Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Jaap Sinke schreef:Wat ik een handige tip vond is om een ruime (brede) kantlijn te gebruiken.
Hieroor ontstaat er ruimte voor je duim die je dan bij de juiste regel notes kan houden.
Een andere handige tip die ik onlangs kreeg is om op elke pagina even te gummen. Daardoor komt er wat lucht tussen de pagina's en loop je minder het risico twee pagina's tegelijk om te slaan. In het geval van een ringband helpt een ringband met een grote diameter ook met ombladeren.
Heb een keer met m'n vader gereden. Die had de notes zo groot geschreven (ivm angst voor verliezen van leesbril) dat hij elke 300 meter van pagina moest wisselen. Dat is niet echt handig maar wel een komisch gezicht...
Neem een aantal boeken mee. Ik kan me herinneren van de Eifel dat we ongeloofelijk veel notes hadden. Dat kwam ook door de hoeveelheid informatie die ik normaal opschrijf in de notes. Off Camber, Laat in, Sec, Snijden, Up, Down, Over top, Top O.K.! enz.
Toivonen schreef:Ik zet onze notes na het verkennen meestal in een word-documentje voor mn navi.
Aan de ene kant om het aantal foutjes wegens onleesbaarheid (sorry Ed) te beperken en ten tweede om ze te controleren en in de manier van neerzetten het leestempo te bepalen.
Eerste regel in het zwart, tweede in het blauw, derde zwart etc..
Mochten de notes even kwijt zijn dan helpen die twee kleuren ook nog wel eens om het weer snel terug te vinden.
zpoint schreef:Ja, wat werkt het best voor jou? Iedere navigator heeft natuurlijk zijn voorkeur maar welke is dat? Hoe is jouw boekje ingedeeld? Maak je je eigen boekje of koop je gewoon een kant en klare (bestaat ie)?
Ben benieuwd naar de afmeting A4 / A5, hoeveel lijnen, kolommen, etc. En waar dient alles voor?
Jaap Sinke schreef:Neem een aantal boeken mee. Ik kan me herinneren van de Eifel dat we ongeloofelijk veel notes hadden. Dat kwam ook door de hoeveelheid informatie die ik normaal opschrijf in de notes. Off Camber, Laat in, Sec, Snijden, Up, Down, Over top, Top O.K.! enz.
Pierre Brouwer schreef:Mn navi (Marc) heeft voor elke rally een apart ,boek`.
Houd tussen elke regel , paar regels vrij zodat het overzichtelijk is. Noteert voor zichzelf ook herkenningspunten. ( voor het geval dat hij om een of andere redenen de notes een keer ,kwijt`is. Kun je zeer snel terugvinden ,waar je bent`)
Laatste bladzijde pacenotes noteert hij de geklokte kp tijden en zet de 1e of 1e 2 situatie`s bol-pijl voor verbindingsroute onder de notes.
Zodat hij dat al kan vertellen als we vertrekken , dan kan hij rustig het routeboek erbij pakken , die hij voor de start van de proef al op de goede bladzijde legt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten