Talent First

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Talent First

Berichtdoor Turboboost » ma jul 19, 2004 11:47

FF een stukje van de site van RR:

Maar er staan ook andere onderdelen op het programma. "De deelnemers worden bijvoorbeeld ook geïnterviewd door gelouterde autosportjournalisten om te achterhalen of de deelnemers mediageniek zijn. Hun kennis van autosportreglementen en hun fysieke gesteldheid wordt eveneens getest. Stuk voor stuk zeer belangrijke onderdelen van de autosport, waarmee een coureur zich kan onderscheiden."

Mediageniek? Lekker belangrijk! Kan me voorstellen dat er in wrc wel naar gekeken wordt, maar is dat niet wat al te ambitieus van de KNAF, om daar gelijk op in te zetten?

Jammer dat je tussen de 15 en 18 moet zijn, want dan komen alleen degenen in aanmerking die kartervaring e.d. bezitten. De "gewone m/v" heeft natuurlijk geen enkele ervaring wat voertuigbeheersing betreft.....

Zal mij benieuwen wat eruit komt. nog ff dit:

De winnaar neemt vervolgens in 2006 deel aan een nader te bepalen merkencup in de Nederlandse rallysport, wederom op kosten van de KNAF.

Uhm, hoe doen ze dat met rijbewijs enzo????
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Re: Talent First

Berichtdoor Marcel Vogels » wo jul 21, 2004 16:02

er zal wel een uitzondering komen in de regel zodat je ook mag rijden zonder rijbewijs, dus dat zou dan betekenen dat de navigator een rijbewijs moet hebben, en dat ze telkens moeten wisselen, dus navi rijd verbindings route, of iets dergelijks
Marcel Vogels
Marcel Vogels
 
Berichten: 210
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:54
Woonplaats: Helmond!!!!!!!!!

Re: Talent First

Berichtdoor Ruud » wo jul 21, 2004 19:29

Een uitzondering? Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt belachelijk! Omdat de KNAF talenten wil opsporen (net of die er niet al zijn?) mogen de regels veranderd worden? Ze moeten de low-budget rijders, die er alles aan gedaan hebben uberhaupt te kunnen starten ondersteunen! Het is mijn mening, maar ik zou dat belachelijk vinden! Graag jullie reactie hierop!

Met vriendelijke groeten uit het rallygekke Veldhoven!
Wie zei dat een Cinquecento een vrouwenauto was, alleen bedoelt voor de boodschapjes? :)
Ruud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di apr 20, 2004 9:24
Woonplaats: Veldhoven

Re: Talent First

Berichtdoor nkroeze » wo jul 21, 2004 19:41

Volgens mij kan het niet eens wat Marcel zegt, want voor een Rijderslicentie (die je dus nodig bent voor t RIJDEN) moet je verplicht een rijbewijs hebben. Afgesloten terrein of niet......
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Re: Talent First

Berichtdoor billy » wo jul 21, 2004 20:07

Ik voorspel bij deze alvast dat er niets maar dan ook niets van terecht gaat komen.

In de afgelopen jaren zijn er al teveel "goede" ideeen geweest waar je uiteindelijk geen reet meer van hoort. Als het geld kost haakt men af, en hoor je er nooit meer iets van. En daarbij is RR nou niet echt een betrouwbare partner gebleken als het gaat om aandacht voor talent.

Ik hoop wel dat ik het bij het verkeerde eind heb, al is het alleen maar omdat het op zich een goed idee is.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo jul 21, 2004 20:24

billy wrote:
En daarbij is RR nou niet echt een betrouwbare partner gebleken als het gaat om aandacht voor talent.

Ik hoop wel dat ik het bij het verkeerde eind heb, al is het alleen maar omdat het op zich een goed idee is.

====================================

Billy

Ik weet dat je wat moeite met RR en FV hebt, en geen gelegenheid ongebruikt laat om te hakken maar RR heeft er volgens mij niets mee van doen. Lees onderstaand verhaal maar eens wat ik net van de site van Knafrallysport afplukte:

DEELNAME NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP RALLY IN HET VOORUITZICHT!

KNAF GEEFT JONG RALLYTALENT EEN KANS

De KNAC Nationale Autosport Federatie (KNAF) geeft op 2 en 3 oktober 2004 jeugdig rallytalent een uitgelezen kans om zich te profileren. Op het Eurocircuit in Valkenswaard kunnen zij die dagen hun kwaliteiten op rally- en racegebied laten zien aan een deskundige jury. De drie winnaars mogen zich gaan bewijzen in de Nederlandse rallysport!

Met dit initiatief wil de KNAF ervoor zorgen, dat er talentvolle jonge coureurs blijven doorstromen naar de rallysport. Talenten in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar kunnen op het Eurocircuit laten zien dat ze uit het juiste hout gesneden zijn voor de autosport. Deelname aan één van de selectiedagen kost € 120,- per persoon.
Eric Noort, voorzitter Bestuur Sectie Rally’s van de KNAF, licht de selectiedagen toe. ‘Een deskundige jury beoordeelt de beide dagen welke deelnemers over het talent beschikken om alle facetten van de autosport in no time onder de knie te krijgen. Op verschillende praktijkonderdelen in door ons ter beschikking gestelde auto’s wordt hun wagenbeheersing getoetst. Ze moeten bijvoorbeeld laten zien in hoeverre zij een gecontroleerde drift beheersen. Verder staan er uitwijk- en slalomproeven op het programma en de deelnemers gaan ijsrijden. De jury bestaat uit ervaren rallyrijders die hun sporen in de autosport ruimschoots verdiend hebben.’

Maar met alleen de praktische kant van de autosport komt een coureur er niet. Noort: ‘De deelnemers worden ook op andere onderdelen getoetst. Zo worden ze geïnterviewd door gelouterde autosportjournalisten om te achterhalen of de deelnemers mediageniek zijn. Hun kennis van de autosportreglementen en hun fysieke gesteldheid wordt eveneens getest. Stuk voor stuk zeer belangrijke onderdelen van de autosport, waarmee een coureur zich kan onderscheiden.’

Toekomstig Nederlands kampioen?
De drie beste deelnemers van de selectiedagen rijden in 2005 een seizoen mee in een Rally Sport Traineer (RST), volledig op kosten van de KNAF. De winnaar neemt vervolgens in 2006 deel aan een volledig seizoen van het Nederlands Kampioenschap van een nog nader te bepalen rally merkencup, wederom op kosten van de KNAF. Dit betreft een rallycup met gelijkwaardige auto’s, waarbij de rijder dus het verschil moet maken.

‘Deelnemers kunnen zelf kiezen op welke KNAF-selectiedag in oktober ze zich willen profileren op autosportgebied. Maar we raden geïnteresseerden aan er snel bij te zijn, want het maximaal aantal deelnemers voor beide dagen is vastgesteld op 120’, besluit Noort.

Rallytalenten kunnen zich voor de selectiedagen aanmelden door een motivatiebrief te sturen naar info@knaf.nl of naar Federatiebureau KNAF, Postbus 274, 2300 AG Leiden. De inschrijvingskosten voor één volledig verzorgde selectiedag bedragen € 120,- per persoon.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Talent First

Berichtdoor MartijnS » wo jul 21, 2004 20:54

Gewoon 18 t/m 21 jaar of zo..:D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Talent First

Berichtdoor David Westenbrink » wo jul 21, 2004 20:59

Bijvoorbeeld. :)

Heb het stukje net gelezen. Ziet er wel realistisch uit.

Vraag me alleen af of er wel voldoende serieuze animo is. Met die interviewtests en dergelijke willen ze het wel erg serieus aanpakken.

T zal op een bepaald moment wel vastlopen door gebrek aan sponsoring.

Of we krijgen 'verschuur' of 'bertram' praktijken...
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo jul 21, 2004 21:13

Dat ze het serieus willen aanpakken lijkt me logisch.(anders zie ik alle kritiek al weer voor me :) )

Als het vastloopt zou het wel eens om andere redenen kunnen zijn.

Ford heeft in het verleden als eens een vergelijkbaar project gehad. Daar kwam toen Thom Meijlink junior als winnaar uit de bus. Je had het commentaar moeten horen!!!!! Want Thom Meijlink senior was (is nu nog) een gekend figuur binnen de Nederlandse autosport. Dus daar ging het gezeur al: "vriendjespolitiek", "het was van tevoren al geregeld" en meer van dat geleuter. Maar toen bleek dat Thom Jr. toch wel in staat was om de pedalen en het stuur op een goeie manier te bedienen hoorde je niemand.

Dus pas op dat er nu van te voren al niet een zelfde sfeer wordt gemaakt, want dan kon de lol er voor de Knaf al wel gauw af wezen.


@ David : :D 120 euro betalen, en wellicht ben jij over een jaar het talent First wel
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor billy » wo jul 21, 2004 21:30

Ton van Spanje wrote:
billy wrote:
En daarbij is RR nou niet echt een betrouwbare partner gebleken als het gaat om aandacht voor talent.

Ik hoop wel dat ik het bij het verkeerde eind heb, al is het alleen maar omdat het op zich een goed idee is.

====================================

Billy

Ik weet dat je wat moeite met RR en FV hebt, en geen gelegenheid ongebruikt laat om te hakken maar RR heeft er volgens mij niets mee van doen. Lees onderstaand verhaal maar eens wat ik net van de site van Knafrallysport afplukte:








Hakken gaat me te ver, maar ik zal geen lid worden van de fanclub, maar ok, als RR er niet al te veel mee te maken heeft, heb ik iets meer vertrouwen in het geheel.

Ik hoop wel dat men het nu eens echt op wil pakken want het zou een goede impuls zijn voor de sport.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Re: Talent First

Berichtdoor David Westenbrink » wo jul 21, 2004 21:56

Ton van Spanje wrote:
@ David : :D 120 euro betalen, en wellicht ben jij over een jaar het talent First wel


Die 120 euro maakt me dan nie zoveel uit, maar ben 21 :) was toch t/m 18 ? :)

Anders zou ik idd wel even langskomen om te kijken wat ik ervan zou bakken. Hoewel ik het voor mij persoonlijk niet de ideale weg vind die ze gaan bewandelen.


[Edited by David Westenbrink on 07-21-2004 at 09:58 PM GMT]
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo jul 21, 2004 22:03

David Westenbrink wrote:
[voor mij persoonlijk niet de ideale weg vind die ze gaan bewandelen.


============================

Jij bent ook al een stap verder, dus dat is begrijpelijk.

Maar wat ik nog was vergeten: Dat RST (Rally Sport Traineer) verhaal speelt al in België. Daar rijdt Abbring Junior (Kevin) de sterren van de hemel in de Hankook Junior Tour. Kijk maar eens op fordrallyesport.be
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Talent First

Berichtdoor Hein » wo jul 21, 2004 22:43

David Westenbrink wrote:
Bijvoorbeeld. :)

Heb het stukje net gelezen. Ziet er wel realistisch uit.

Vraag me alleen af of er wel voldoende serieuze animo is. Met die interviewtests en dergelijke willen ze het wel erg serieus aanpakken.

T zal op een bepaald moment wel vastlopen door gebrek aan sponsoring.

Of we krijgen 'verschuur' of 'bertram' praktijken...


David,

deze opmerking kan ik me wel voorstellen. Overigens rijdt Mike Verschuur (inderdaad, de zoon van) op kosten van een radiostation in Alfa 147 challenge en heeft hij hem afgelopen zondag plat gereden in Zolder.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Re: Talent First

Berichtdoor Mivali » wo jul 21, 2004 22:51

Wil best weten wie die "gelouterde autosport-journalisten" zijn....(op rally-gebied).
Michel van Lindert
Avatar gebruiker
Mivali
 
Berichten: 157
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 11:55
Woonplaats: Amsterdam

Re: Talent First

Berichtdoor David Westenbrink » wo jul 21, 2004 22:54

Zeg het ook niet voor niets. Bij 1 is er in ieder geval een spelletje gespeeld :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Volgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron