Rijders licentie

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor SylviaVisser » wo maart 15, 2006 12:19

Ik vind dit heel sneu voor diegenen die al een aantal jaren navigeren en niet een EU licentie kunnen veroveren zonder rijders cursus.
Ik weet het; regels zijn regels en de uitzondering erop...maar toch :?

Ik wens natuurlijk alle debutanten succes en dat ze hun verworven voordeel ook waar mogen maken.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Campos » wo maart 15, 2006 12:58

Pierre Brouwer schreef:Ik tel er zelfs 5!! Die nog nooit eerder een rallysprint gereden hebben en gelijk mogen starten in een rally!
(inclusief navigatoren)

Er is geen maat als onregelmaat? :mrgreen:

En dan missen er mensen in de 205cup in de afgelopen jaren wedstrijden... Niet omdat ze niet kunnen komen, maar omdat ze volgens de KNAF/het BSR niet voldoen aan de minimale eisen..

Waarom wordt die regel niet gewoon afgeschaft als ze zichzelf er toch niet aan houden?
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

re

Berichtdoor MartijnB » wo maart 15, 2006 13:01

Ik vind het te belachelijk voor woorden

mensen die nog nooit hebben gereden krijgen zomaar een licentie om een rally te mogen starten

Peter en ik willen wel eens een keer bijvoorbeeld Sullingen rijden maar nee hoor er komt voor onbekende rijders geen uitzondering op

Peter wil niet echt een rijders cursus gaan doen om een enkele keer in t buitenland te gaan rijden dus mag het ook niet van het BSR en moet je als je daar wil rijden weer iemand anders gaan vragen
.

Ik hoop dat het BSR ook daar eens een uitzondering op gaat maken ipv altijd partij te trekken voor dit soort gevallen
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Re: re

Berichtdoor admin » wo maart 15, 2006 14:29

MartijnB schreef:Ik vind het te belachelijk voor woorden

mensen die nog nooit hebben gereden krijgen zomaar een licentie om een rally te mogen starten

Peter en ik willen wel eens een keer bijvoorbeeld Sullingen rijden maar nee hoor er komt voor onbekende rijders geen uitzondering op

Peter wil niet echt een rijders cursus gaan doen om een enkele keer in t buitenland te gaan rijden dus mag het ook niet van het BSR en moet je als je daar wil rijden weer iemand anders gaan vragen
.

Ik hoop dat het BSR ook daar eens een uitzondering op gaat maken ipv altijd partij te trekken voor dit soort gevallen


Volgens mij word de regel wel heel erg streng toegepast van navigator rally licentie naar een EU licentie. Ik weet zo niemand die de afgelopen 2 jaar van een navigator licentie naar een EU licentie is gegaan zonder de praktijk cursus te doen..
admin
Site Admin
 
Berichten: 614
Geregistreerd: do jan 01, 1970 1:00

Berichtdoor Turboboost » wo maart 15, 2006 14:59

Grappig dat er een aantal dagen geleden nog niemand op reageerde:

Geplaatst: 10 Mrt 2006 11:43 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Mooie lijst!

Altijd leuk om te zien dat sommige mensen het toch voor elkaar krijgen om met slechts een sprintlicentie op zak direct in een moeilijke rally mogen starten!


.... :wink: Ik vind het ook niet kunnen omdat je andere teams benadeeld die zich wel keurig aan de regels houden. Schaf het dan gewoon af. 8)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor SylviaVisser » wo maart 15, 2006 15:06

Het latere reageren kwam omdat ik met wat andere "regel" dingen bezig was en ik in dit geval zeker niet voor mijn beurt wilde praten. :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Re: re

Berichtdoor SylviaVisser » wo maart 15, 2006 15:08

Volgens mij word de regel wel heel erg streng toegepast van navigator rally licentie naar een EU licentie. Ik weet zo niemand die de afgelopen 2 jaar van een navigator licentie naar een EU licentie is gegaan zonder de praktijk cursus te doen..



Klopt, al is in mijn ogen de stap van alleen theorie naar rally navigeren niet anders dan de stap van 2 jaar navigeren naar een kleinere EU wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door SylviaVisser op wo maart 15, 2006 16:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor warnaar » wo maart 15, 2006 15:35

Turboboost schreef:Grappig dat er een aantal dagen geleden nog niemand op reageerde:

Geplaatst: 10 Mrt 2006 11:43 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Mooie lijst!

Altijd leuk om te zien dat sommige mensen het toch voor elkaar krijgen om met slechts een sprintlicentie op zak direct in een moeilijke rally mogen starten!


.... :wink: Ik vind het ook niet kunnen omdat je andere teams benadeeld die zich wel keurig aan de regels houden. Schaf het dan gewoon af. 8)




Wie accepteerd de inschrijving dan.
Volgens mij de organisatie van de wedstrijd.
Of heb ik het mis en dat het bsr accepteerd.
Maar de wedstrijd organisatie is wel verantwoordelijk.
warnaar
 
Berichten: 36
Geregistreerd: di feb 21, 2006 22:53
Woonplaats: ede

Re: re

Berichtdoor briljant » wo maart 15, 2006 20:07

admin schreef:
MartijnB schreef:Ik vind het te belachelijk voor woorden

mensen die nog nooit hebben gereden krijgen zomaar een licentie om een rally te mogen starten

Peter en ik willen wel eens een keer bijvoorbeeld Sullingen rijden maar nee hoor er komt voor onbekende rijders geen uitzondering op

Peter wil niet echt een rijders cursus gaan doen om een enkele keer in t buitenland te gaan rijden dus mag het ook niet van het BSR en moet je als je daar wil rijden weer iemand anders gaan vragen
.

Ik hoop dat het BSR ook daar eens een uitzondering op gaat maken ipv altijd partij te trekken voor dit soort gevallen


Volgens mij word de regel wel heel erg streng toegepast van navigator rally licentie naar een EU licentie. Ik weet zo niemand die de afgelopen 2 jaar van een navigator licentie naar een EU licentie is gegaan zonder de praktijk cursus te doen..

Ik wel :wink:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Jaccoooo » wo maart 15, 2006 20:19

official No. 27768 schreef:ik wil over een paar jaar ook wel eens een sprint gaan rijden of navigeren,

dan is denk ik een auto huren goedkoper de eerste paar keer hé,
erg technisch ben ik (nog) niet dus zelf een auto preparen zit er niet in denk ik.

iemand nog een goed(koop) huuradres / info en nee, een EVO zit er nog niet in, ben nog student :cry:


De witte B-Ascona van de gebr. Brouwer(voorheen REDline rallyteam) is te huur ik denk dat 1 van de goedkoopste(of minst dure) opties is.

maar als je naar een paar keer verslaafd bent geraakt aan het zelf rijden, en die kans is groot,dan ben je het geld van het huren al kwijt en heb je minder te besteden als je alsnog een auto voor jezelf wil.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Paul » wo maart 15, 2006 21:32

warnaar schreef:Wie accepteerd de inschrijving dan.
Volgens mij de organisatie van de wedstrijd.
Of heb ik het mis en dat het bsr accepteerd.
Maar de wedstrijd organisatie is wel verantwoordelijk.


Volgens mij moet je eerst een licentie hebben voor je kunt inschrijven. Dus als deze mensen de juiste licentie hebben gekregen van KNAF/BSR, dan kan een organisatie ze niet weigeren, en daarnaast wordt een startlijst van een evenement pas definitief NA documentencontrole. (correct me if I am wrong)
Paul
 
Berichten: 336
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 21:36

Berichtdoor StevenK » wo maart 15, 2006 21:54

Paul schreef:
warnaar schreef:Wie accepteerd de inschrijving dan.
Volgens mij de organisatie van de wedstrijd.
Of heb ik het mis en dat het bsr accepteerd.
Maar de wedstrijd organisatie is wel verantwoordelijk.


Volgens mij moet je eerst een licentie hebben voor je kunt inschrijven. Dus als deze mensen de juiste licentie hebben gekregen van KNAF/BSR, dan kan een organisatie ze niet weigeren

Correct (voor zover de weigeringsgrond in de licentie ligt)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: re

Berichtdoor SylviaVisser » wo maart 15, 2006 21:57

briljant schreef:
admin schreef:
MartijnB schreef:Ik vind het te belachelijk voor woorden

mensen die nog nooit hebben gereden krijgen zomaar een licentie om een rally te mogen starten

Peter en ik willen wel eens een keer bijvoorbeeld Sullingen rijden maar nee hoor er komt voor onbekende rijders geen uitzondering op

Peter wil niet echt een rijders cursus gaan doen om een enkele keer in t buitenland te gaan rijden dus mag het ook niet van het BSR en moet je als je daar wil rijden weer iemand anders gaan vragen
.

Ik hoop dat het BSR ook daar eens een uitzondering op gaat maken ipv altijd partij te trekken voor dit soort gevallen


Volgens mij word de regel wel heel erg streng toegepast van navigator rally licentie naar een EU licentie. Ik weet zo niemand die de afgelopen 2 jaar van een navigator licentie naar een EU licentie is gegaan zonder de praktijk cursus te doen..

Ik wel :wink:



Oei, glad ijs :shock:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor official No. 27768 » ma maart 20, 2006 12:03

Ik had ook even met Eep Borgers gepraat en die had op zich wel een aantrekkelijk voorstel voor een auto huren voor een goede prijs!
Zal nog wel een jaar of wat duren (sparen, licentie halen enz.) maar het idee is er.
Eerst nog maar één of twee jaartjes Official zijn want dat is voor mezelf en anderen ook erg nuttig en leerzaam :lol:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor pipo » ma maart 20, 2006 12:05

ER KAN ZOVEEL ....
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten