Talent First

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Talent First

Berichtdoor MartijnS » wo jul 21, 2004 22:54

Is niet zo moeilijk wie dat gaat doen..:D Mister Rallysport van RTL 5 :P
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo jul 21, 2004 23:16

Ik verwacht toch wel dat het Talent First project neutraler zal zijn, als de commercieel getinte competities van Tempo Team, Radio 538, Marlboro etc.

Als je naar het huidige Talent First fenomeen Giedo v d Garde kijkt, dan zou die hooguit een link hebben met kinderwagen races. (Pa heeft of had een babyspeciaalzaak :) ) Laten we eerst maar eens afwachten, en dan pas oordelen.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Talent First

Berichtdoor MaxHuyse » do jul 22, 2004 20:28

En ik ben weer overal te oud voor (nog even niet kijkend naar of ik een talent zou kunnen zijn)...

Afbeelding

groetjes,

Madmax
MaxHuyse
 
Berichten: 196
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:41
Woonplaats: Velserbroek

Re: Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor antoine » do jul 22, 2004 21:01

Ton van Spanje wrote:
David Westenbrink wrote:
[voor mij persoonlijk niet de ideale weg vind die ze gaan bewandelen.


============================

Jij bent ook al een stap verder, dus dat is begrijpelijk.

Maar wat ik nog was vergeten: Dat RST (Rally Sport Traineer) verhaal speelt al in België. Daar rijdt Abbring Junior (Kevin) de sterren van de hemel in de Hankook Junior Tour. Kijk maar eens op fordrallyesport.be


Ook al in nederland hoor op het eurocircuit.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Re: Talent First

Berichtdoor MartijnS » do jul 22, 2004 22:58

Als je het geld er voor over hebt zou ik het zeker doen! :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » vr jul 23, 2004 5:26

Ton van Spanje wrote:
Ik verwacht toch wel dat het Talent First project neutraler zal zijn, als de commercieel getinte competities van Tempo Team, Radio 538, Marlboro etc.

Als je naar het huidige Talent First fenomeen Giedo v d Garde kijkt, dan zou die hooguit een link hebben met kinderwagen races. (Pa heeft of had een babyspeciaalzaak :) ) Laten we eerst maar eens afwachten, en dan pas oordelen.


Als het niet commerciëel getint is, dan overleeft 't niet.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » vr jul 23, 2004 5:27

timmie wrote:
he mensen

ik had het ook gezien bij rallyreport en zou opzich wel mee willen doen.
ben 16 jaar , veel kartervaring (niet veel outdoor meestal wedstrijden indoor), en heb er €120 voor over.
Maar raden jullie coureurs :P mij dat nu aan om zo in de rallywereld te beginnen of.....??


Zeker meedoen; 120 euro is niet veel geld voor wat ze bieden. Maar je moet niet verwachten rijk te worden van rallyrijden. Voor de meesten van ons geld dat rallyrijden een goede manier is om weinig geld over te houden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 23, 2004 6:55

Steven wrote:

Als het niet commerciëel getint is, dan overleeft 't niet.


===============================

Dat mag duidelijk zijn. Maar vergis ik me, als ik stel dat je in ieder geval mag verwachten dat dit Knaf initiatief een neutraler karakter zal hebben, als de talentenjachten die door bepaalde radio/tv zenders of sigarettenfabrikanten worden gehouden?

Of gaan we nu zien dat bijvoorbeeld een Abbring Junior hier nu ook aan mee gaat doen, en plots eerste wordt?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » vr jul 23, 2004 7:51

Ton van Spanje wrote:
Steven wrote:

Als het niet commerciëel getint is, dan overleeft 't niet.


===============================

Dat mag duidelijk zijn. Maar vergis ik me, als ik stel dat je in ieder geval mag verwachten dat dit Knaf initiatief een neutraler karakter zal hebben, als de talentenjachten die door bepaalde radio/tv zenders of sigarettenfabrikanten worden gehouden?

Of gaan we nu zien dat bijvoorbeeld een Abbring Junior hier nu ook aan mee gaat doen, en plots eerste wordt?

Het zou mij zeker niet verbazen als Kevin wint, omdat hij één van de weinigen zal zijn die daadwerkelijk ervaring heeft met auto-techniek op snelheid, onder- / overstuur op onverhard en al die andere dingen waar ook juist de RST-cup voor bedoeld is.

