uit Patrick?

Wil je de sprinters nog verder in het verdom hoekje hebben?
Dit forum is een algemeen forum, daar valt de sprint dus ook onder.
Hier krijg je net zoveel aandacht als de rallyrijders.
In een speciaal rallysprint forum kon de interesse wel eens snel verdwijnen.


De srinters in een verdom hoekje zetten is het laatste wat Patrick wil ,Hij wil aleen wat meer aandacht voor de sprinters. Dit forum is misschien wel algemeen maar het grootste deel gaat toch over de rally en niet over de rallysprint.

En dit vind hij net zoals veel andere sprinters erg jammer, als je namelijk in bv een topic kijkt met foto's van een bepaalde rally zijn het vaak aleen maar de rallyrijders die in beeld komen en niet de sprinters.

Neem bv de media als je naar rallyreport kijkt is het ook alleen maar de rally deelnemers die in beeld komen en niet de sprinters. Daarom snap ik best dat hij wil proberen een apart rallysprint forum op te zetten, hij vraagt of iemand weet hoe dat moet.

Maar blijkbaar zijn er dan weer altijd mensen die dit niet waarderen en het plan gelijk afzeiken... De sprinters willen ook wel eens aandacht die verdienen ze wel maar krijgen ze niet en dit is de reden waarom hij een forum op wil zetten voor de sprinters.

Ik wens hem daarom veel succes want ook wij vinden dat er meer aandacht moet komen voor de sprinters. De spinters zijn soms net zo goed of noch wel beter dan rally rijders en daar mag best wat meer aandacht voor komen.

En niet alleen in de media zoals rallyreport en daarom is een apart forum
niet eens z'n slecht idee.
rally is not a crime :lol: :)
rallyfan1979
 
Berichten: 65
Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:52
Woonplaats: voorthuizen

Berichtdoor Armand » zo dec 14, 2008 8:22

Ik denk dat je de zaak van een andere kant moet bekijken. Hoe krijg ik meer aandacht voor de rallysport in het algemeen. Dat neemt dan de sprinters vanzelf mee in het kielzog. Jan van de Marel is echt een van Nederlands beste rijders. Geweest en kan nog steeds een stukkie sturen. Maar imago technisch is hij een paar jaartjes over de datum om als boegbeeld te fungeren. Dus als je nu een forum zou willen beginnen zou ik eens een goede disccussie/subforum aangaan van hoe eea promotioneel in elkaar gezet dient te worden aan de hand van bestaande modellen. Daar is iedereen bij gebaat met die informatie... ook de rallysport

Daarin gezegd is het een misperceptie dat de sponsoring in de rallysport direct naamsbekendheid oplevert. Dat kan alleen wanneer de sponsor zich niet beperkt tot het plakken van een sticker, maar er zelf ook actief mee omgaat in zijn of haar communicatie...

Iemand wel eens gedacht om met een PR bureau te gaan praten. Kosten gaan voor de baten
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: PS hoe maak je een forum

Berichtdoor Franky » zo dec 14, 2008 10:25

rallyfan1979 schreef:De srinters in een verdom hoekje zetten is het laatste wat Patrick wil ,Hij wil aleen wat meer aandacht voor de sprinters.
Dit forum is misschien wel algemeen maar het grootste deel gaat toch over de rally en niet over de rallysprint.
En dit vind hij net zoals veel andere sprinters erg jammer , Als je namelijk in bv een toppic kijkt met foto,s van een bepaalde rally zijn het vaak aleen maar de rallyrijders die in beeld komen en niet de sprinters.
Neem bv de media als je naar rallyreport kijkt is t ook aleen maar de rally deelnemers die in beeld komen en niet de sprinters.
Daarom snap ik best dat hij wil proberen een apart rallysprint forum op te zetten, hij vraagt of iemand weet hoe dat moet.
Maar blijkbaar zijn er dan weer altijd mensen die dit niet waarderen en het plan gelijk afzijken.
De sprinters willen ook wel eens aandacht die verdienen ze wel maar krijgen ze niet en dit is de reden waarom hij een forum op wil zetten voor de sprinters.
Ik wens hem daarom veel succes want ook wij vinden dat er meer aandacht moet komen voor de sprinters.
De spinters zijn soms net zo goed of noch wel beter dan rally rijders en daar mag best wat meer aandacht voor komen.
En niet aleen in de media zoals rallyreport en daarom is een apart forum
niet eens z,n slecht idee.



Een wedstrijd met 20 proeven levert eenmaal meer publiciteit op dan een wedstrijd met 4 tot 6 proeven. Daarbij is het een totaal andere discipline.
In een rally kun je nog wel afwachtend beginnen. In een sprint loop je zoveel achterstand op dat je dat nooit meer goed kan maken. Beide rijden ze erg hard, De grotere budgetten zitten toch bij de rallyrijders en navenant ook de dikkere,betere en snellere auto´s die vaak daarom al meer aandacht krijgen. Toch denk ik dat afzondering van de sprinters geen goede zaak is. Ze liften aardig mee op de publiciteit van de rally´s.

Ik ben het zeker niet met je eens dat je alleen maar de rallyrijders ziet bij de foto´s. Je ziet bij iedere rally dat achter de nummer 40 nog maar weinig foto´s worden gemaakt. Hulde voor degene die wel een kompleet verslag willen maken. Zo krijg ik ook nog eens een foto van mijn optreden.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Achtrs » zo dec 14, 2008 10:26

Er zijn ook gratis forum hosters, zoals http://www.createforum.com/ deze werkt met phpBB en het enige nadeel is dat er een reclame banner van hun op het forum komt. Verder werkt het prima en de uptime is ook erg goed, zelf heb ik daar een redelijke tijd gebruik van gemaakt. Eerst als vervanings forum, maar omdat ie goed beviel hebben we hem toen voor langere tijd gebruikt.

Ik hoop dat ik de link mag plaatsen, zo niet dan stuur ik hem wel via een pb...
Afbeelding
Avatar gebruiker
Achtrs
 
Berichten: 278
Geregistreerd: zo mei 06, 2007 13:27
Woonplaats: Wierden

Re: PS hoe maak je een forum

Berichtdoor StevenK » zo dec 14, 2008 12:12

rallyfan1979 schreef:En dit vind hij net zoals veel andere sprinters erg jammer, als je namelijk in bv een topic kijkt met foto's van een bepaalde rally zijn het vaak aleen maar de rallyrijders die in beeld komen en niet de sprinters.

Daarom wordt ook bij elke wedstrijd waar er een sprint is, als het goed is, ook een apart fototopic voor de sprint geopend. En ook in het foto-gedeelte wordt er dan voor de sprint een aparte entry gemaakt.
Neem bv de media als je naar rallyreport kijkt is het ook alleen maar de rally deelnemers die in beeld komen en niet de sprinters. Daarom snap ik best dat hij wil proberen een apart rallysprint forum op te zetten, hij vraagt of iemand weet hoe dat moet.

Er is volgens mij al twee keer eerder een aparte site voor rallysprint(ers) geweest en die zijn helaas doodgebloed.

Ik kan me voorstellen dat er hier een apart subforum voor rallysprinters ingericht wordt, waarbij er dan ook een rallysprinter is die het voortouw neemt en dat stuk gaat modereren.

Ik vind het in ieder geval heel jammer dat de rallysprint in Nederland nogal aan het doodbloeden is. Vooral de KNAF is hier debet aan geweest door een paar jaar geleden allerlei blokkades op te werpen waardoor de smaakmakers niet eens meer mee mochten doen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: PS hoe maak je een forum

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo dec 14, 2008 12:16

patlip schreef:Beste mensen ik wil graag een forum opstarten voor de RALLYSPRINTERS onder ons.

wie kan mij hier meer info over geven.




Een extra forum opstarten voor rallysprinters daar krijg je bijna geen reaktie op. Wij hebben het bij rallysprinters...... ook gehad maar werkte niet voldoende. Het meest bezochte forum is hier. Wij vragen ook regelmatig of rijders / teams info willen sturen zodat we dat kunnen plaatsen. Er zijn maar een paar teams die daar gebruik van maken.
Iedereen en alles is welkom.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Vorige

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron