dagelijks foutmelding

Mededelingen etc inzake het forum

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

dagelijks foutmelding

Berichtdoor MartijnB » zo jan 20, 2013 15:16

Ik krijg zo ongeveer dagelijks deze foutmelding. Ligt dat aan mijn pc of aan het forum?

phpBB : Critical Error

Error doing DB query userdata row fetch

DEBUG MODE

SQL Error : 1226 User 'rallyforum' has exceeded the 'max_questions' resource (current value: 30000)

SELECT u.*, s.* FROM phpbb_sessions s, phpbb_users u WHERE s.session_id = '0156b844feb96ba97c0ea9bb2c34fe47' AND u.user_id = s.session_user_id

Line : 289
File : /home/rallyslbrnot02/public_html/forum/includes/sessions.php
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor EvoV6 » zo jan 20, 2013 15:23

heb ik ook. Op meerdere pc's..
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Berichtdoor larsjuhhh » zo jan 20, 2013 15:28

Niet alleen op pc's. Ik krijg die meldingen ook op
mijn tablet en telefoon.
---->Rally 4 ever<---
Lars van Gastel
Steenbergen
Avatar gebruiker
larsjuhhh
 
Berichten: 248
Geregistreerd: do maart 11, 2004 18:48
Woonplaats: Steenbergen

Berichtdoor sebas » zo jan 20, 2013 15:38

Hier ook hetzelfde,maar als ik dan opnieuw probeer wil het wel eens dat de site dan wel werkt....is niet elke keer
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor MartijnB » zo jan 20, 2013 15:46

Ok

Het is ook inderdaad de hele site die met regelmaat down is
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor Alex_79 » zo jan 20, 2013 16:05

Grote hoeveelheden spambots die allemaal tegelijk toegang proberen te krijgen. Daar kan de site dus niet tegen.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Avatar gebruiker
Alex_79
 
Berichten: 402
Geregistreerd: wo jan 18, 2012 14:33
Woonplaats: Weert

Berichtdoor EvoV6 » zo jan 20, 2013 16:27

en ehhh voor de niet erg bekende pc mensen onder ons?
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Berichtdoor MartijnS » zo jan 20, 2013 16:33

Gewoon een gare server, die teveel bezoekers niet aan kan.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Alex_79 » zo jan 20, 2013 16:52

EvoV6 schreef:en ehhh voor de niet erg bekende pc mensen onder ons?


Ok, zie de lijst van geregistreerde gebruikers online om 16.45u

Alex_79, Devin, Eight_Gear, Fransh timo, Jef Koopman, peugeot206GT, KaNo

Het rijtje hierboven zijn geregistreerde gebruikers die ook berichten gepost hebben.

fqfqqdef,, HibiabsbeeP, immekVekstess, jerbGreable, NerCriste, patswooro, QuiewNex, terzrhvydo, tocamaync, Uniosenuexize, vafheumktz

Dit rijtje hier zijn accounts die de laatste paar dagen zijn aangemaakt, niets hebben gepost en door zogeheten botnets lijken aangemaakt. Dit om emailadressen te onfutselen van echte gebruikers om daar weer spam naartoe te sturen. De grote hoeveelheid gasten-verkeer die er nog bijkomt kan die "Gewoon Gare Server" zoals MartijnS treffend omschrijft, niet aan. Daarom die foutmeldingen.

Ik vraag me ook af hoeveel van de 677564 geregistreerde gebruikers eigenlijk geen automatisch computerprogramma zijn
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Avatar gebruiker
Alex_79
 
Berichten: 402
Geregistreerd: wo jan 18, 2012 14:33
Woonplaats: Weert

Berichtdoor rallyfanam » zo jan 20, 2013 18:12

En ik dacht dat aan mijn pc lag .
maar heb t al min 2 weken als het niet langer is
rallyfanam
 
Berichten: 191
Geregistreerd: zo sep 27, 2009 9:06
Woonplaats: amersfoort

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jan 20, 2013 19:02

Ook bij mij al wekenlang dit soort storingen als ik RS.Nl wil bezoeken.

Het gebrek aan nieuwe nieuwsberichten, de geringe (en als het er is belachelijke) inmenging van moderators, geeft mij de sterke indruk dat de website van rallysport.nl niet of nauwelijks meer onderhouden wordt en dat ook het forum niet meer serieus genomen wordt.

Dat laatste, daar kan ik me nog wel wat bij indenken. Een jaar of 10 geleden was het forum een smeltkroes van mensen die zeer betrokken waren met de sport. En dan bedoel ik; rijders, navigatoren, monteurs en (gemotiveerde) officials. Juist dat soort mensen mis ik al langer op dit forum. En juist zij gaven het forum de kwaliteit die je nu mist.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor rallyfanam » zo jan 20, 2013 19:51

Pas maar op Ton.

Als je de emmer omkeerd , dan word je met modder besmeurd :wink: .
Of zoiets
rallyfanam
 
Berichten: 191
Geregistreerd: zo sep 27, 2009 9:06
Woonplaats: amersfoort

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jan 20, 2013 20:23

Ik heb geen hengsel beetgehad, vent. Geef alleen mijn gedachte weer.

Wie mij daar in kan sterken of kan duidelijk maken wat er aan de hand is, die is welkom.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jan 20, 2013 20:29

Het hoofd van deze website is weverssport en die zitten in zuid amerika
Laten we hopen dat het binnenkort voorbij is
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Holkers » zo jan 20, 2013 21:15

Ik denk niet dat het aan jullie computers ligt. Op diverse computers, Mac, met diverse explorers hetzelfde probleem. De problemen komen voornamelijk door een enorme aanwas van SPAM-botjes die de strakke limiet van deze site makkelijk halen, waardoor de site eruit knalt. Ik heb geen idee of andere filters of minder strakke limieten de oplossing zijn.

Het gebrek aan nieuwsberichten en andere zaken komen inderdaad door een steeds groter wordende desinteresse van de mensen achter de schermen. Nou was dat al tijden zo, vooral het nieuwsgedeelte heeft geen vaste groep mensen meer. Dit komt voornamelijk door een gebrek aan (financiële) middelen die ervoor zorgen dat het gratis en voor niets moet gebeuren. De kachel moet bij die mensen ook roken en dat gaat niet op de koude lucht. Stiekem gaat er toch wat tijd, moeite en kosten in nieuws en berichten zitten en als dat niet gecompenseerd wordt, gaat betaald werk voor. Het forum heeft daar ook last van, alleen was er nooit een financiële compensatie, maar wel een factor tijd die tegen werkt bij velen. Ook wilden er velen de vingers niet aan branden.

Dus ja, er is een grote vorm van desinteresse in de site, de nieuwssectie, het forum en eigenlijk alles wat met rallysport.nl te maken heeft. Kun je het de mensen erachter kwalijk nemen? Ik vind van niet, gezien de langdurige geschiedenis, de ergernissen etc. Dat dit nooit naar buiten gecommuniceerd is, is wel kwalijk omdat het nu misschien wat rauw overkomt.

Qua interesse van deelnemende forumgangers is het verleden altijd beter. De huidige tijd, met de manier van communiceren, de toegankelijkheid van het forum voor en door alle soorten mensen van alle leeftijden en achtergronden, de anonieme en scherpere vormen van omgaan (vooral digitaal) brengt geen leuke sfeer met zich mee. Op persoonlijke noot heb ik de aanpassingen als Modje nagenoeg altijd in het belang van iemand(en) of soepelheid gedaan en ik zeg daarbij dat ik zeker niet altijd de juiste keuzes gemaakt heb. Ik deed dit ook uit vrijwillige 'voorliefde' (bij gebrek aan een beter woord op dit moment) voor de sport en het forum en ik ben zeker de paus niet. Ik heb nog samen met Ton getracht een forum op te zetten voor rijders/teams etc., maar dat is helaas nooit van de grond gekomen. Helaas omdat ik denk dat dit zeker een extra impuls was geweest en zeer interessant was geweest vanwege de kennis, verhalen, ervaringen en omgang. Soit zeggen de Belgen.

Samengevat; combinatie van een grote hoeveelheid SPAM-botjes, totale desinteresse in de site en strakke limiet in de hoeveelheid data/klanten maken het forum momenteel zeer instabiel. Ik kan niet zeggen of en wanneer er wat aan gedaan wordt, maar nogmaals, daar ben ik niet verantwoordelijk voor en wil ik ook zeker niet zijn.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Volgende

Keer terug naar Huishoudelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron