Ik heb ook heel wat sponsor brieven gezien, naast de spelfouten zijn het altijd dezelfde riedeltjes. Sponsor, sticker, exposure blablabla... Bij sponsoring komt een stukje marketinginzicht kijken. Wat verkoopt je sponsor, waar zit zijn doelgroep en hoe wil hij in de markt bekend staan. Doe een gedegen onderzoek naar je potientiele leads. Leg je potientiele sponsor een uitgewerkt plan voor en leg hem uit waarom het voor hem goed zou zijn om activiteiten te ontplooien in de autosport. Neem bv de kalender ter hand en plan van te voren waar je gaat rijden en zoek daar de bedrijven op. Een dagsponsor kan ook wat waard zijn.
Onderzoek dus een potientiele lead. Bv een brief naar je plaatselijke Rabobank heeft geen nut omdat die in het wielrennen zit en zich niet willen associeren met de autosport. Maar de ING bank heeft uiteindelijk toch de F1 gesponsord. Trek het nu in de extreme, maar daar heeft iemand ook een plan neergelegd, omdat hij wist dat de ING internationaal wilde gaan...
Een groenteman voorstellen dat hij meer kroppen sla gaat verkopen met een sticker op de auto is natuurlijk bullsh.., maar wanneer je diezelfde groenteman een voorstel doet om een keer al zijn bestellingen weg te brengen met jouw rallyauto, geef je aan dat je weet wat zijn handel is, is het voor hem een leuke reclamestunt en snijd het mes aan twee kanten.... en dat is de bedoeling...
En ja, die mannen uit Friesland die ken ik wel (doe mij de Friese meiden maar