Maar ik ken nog toch ook nog wel een paar anderen in dezelfde leeftijdscategorie, die ook banden hebben met de rallysport, die volgens mij ook wel in aanmerking zouden kunnen komen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 23, 2004 8:03

Steven wrote:

Het zou mij zeker niet verbazen als Kevin wint, omdat hij één van de weinigen zal zijn die daadwerkelijk ervaring heeft met auto-techniek op snelheid, onder- / overstuur op onverhard en al die andere dingen waar ook juist de RST-cup voor bedoeld is.

Maar ik ken nog toch ook nog wel een paar anderen in dezelfde leeftijdscategorie, die ook banden hebben met de rallysport, die volgens mij ook wel in aanmerking zouden kunnen komen.

================================

Steven,

Laten we voorop stellen dat "het talent" zal winnen, en dan maakt het in mijn ogen ook niet uit waar zijn (of haar?)wieg gestaan heeft. Als hij of zij kan sturen, dan is er een terechte winnaar. Ik heb ook bewust wat gechargeert, omdat er nu al weer verhalen rond gaan in de trant van: "Nou dan mag je raden wie er bij de eerste 3 zit?" Ja, nou en?

Het wordt anders als het van te voren allemaal al geregeld is, maarrrrrr............., iedereen heeft de kans om mee te doen als je maar je euro'tjes neerlegd. En dan zul je het zelf verder moeten doen, door op tijd aan het stuur te draaien, op tijd het rechter pedaal te lossen, en zo weinig mogelijk het middelste te beroeren. (Vrij vertaalde uitspraak van een instructeur die ik eens op een cursus heb gehad)


[Edited by Ton Van Spanje on 07-23-2004 at 09:04 AM GMT]
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor StevenK » vr aug 27, 2004 17:48

Rijder wrote:

Het zou mij zeker niet verbazen als Kevin wint, omdat hij één van de weinigen zal zijn die daadwerkelijk ervaring heeft met auto-techniek op snelheid, onder- / overstuur op onverhard en al die andere dingen waar ook juist de RST-cup voor bedoeld is.

Maar ik ken nog toch ook nog wel een paar anderen in dezelfde leeftijdscategorie, die ook banden hebben met de rallysport, die volgens mij ook wel in aanmerking zouden kunnen komen.



Nou ik vind dit een goed punt om op in te springen . Ik rij namenlijk zelf in de ford rst ... in het seizoen 2004 in de tour... We hebben natuurlijk al wat ervaring in deze wereld, genoeg getraind en gereden. Daarom is ook besloten via de Knaf dat wij , Kevin Abring, Selina Hoel , Alexander Ampe en ik niet mee mogen doen aan dit project ... Ze willen talenten ontdekken om onze rally klasse iets groter te maken ! De talenten zullen dus het volgende seizoen gewoon tegen ons in de competetitie gaan rijden !
[/quote]
Dat vind ik toch wel een beetje rieken naar Hollandse kneuterigheid: rallysport is een sport waar ervaring belangrijker is dan talent en dan worden de mensen die meer ervaring hebben uitgesloten.

Zeker aangezien er nu behoorlijk talent rondrijdt in de RST, is het heel jammer. Let wel: ik begrijp de argumentatie wel, dat het een 'eerlijke strijd' moet worden, maar ik ben het er niet mee eens. Het zou de bedoeling moeten zijn de beste te laten winnen, niet 'de beste wanneer voor iedereen de omstandigheden hetzelfde zouden zijn'. In dit geval is er voor het laatste gekozen.

Enige positieve is dat op deze manier iemand die ik ken, die momenteel stevig aan het oefenen is op een maïsveld meer kans maakt :D

[Edited by Steven on 08-27-2004 at 06:48 PM GMT]
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Talent First

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr aug 27, 2004 21:42

Steven wrote:


Dat vind ik toch wel een beetje rieken naar Hollandse kneuterigheid: rallysport is een sport waar ervaring belangrijker is dan talent en dan worden de mensen die meer ervaring hebben uitgesloten.

Zeker aangezien er nu behoorlijk talent rondrijdt in de RST, is het heel jammer. Let wel: ik begrijp de argumentatie wel, dat het een 'eerlijke strijd' moet worden, maar ik ben het er niet mee eens. Het zou de bedoeling moeten zijn de beste te laten winnen, niet 'de beste wanneer voor iedereen de omstandigheden hetzelfde zouden zijn'. In dit geval is er voor het laatste gekozen.

Enige positieve is dat op deze manier iemand die ik ken, die momenteel stevig aan het oefenen is op een maïsveld meer kans maakt :D

[/quote]
=========================

Steven,

Uit mededelingen van de Knaf/BSR blijkt dat men het ziet als een talentenjacht. En dan is het volgens mij wel logisch dat er nu geen talenten kunnen deelnemen, die al gevonden zijn.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron