arjan_vm schreef:Hallo allemaal,
Ook wij (ik en een maatje van mij) zijn ons aan het orienteren om rally te gaan rijden. Wij hebben onze vrouwen zover gekeregen dat we een cursus en de licentie voor onze verjaardag krijgen, dat is dus vast geregeld.
Ik ben mij nu wat aan het verdiepen in de kosten en blijft eigenlijk met twee vragen zitten over het instappen in een van de cups.
Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.
Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.
Hier noem je direct ook een kostbare cup, want de importeursgesteunde merken cups zijn nu eenmaal duur vergeleken met de andere cups.
Zoals de BMW, Peugeot of Volvo cup, daar loop je veel minder risico als je een auto platrijdt, omdat 1. de auto's erg goedkoop zijn en 2. rij je schade of rijdt je hem plat... zoek een goede sloper en je bent voor een paar 100 euro verder.
Staar je niet blind op dat je alleen maar in een nieuwe strakke auto wilt rijden. Een oud hok geeft je, zeker in het begin, veel meer plezier.